26 Reacties

3 jaar geleden

Heb dit ook al gelezen dat het namiddag slaapje best voor 17:00 gebeurd. Maar hier ook vaak rond 17:30/18:00 nog een klein tukje. Ik laat haar doen. Anders is ze echt te moe om rond 19:00 in t slaap te gaan. Weet ook niet direct hoe ik het anders moet aanpakken.

3 jaar geleden

Reactie op BabyGirl2022

Heb dit ook al gelezen dat het namiddag slaapje best voor 17:00 gebeurd. Ma ...
En het gaat wel gewoon goed bij jou ? Hoe oud is ze?

3 jaar geleden

Als het voor jullie, en dan vooral voor je kindje, zo goed werkt dan is het prima toch. Al die “regeltjes” omtrent slapen…. Het zal misschien vast voor een hoop kindjes werken, maar heus niet voor alle kindjes. Dus vooral gewoon je eigen kindje volgen.

3 jaar geleden

Ik denk dat dit pas als regel geld als het problemen voor de nacht oplevert. Zo niet, lekker zo laten. Ik laat m’n zoontje ook gewoon nog een dutje doen na 5 uur. Ik volg hem gewoon. Als hij slaap nodig heeft is dat zo. Ongeacht welke tijd het is.

3 jaar geleden

Reactie op Mr92

Ik denk dat dit pas als regel geld als het problemen voor de nacht oplevert ...
Wat is de leeftijd van je zoontje ?

3 jaar geleden

Hier ook slaapt vaak van 5 tot half 6. Daarna slaapt hij om 7 uur. Probeer het ook eerder maar komt vaak niet uit met zn andere slaapjes.

3 jaar geleden

Hier ons zoontje van bijna 7 maanden ook, rond 17.00 nog een slaapje als we hem niet wakker maken rond 18.00 slaapt hij nog langer. Dus we maken hem sinds een tijdje wel wakker naar een uur..

3 jaar geleden

Reactie op Charrissa33

Hier ons zoontje van bijna 7 maanden ook, rond 17.00 nog een slaapje als we ...
En slaapt die dan in de nacht goed !? En hoelaat gaat die naar bed na dat slaapje

3 jaar geleden

Reactie op Mwdegroot

En slaapt die dan in de nacht goed !? En hoelaat gaat die naar bed na dat s ...
Ja hij slaapt van 20.00/20.30 tot 7.30/8.00 in de ochtend ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Charrissa33

Ja hij slaapt van 20.00/20.30 tot 7.30/8.00 in de ochtend ☺️
Ja dan is het dikke prima toch! Fijn dat ik deze verhalen ook hoor

3 jaar geleden

Reactie op Mwdegroot

Ja dan is het dikke prima toch! Fijn dat ik deze verhalen ook hoor
Ja inderdaad, ik heb hier ook vaak nog een soort van discussie over met mijn man aangezien ik dus ook overal lees dat dutje niet zo laat te doen, maar hij redt het anders niet tot de avond en eerder komt hij niet uit aangezien hij een ochtend en een middag slaapje heeft, en mijn man zegt zolang hij goed slaapt in de nacht gewoon laten doen. Hij zal straks langzaam wel naar 2 dutjes gaan en dan worden die tijden wel anders denk ik..

3 jaar geleden

Reactie op Deboor88

Hier ook slaapt vaak van 5 tot half 6. Daarna slaapt hij om 7 uur. Probeer ...
Hier ook vaak. Onze kleine meid slaapt ‘s middags vaak tot 15:00/15:30 Haar namiddag dutje kan ik dus nooit voor 17:00 doen.

3 jaar geleden

Reactie op Lin-AM

Als het voor jullie, en dan vooral voor je kindje, zo goed werkt dan is het ...
Doen wij ook zo. Maar door de vele regeltjes te lezen word je wel soms onzeker, vind ik. Maar wij kijken ook vooral naar wat onze kleine meid wilt. Tot slot is elk kind anders. De regeltjes kunnen onmogelijk voor elk kind gelden.

3 jaar geleden

Onze zoon doet over de hele dag 4/5 dutjes van 30 / 40 min , soms korter Ook tussen 17.00 en 18.00 uur of Meestal gaat hij voor de nacht tussen 20.00/21.00 uur en wordt tussen 7.00 en 8.00 uur wakker Tot nu toe gaat t prima , hij is volgende week 6 mnd

3 jaar geleden

Ons meisje slaapt wel eens om 17:00 hoor soms slaapt ze zelfs door tot 19:00 en soms is ze na driekwartier alweer wakker. Wisselt een beetje ook net hoe de dag gelopen is. Bij ons geeft het geen problemen. Ik ben er zelf ook niet heel moeilijk in. En ze doet het hier super goed op dus ik vind het wel prima👌🏻. Niet naar al die regeltjes kijken hoor 😝 gewoon nagaan wat voor je kindje het beste is. Je kan het altijd uitproberen werkt het niet ook prima toch☺️😃.

3 jaar geleden

Mijn zoon slaapt wanneer hij wil op de dag anders hebben we ruzie 😅 Hij slaapt over de hele dag heen 1 uur maximaal. Gister sliep hij om 12.30 21 minuten en 18.15 13 min. Vandaag sliep hij om 19.10 26 minuten. Cb geeft aan liefst niet na 17.00 maar hij slaapt de rest van de dag niet en in de nacht slaapt hij door nu van gister 21.20 tot vanmorgen 8.50. Dus dan is het volgens hun geen probleem en heeft hij dit gewoon nodig.

3 jaar geleden

Onze dochter slaapt echt bijna iedere dag tussen 17 en 18.30 .. gaat dan tussen 20 en 21 uur weer slapen tot de volgende ochtend. Wij volgen gewoon op haar behoefte.. Blije baby, wij ook blij 😘

3 jaar geleden

Als je kindje na dat kleine dutje de nacht door slaapt. Lekker laten doen. Die slaapregeltjes zou ik naast je neer leggen en gewoon je kindje blijven volgen. Hier slaapt ze overdag wanneer ze moe is. Soms doet ze nog een dutje tot half 6 en gaat vervolgens om half 7 weer de nacht in tot de ochtend.

3 jaar geleden

Onze dochter wil soms na 14.00 uur niet meer slapen. Vandaag ook weer😅. Ze heeft 3 korte slaapjes van 45 minuten gehad, waarvan de laatste van 13.15 uur tot 14.00 uur. We laten haar dan ook niet meer na 17.00 uur slapen. Gaat prima😊. We brengen haar altijd rond 18.30 uur op bed.

3 jaar geleden

Hier soms ook een slaapje van 5 tot 6. Soms van 4 tot 5. Ligt echt aan de slaapjes overdag. Tussen 4 en 6 doet onze kleine man altijd wel een slaapje. Anders trekt ie het niet tm 1900/1930. Hij slaapt daarna snachts eigenlijk altijd door. Ik zou zeggen volg lekker je kleintje