3 Reacties
één jaar geleden
Yes! Dochter toont ook veel interesse. Vooral als wij op de wc zitten en dan vraagt ze pipi of kaka. We hebbe al een potje boven in de badkamer, zeer basic. Beneden denken we een tweede te zetten naast haar verzorgingstafel.
We entertainen haar nu vooral zodat ze leert wat is dat nu net het potje zodanig dat we binnen enkele maanden echt kunnen ‘trainen’. Ze gaat er op zitten en zegt pipi, maar er gebeurt nog niets 😀
Zijn er al ouders in onze groep mee bezig?
één jaar geleden
Mijn dochter poept elke ochtend op de wc met wc verkleiner. Het scheelt dat ze elke ochtend op het zelfde moment moet poepen dus zijn haar gewoon elke ochtend erop gaan zetten en nu is het gewoon vaste routine. Hoef dus nooit meer poepluiers te verschonen, ideaal! Plassen geeft ze nog niet aan maar Ben eerlijk gezegd tot nu toe nog een beetje te lui om er echt mee te gaan beginnen. Ik denk dat ik ook even de gastouder om advies ga vragen want zij moet er natuurlijk ook rekening mee houden.
één jaar geleden
Ons 2e potje staat op een subtiel plekje in de living omdat hij inderdaad niet zelf bij het toilet kan.
Wij zetten hem sowieso voor en na elke slaap ('s morgens, 's middags voor en na dutje en 's avonds) standaard op het potje in de badkamer en dan slaagt hij er altijd wel in een boodschapje te doen. Knikt ook altijd heel hevig ja als we vragen of hij naar het potje moet.
Beneden zetten we hem op het potje als hij 'kaka' zegt, maar soms is het al te laat doordat eerst nog alles uit moet.
Rond 18 maanden heeft hij nog een periode gehad dat het zo goed lukte. Daarna is het even stilgevallen en was zijn interesse in het potje weer even weg. Dus we zien wel of we deze keer ermee verder kunnen gaan.