17 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben dit ritme ook en het heeft een weekje geduurd voordat hij niet meer in de nacht kwam.
Wat we deden is als hij om 4/5 uur kwam een klein flesje geven (60/90 ML). En dan alsnog 7 uur wakker maken en volle fles erin.
Nu wordt ie vaak de nacht ook nog wel wakker, maar geven we hem een speentje en slaapt ie weer door. Ook dat heeft bij ons even geduurd voordat we doorhadden dat dat ook goed ging en het niet gelijk een signaal was dat ie honger had.
4 jaar geleden
Reactie op Nathalie_xx
Wij hebben dit ritme ook en het heeft een weekje geduurd voordat hij niet m ...
Speentje heb ik vanacht ook geprobeerd, maar dat lukte helaas niet. Het is verder een heel tevreden mannetje, maar als zijn slaap niet lekker loopt overdag wordt het hard minder🙈 7 uur gaat hier de rest ook opstaan ivm werk en opvang enz. Dus door het leven wat er dan is is het niet heel gek dat hij ook om 7 uur wakker wordt. Maarja als hij net 2 uren daarvoor een volle fles heeft gehad best lastig. Misschien ook maar eens een kleinere fles in de nacht proberen.
Moeten jullie hem ook wakker maken voor de fles van 23:00 uur?
Mijn zoontje is 7 weken oud trouwens.
4 jaar geleden
Wij geven de laatste fles om 23.30(flesvoeding)
Geven dan wat extra, slaapt dan tot 6.30-07.00 uur.
Ons ritme is nu: 6.30-7.00, 11.00-15.00-19.30-23.30
Bij ons werkt dit super
4 jaar geleden
Het ritme zal veranderen als ook de hoeveelheid voedingen minder worden. Mijn meiden gaan nu van 7 naar 6 flessen en het heeft best een impact. We hadden een top ritme die om 8 uur begon en om de drie uur de fles. Nu wordt dat 3,5 uur en een beetje meer. Qua tijden komt het dan voor mij nog steeds prima uit alleen het duurt even voor de meiden er weer in meegaan.
Enige wat ik kan zeggen: doe wat goed voelt
4 jaar geleden
Ik heb zojuist het CJG aan de telefoon gehad en weet nog niet helemaal wat ik hiervan(nieuw advies) moet vinden:
Ons meisje slaapt tussen 19:00/23:00 super vast. We maken haar met moeite echt wakker voor die laatste fles. Ook zat ik met hetzelfde ritme probleem en de uitkomst van de voedingen. Zij gaven daarop net aan: geef om 19:00 die laatste fles, maak ze niet meer wakker om 23:00. Kijken of haar nachtritme zo wil gaan verplaatsen, dus ga mee in haar ritme daarin nu.. Toen ik aangaf dat ze dan wel nog maar 5 flessen krijgt, ipv 6(tenzij ze de nacht nog gaat komen) gaven ze eigenlijk niet echt een duidelijk antwoord, behalve dat we dan de fles in de nacht, of die van 19:00 eventueel kunnen ophogen. En dan kijken wat ze doet..
Dan nog zou ze dan dus minder binnen krijgen als nu, dus ik twijfel hier behoorlijk over. Krijg dus de neiging het uit te voeren en de flessen dan allemaal te verhogen, of het lekker te laten zoals het nu is. Want ik gaf ook aan:kunnen we dan niet beter overdag weer om de 3 uur gaan geven, ipv 4 en toename zeiden ze: nee, want je gaat flessen verhogen nu, geen tijd meer verkorten.. 🙄 Snapt iemand het nog??
4 jaar geleden
Reactie op Peanut91
Ik heb zojuist het CJG aan de telefoon gehad en weet nog niet helemaal wat ...
Of ik lees eroverheen maar kan niet vinden hoe oud je meisje is maar die van mij slaapt ook super vast savonds waardoor we besloten haar niet meer wakker te maken rond 11 ofzo. Ze drinkt eigenlijk iedere dag beetje andere tijden maar ongeveer 7, 10, 14, 17, en 20 uur. Dan laat ik haar zelf komen de ene keer is dat 2 uur en de andere keer half 4.
Ze krijgt 150+5 aangeboden en wil de ene keer meer en heeft soms na 80 al genoeg. Ik ben nu eerlijk gezegd beetje gestopt met bijhouden en vertrouw erop dat ze zelf aangeeft hoeveel ze nodig heeft.
4 jaar geleden
Reactie op Maris Baby 1
Of ik lees eroverheen maar kan niet vinden hoe oud je meisje is maar die va ...
Oh sorry, nee staat er niet bij. Ze wordt komend weekend 5 weekjes. Dus ze is echt nog heel jong wel. Ze weegt 3810 gram.
Wat ik zo krom vind van het CJG is dat ze net eerst dus zeiden dat ik die 5 voedingen moet aanhouden met 90+3 en dan die in de nacht eventueel hoger (als ze komt), waarop ik dus aangaf dat ze dan minder krijgt. Zéker als ze dus nachten gaat doorslapen. En 10minuten later zegt ze dat ze wel minimaal(net binnen curve) aankomt en dat we het in de gaten moeten houden..
4 jaar geleden
Reactie op Peanut91
Oh sorry, nee staat er niet bij. Ze wordt komend weekend 5 weekjes. Dus ze ...
En we geven overdag om de 4 uur. Dus rond 7-11-15-19
Dus dat zou echt veel te weinig zijn met als we die van 23:00 weg gaan laten en ze de nachten misschien gaat doorslapen daardoor. Dan mis je ineens 2 voedingen ten opzichte van nu. Ik heb echt enorme error hoe meer ik er over na denk. Want toen ik vroeg of ik dan niet weer naar die 3 uur moest(eigenlijk dus het schema dat jij ook aanhoudt ongeveer), gaf ze aan: nee, want grotere flessen, geen kortere tijden..
4 jaar geleden
Reactie op Peanut91
Oh sorry, nee staat er niet bij. Ze wordt komend weekend 5 weekjes. Dus ze ...
Heb hetzelfde gehad had gebeld omdat 150 eigenlijk te veel was en ze nog meer vroeg dus zei ze ja mag en eenmalig 180 per dag mag ook en daarna had ik iemand anders weer omdat ze toen opeens heel veel dronk en die zei nee 150 is eigenlijk al echt te veel dus ik in tranen en overstuur. Toen heb ik het geprobeerd los te laten. Nu heeft ze spruw dus drinkt ze waardeloos maar geen idee hoe het straks verder gaat met de hoeveelheden🙈
4 jaar geleden
Zodra je minder flessen gaat geven gaat het ritme ook veranderen. Toen wij bij 5,5 week overgingen naar 5 flessen gaf ik die op tijden die ons goed uitkwamen. De baby past zich hier echt op aan omdat je namelijk meer gaat geven per keer is hij namelijk langer verzadigd. Ook geven wij voor de nacht rond 23:30 uur iets meer, 140 ml ipv 120. In het begin kwam hij snachts tussen half 5 en half 6 maar omdat ik wilde dat hij de nacht tot in ieder geval 7 uur ging halen zonder fles gaf ik hem dan een speentje waar hij op kon zuigen. Zo hebben we in twee week tijd het wakker worden voor de fles in de nacht weten op te schuiven naar 7:30. Als ik mijn wekker niet zet om
7:30 slaapt hij trouwens rustig door tot 9 uur ‘s ochtends. Hij krijgt nu dus flesjes om ongeveer 7:30/11/15/19/23:30.
4 jaar geleden
Reactie op Maris Baby 1
Heb hetzelfde gehad had gebeld omdat 150 eigenlijk te veel was en ze nog me ...
Echt ellende. Je wordt er zo onzeker van.. Ik in ieder geval. Soms denk ik: zoek het uit, ik weet het zelf beter en dan ga ik te veel na denken en sla ik helemaal dicht. Ik ga nog eens een topic openen met al mijn gekke ideeën van nu. Want ik loop echt helemaal over. Dan beslis ik vanavond wel wat ik ga doen. Verhongeren laat ik ze sowieso niet🙈
4 jaar geleden
Reactie op Liene186
Zodra je minder flessen gaat geven gaat het ritme ook veranderen. Toen wij ...
Ja ik ga alleen dus niet minder flessen geven, want hij krijgt al 5 flessen. Wil alleen te tijden wat proberen op de schuiven, zodat het ritme beter uitkomt. Maar hoe, is dus even lastig 🙈
Toen jullie met speentje begonnen in de nacht, lukte dat gelijk? Ik heb dat vanacht dus geprobeerd maar hij was echt niet tevreden met de speen.
4 jaar geleden
Reactie op ingridvdp
Ja ik ga alleen dus niet minder flessen geven, want hij krijgt al 5 flessen ...
Hoe gaat het nu? Al een beetje ritme kunnen krijgen?