17 Reacties

3 jaar geleden

Wij willen ook geen foto’s van onze zoon op social media. Iedereen hoort dat de respecteren. Fam en vrienden delen soms foto’s maar alleen als z’n gezicht onherkenbaar is (gemaakt). Ik zou zelf dwingender zijn en als ze en excuus heeft dat ze niet weet hoe het moet, haar inloggegevens vragen en het zelf verwijderen. Het is echt super respectloos en heel asociaal!

3 jaar geleden

Ze móeten het verwijderen!! Te zot!

3 jaar geleden

Wij delen inderdaad ook niet op social media. Jij bent de ouder en jij hoort daar toestemming voor te geven. zo simpel is het. Ik zou haar nog 1 keer opbellen en zeggen dat je snapt dat ze trots is op haar kleinkind. maar dat jullie ook regels hebben omtrent social media en je het fijn zou vinden als ze dit zou respecteren en die foto dus echt meteen nu zou verwijderen. Als ze dit niet respecteerd gaat ze over jullie grenzen heen en dan zou ik gewoon geen fotos meer met ze delen. Klinkt heel cru maar zo voorkom je het, en zo leren ze het. Dus dat kan je ook zeggen. Als je fotos wilt blijven ontvangen dan zouden we het fijn vinden dat je dit eraf haalt. Anders krijg je niks meer aan fotos want het komt op plekken waar wij het niet willen hebben. :) Er is gewoon een wet natuurlijk die delen van fotos zonder toestemming verbied. Dus hoe lelijk ook, ze overtreed een regelgeving. Maar ze overtreed nog meer jullie vertrouwen dus stellig blijven.

3 jaar geleden

Ik heb het zelfde gehad. En ook gelijk gevraagd aan mijn stiefmoeder (dus stiefoma om het zo maar te zeggen) of ze het wilde verwijderen. Wij hebben zelf ook geen social media bewust. Dus iemand anders heeft daar geen recht op. Ik kreeg er ook buikpijn van en mijn gevoel gevolgd. Gelukkig heeft ze hem ook verwijderd. Hopelijk bij jullie ook snel. Succes!

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie berichtjes. We hebben het nogmaals aan der gevraagd en ze gaat gewoon de discussie met ons aan. Dat alleen haar vrienden op facebook het kunnen zien... bellen neemt ze niet op. Ik ben er echt verdrietig door dat dit zo moet gaan. We hebben nu de foto gerapporteerd bij facebook, hopelijk halen die hem snel weg.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie berichtjes. We hebben het nogmaals aan der gevraagd en ...
Jeetje dat is lastig. Niet alleen omdat het iets is wat je niet wilt. Maar ook omdat het de relatie er niet beter op maakt 🙈 succes verder hopelijk doet Facebook er wat aan.

3 jaar geleden

Oh jeetje, wat zegt je partner er van? Dit is echt een ongezonde situatie. Het is jullie kind en zij heeft totaal niet het recht om zich zo op te stellen..

3 jaar geleden

De foto rapporteren op facebook is misschien een optie

3 jaar geleden

In gesprek gaan en aangeven dat ze geen foto's meer krijgt als ze hem niet verwijderen gaat. Hopelijk doet ze dit dan. Zo niet kun je de foto rapporteren bij fb zo ie zo met zoveel mogelijk mensen die je kent die hem allemaal rapporteren. Hebben dit ook gedaan en dat account is geblokkeerd. Wil ze hem niet weghalen zou je zelfs nog aangifte kunnen doen. Zo ver hoeft het niet te komen. Maar je kunt dit natuurlijk wel laten vallen om duidelijk te maken dat je dit niet wil hebben.

3 jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad met mijn schoonzusje. Ik was écht heel boos, omdat we heel duidelijk hebben aangegeven dat we dit niet wilden. Ze heeft hem toen verwijderd, maar wel met protest. Was ook boos dat we geen foto’s meer wilden sturen. Tja, dan maar boos, ik vind het echt zo respectloos. Goed dat je de foto hebt gerapporteerd. En dat is dus gewoon geen foto’s meer maken en ontvangen. Je hebt het netjes gevraagd, als ze dan niet wil luisteren, dan maar op een niet zo vriendelijke manier.

3 jaar geleden

Bahbah wat naar dat dit zo moet. Het is al redelijk ingrijpend voor de relatie dat je het überhaupt moet vragen om de foto te verwijderen. Laat staan dat ze ook nog zo reageerd. Vind het erg voor je

3 jaar geleden

Ik lees je bericht en denk dit zouden zo mijn moeder en schoonmoeder kunnen zijn.. om eerlijk te zijn zou ik niet weten wat we anders zouden doen dan jullie. Ik sta hier echt van te koken hoor, zo respectloos!

3 jaar geleden

Ik heb uiteindelijk mn zwager ingezet om met haar te praten dat ze de foto moet verwijderen. Hij heeft een betere band met haar dan wij hebben en de foto is nu offline. Ze had het per ongeluk erop gezet.... De relatie die we met haar hadden is nu nog slechter. Zo jammer hoe sommige dingen moeten gaan

3 jaar geleden

Ik heb uiteindelijk mn zwager ingezet om met haar te praten dat ze de foto ...
Dat per ongeluk is gewoon flauwe kul. Zeker als ze jullie al weigerde te woord te staan en gewoon zei ja alleen mijn vrienden zien het. Echt niets per ongeluk.... Jammer dat ze de boel zelf zo nog verder verpest en het zelf niet eens in ziet.

3 jaar geleden

Wat naar zeg dat ze niet luistert. Wij hebben aangegeven dat ze het van te voren moeten vragen. Want wij willen bepalen welke foto wel of niet online komt. Ze mogen best wat delen. Maar niet alle foto’s. En ook niet de lelijke foto’s. Gelukkig luisteren ze er hier naar en vragen ze om toestemming!

3 jaar geleden

Mijn schoonzus heeft ook van beide meiden een foto op haar instagram. Ik kwam erachter dat haar profiel geen slotje meer heeft. Prima, maar of ze dan wel de foto’s van de meiden eraf wilt halen. Anders slotje erop, haar keuze, mijn kinderen

3 jaar geleden

Je kunt ze ook aangeven bij Facebook dan verwijderen ze de foto. Als ze niet luisteren wil dan maar harde maatregelen?