7 Reacties

2 maanden geleden

Gaat ze naar de opvang of peuterspeelzaal? Veel voorlezen, veel benoemen, haar volgen in haar spel en heel klein beginnen, dus bijvoorbeeld over rollen met de bal en dan steeds bal zeggen. Hoe is haar taalbegrip? Begrijpt ze wel wat jij zegt?

2 maanden geleden

Reactie op Bb2122

Gaat ze naar de opvang of peuterspeelzaal? Veel voorlezen, veel benoemen, ...
Ze gaat 3 dagen naar de kinderopvang , begrijpt alles wat er gezegd of gevraagd word. Lezen doe ik elke avond en benoem echt alles wat ik doe , wat ik pak of iets . Ik kan niks verzinnen wat ik niet doe 😂

2 maanden geleden

De frustratie is wel lastig maar opzich een goed teken dat ze wel wilt praten. Maakt ze 2 woord zinnen? Bijvoorbeeld: Mama, kijk? Logopedie afwachten en mogelijk nog iets met de opvang bespreken of zij tot die tijd kunnen ondersteunen. Komt wel goed

2 maanden geleden

Reactie op JusTaTwo

De frustratie is wel lastig maar opzich een goed teken dat ze wel wilt prat ...
Opvang geeft aan een overleg te starten met leidinggevende en kijken wat hun kunnen doen Indd. Ze zegt wel mama kijk , mama hier , mama bal etc en communiceert goed op haar manier maar alles is aka Aki tonen vanuit haar keel ipv tong.

2 maanden geleden

Reactie op Momoflina

Opvang geeft aan een overleg te starten met leidinggevende en kijken wat hu ...
Aha, ja letterlijk goed leren praten door te articuleren is wat anders dan woorden/zinnen leren praten. Hoop dat ze je kunnen helpen

2 maanden geleden

Lastig he. Onze zoon wordt 4 Jan 3 jaar. Sinds vorig jaar november heb ik aan de bel getrokken bij het consternatie bureau omdat ik me ook zorgen maak om de spraakontwikkeling van onze zoon. In maart zijn we gestart met logopedie. En net voor de zomervakantie hebben we ook een traject opgestart om te kijken of er meer hulp nodig is. Omdat de frustratie nu oploopt. Ontwikkeling is vergelijkbaar met jouw dochter denk ik. Wat ik vooral merk is dat het nu wat lastiger wordt in contact met anderen. Stuitten op onbegrip. Of dat hij niet zelf kan vragen om 'samen te spelen' bij andere kindjes. Of überhaupt contact maken door hoi/hallo te zeggen. Zoon gaat nu maar gekkigheid uithalen 'boe roepen/leeuw nadoen' om contact te maken. Niet iedereen begrijpt dat.

2 maanden geleden

Reactie op Eefje De Peefje

Lastig he. Onze zoon wordt 4 Jan 3 jaar. Sinds vorig jaar november heb ik a ...
Ah ja zielig hè voor ze. Lina zegt wel hee of haai of dag zegt ze maar verder niet meer als dat. Over 2 maanden is er als het goed is plek voor logopedie