16 Reacties

4 jaar geleden

Mijn baby is bijna 6 weken en is gemiddeld denk ik 1 tot 1,5 uur wakker tussen verschonen en voedingen door. Soms zit er langer tussen, maar dan is hij ook onrustiger/oververmoeid. Hij drinkt om de 3 a 4 uur overdag en snachts soms na 5 uur.

4 jaar geleden

Mijn kindje is ook 6 weken. Normaal gezien is de wakkertijd tussen de 60 en 90 min (dit is inclusief voeden en verschonen) normaal gezien moeten ze 4 tot 5 slaapjes doen overdag. Dit had ik gelezen op internet. Ik probeer dit sinds kort wel toe te passen. Hij wordt meestal rond 7u zelf wakker dan krijgt hij een propere pamper en een flesje van 150 water en 5 schepjes. Daarna boertje en nog beetje knuffelen en spelen. Dan wakker of (half) slapend in de co sleeper op de slaapkamer. De slaapkamer is volledig donker. Soms slaapt hij en soms niet. Als hij niet slaapt probeer ik hem te troosten maar niet uit het bedje halen, soms laat ik hem ook max 5 min wenen. Elk slaapje probeer ik hetzelfde te doen. Om de 2 dagen doen we ook een badje een halfuurtje voor de voeding, meestal in de late namiddag of avond. De laatste fles is meestal tussen 19u-20u en dan slaapt hij door tot 6u-7u.

4 jaar geleden

Hier ook hetzelfde eigenlijk, 1 tot max. 1,5 uur wakkertijd en bij eerste vermoeidheidssignalen naar boven en bedtijd routine starten (schone luier, puckababy aan, gordijnen dicht, White noise aan, liedje zingen en als ze oogjes iets begint te sluiten in bedje leggen). De gehele dag start rond een uur of 06:30/07:00 met een flesje, mogelijk dan even douchen of in bad en dan slaapt ze meestal nog 2 uurtjes. 10:30 weer volgend flesje, dan even in de box spelen en als ze een uurtje ongeveer wakker is dan wandelen met de hond, ze valt dan in slaap in de wandelwagen en vaak doen we dan ook even boodschappen. Als ze daarna wakker wordt voordat het flestijd is dan leg ik haar bijvoorbeeld onder de babygym of hou ik haar lekker op schoot. 14:30 volgend flesje en meestal even knuffelen en dan weer slapen. Ik start dan weer met de bedtijd routine en meestal slaapt ze 1 cyclus (45 min) in haar eigen bedje en daarna is ze vaak nog wel moe maar wil ze niet meer in haar bed dus neem ik haar lekker op schoot. Als ze daarna wakker wordt vaak in de wipstoeltje die niet wilt maar van links naar rechts gaat, vind ze heerlijk en ik kan met eten aan de gang. 18:30 weer flesjestijd en daarna voornamelijk lekker knuffelen en heel eerlijk zou ik haar dan eigenlijk naar bed moeten brengen maar ze mag dan lekker op schoot slapen 😊. 22:30/23:00 laatste fles en daarna gelijk het bed weer in en dan maakt ze een ruk van 5 - 7 uur. Afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt kijk ik of ik haar een deelvoeding geef zodat we om 06:30/07:00 weer kunnen beginnen met de dag.

4 jaar geleden

Reactie op LIN100

Hier ook hetzelfde eigenlijk, 1 tot max. 1,5 uur wakkertijd en bij eerste v ...
Jeetje wat super goed hoe oud is je kindje? Mijn is 5 weken die slaapt niet zoveel en heb echt slapeloze nachten😅 als ik dit van jou lees denk ik echt wat doe ik fout😳

4 jaar geleden

Reactie op LLbabyJ

Jeetje wat super goed hoe oud is je kindje? Mijn is 5 weken die slaapt niet ...
Moet je zeker niet gaan denken hoor! Ik ben met ongeveer 6,5 week begonnen en ben nu twee weken verder. Tot die tijd was het enige ritme wat ik had haar flesje elke 3 uur. Er zijn drie dingen die voor mij echt super goed helpen: 1. Routine starten met bedtijd. 2. Wakkertijden in de gaten houden ipv de hoeveelheid slaapjes. 3. Sinds ik de puckababy piep heb (via vinted gekocht om te testen) slaapt ze echt een stuk beter. En echt, de ene dag gaat het heel goed en de volgende dag is het ellende en dan hou ik haar lekker bij me en dan is er morgen weer een dag!

4 jaar geleden

Reactie op LIN100

Hier ook hetzelfde eigenlijk, 1 tot max. 1,5 uur wakkertijd en bij eerste v ...
Wat goed! Laat je haar overdag altijd in een donkere kamer slapen? Ik zit heb namelijk mijn zoontje 1 x overdag in een donkere kamer laten slapen en toen sliep die heel lang en diep. Maar ik hoor van iedereen om me heen dat je op begin niet in een donkere kamer moet laten slapen.

4 jaar geleden

Reactie op anniebloem

Wat goed! Laat je haar overdag altijd in een donkere kamer slapen? Ik zit h ...
Ja ik doe de gordijnen dicht maar het is niet pikdonker. De meningen verschillen inderdaad daarover, lekker doen wat voor je zoontje werkt!

4 jaar geleden

Hier baby van 6 weken. Ongeveer 2 uur max wakker per dag. Als ze wakker is veel ongemak van buikpijn. Ik leg haar wat vaker aanm idee dat ik daardoor ook in vicieuze cirkel kom van heel vaak voeden. Vraag me af hoe de fles moeders dat aanpakken. Klinkt allemaal heel gestructureerd. Heerlijk

4 jaar geleden

Hier is het echt voeden - verschonen - voeden- spelen en slapen. 1 uur wakkertijd en dan wakker op bed leggen. duurt half uurtje nu en dan slaapt hij (wel inbakeren -sussen - speen erin)

4 jaar geleden

aanvulling. s avonds doe ik eerst 1 borst voeden beneden - verschonen- naar boven in donkere kamer andere borst en dan in bed liggen. overdag in zn ledikant, maar ook vaak in kinderwagen / auto enz als we weg gaan :) maar de ene dag is de andere niet ! Pas na zknn 1e sprong gaat het ritme goed. Dit kan morgen weer anders zijn ! Ik houd de box wel echt alleen aan voor spelen tenzij we bij opa en oma bijv zijn

4 jaar geleden

Reactie op Amber Crabbé

Mijn kindje is ook 6 weken. Normaal gezien is de wakkertijd tussen de 60 en ...
wow dat is echt een lange ruk ! hier 20uur voedinf 2315 wakker maken en dan komt hij weer rond 0430! dat vond ik al lang haha

4 jaar geleden

wow dat is echt een lange ruk ! hier 20uur voedinf 2315 wakker maken en dan ...
Het is snachts echt een slaapkopje maar ik klaag niet 🤣😁

4 jaar geleden

Baby van 6.5 week oud. Krijgt rond 20.00 uur laatste voeding en slaapt van 21.00 tot ongeveer 6.30. Dan slaapt ze weer van 7 tot 9 en dan weer van 10 tot 11. Daarna is ze praktisch de hele dag wakker.. Lekker turen en beetje kletsen. Af en toe in de auto dommelt ze in of ze doet even een klein half uurtje tussendoor, maar daar is alles mee gezegd.

4 jaar geleden

Ritme? Wat is dat? 🤣 (mama van Lars, 7 weken oud - BV op verzoek… wel een blije en tevreden baby overigens!)

4 jaar geleden

Reactie op MarijkeBM

Ritme? Wat is dat? 🤣 (mama van Lars, 7 weken oud - BV op verzoek… wel een ...
Haha ja het is maar net wat je wilt! Ik vind het wel belangrijk om een routine te hebben zodat ik ook een beetje mijn dag kan plannen. Als het anders loopt neemt papa over zodat ik toch ook m’n eigen dingen kan doen 😛

4 jaar geleden

Reactie op Michellenl

Mijn baby is bijna 6 weken en is gemiddeld denk ik 1 tot 1,5 uur wakker tus ...
Dit is bij ons ook zo. Rond 1/1,5 uur wakker tussendoor (in die tijd voeden en verschonen), en voeding overdag om de 3 uur en snachts maakt hij vaak wel 1 slaapje met zo’n 5 uur er tussen. Vaak slaapt hij sochtends minder, ik denk omdat hij dan snachts wat langer geslapen heeft en minder wakker tijd gehad. Smiddags slaapt hij dan weer wat beter. Overigens wisselt het wel hoor, de ene dag gaat dit beter als de andere. Soms valt hij met de fles al in slaap en leg ik hem dan weg en wordt hij pas weer wakker met de volgende fles, soms blijft hij echt wakker na de fles.