58 Reacties
één jaar geleden
Ohh zo herkenbaar! Hier lijkt ook iedere nacht ellende weer 5 nieuwe woordjes op te leveren ;-) wij zijn een beetje tegen onze zin in weer begonnen met ‘s nachts een flesje melk geven, want anders is ze vanaf 2, 3 of 4 uur wakker.. we laten het even zo en bouwen over een tijdje weer af. Succes!
één jaar geleden
Reactie op leonie121212
Ohh zo herkenbaar! Hier lijkt ook iedere nacht ellende weer 5 nieuwe woordj ...
Groot gelijk! Fijn om te lezen dat er toch anderen zijn die de pedagogisch verantwoorde adviezen niet opvolgen (vooral in bed laten liggen en daar weer in slaap krijgen) 😊 en vooral hun eigen keuzes maken.
Ik denk dat hier een fles geen oplossing is, dus dat proberen we nog zo lang mogelijk uit te stellen 🤣
één jaar geleden
Jeetje wat is dit een heftige! Ik dacht eerst toen ik dit las oh valt bij ons wel mee. Nou….. tot vannacht gewoon niet slapen alleen maar krijsen tot 05:00 opgezeten. Smiddags niet willen slapen, net in bed gelegd blijft maar krijsen 🥲
één jaar geleden
Laatste dagen is mn kleintje weer 's nachts wakker en valt moeilijk in slaap😏 ze werd weleens wakker maar dan ging ik luier verschonen water geven en was het weer gelijk slapen. Luier verschonen deed ik puur omdat het dan even lang duurde voordat ze sliep. Nu helpt dat ook niet dus ik laat der ff lekker liggen hoor. En ongeveer 2 weken geleden was het een beetje jengelen en huilen dus we gingen dan echt even luier verschonen, heel lang knuffelen op de stoel en dan weer naar bed. Dit deed ze dan voor 3 dagen.
Dus het is bij ons elke dag een beetje anders! Ik denk echt dat het tijdelijk is :) tenminste dat hoop ik haha en ik verschoon haar luier puur omdat het even uit bed is en ook omdat ze anders echt gaat lekken door veel water drinken.
één jaar geleden
Hier is een flesje melk wel echt dé oplossing als ze wakker wordt.
Ipv uren sussen slaapt ze dan vaak meteen weer in.
één jaar geleden
Hier idem dito. Spraak gaat met kilometers tegelijk en hij wordt hier na 2 uur slapen wakker (dus 10-11 uur) en dan heeft hij gewoon honger. Dus drinken, klein hapje eten, even uitrazen en binnen anderhalf uur weer naar bed. Dat is het enige wat hier werkt.
één jaar geleden
Zo blij om dit te lezen 😵💫 Heb net zelf even een flinke inzinking gehad. Ons verhaal is precies die van jou… NIKS is goed. Hoe ik haar normaal binnen no-time rustig krijg, is er nu niks dat helpt. Zo zielig voor haar, en ook zwaar pittig voor ons. Elke keer denk ik inderdaad ook: het is een fase… Maar deze?! Lijkt geen eind aan te komen 😩. Succes!
één jaar geleden
Jeetje.. elke keer als ik denk dat het over is. Begint het weer opnieuw 😱. Een paar nachten en dagen gehad die best oke waren. Maar gisteren en vandaag ellende. Vandaag overdag niet willen slapen, wat ik ook probeerde. Is nog nooit gebeurd..🙄. En dan denk je, dat kind is op. Nee hoor, de hele dag kattenkwaad uitgehaald en vanavond een half uur gegild voordat ze ging slapen.. pfffff en altijd met die slaapregressies denk je echt dat er iets heel ergs met je kindje aan de hand is he.. of ben ik daarin de enige?
één jaar geleden
Reactie op dvrskm
Zo blij om dit te lezen 😵💫 Heb net zelf even een flinke inzinking gehad. ...
Hier is het ook al maanden bezig. Eerst de sprong en daarna de slaapregressie erachteraan. Ze zegt wel ineens heel veel woorden. We houden nu een lijstje bij en ze zit nu al over de 90 woorden 😯. Ook kan ze twee woord zinnen maken en heeft ze zelfs haar eigen liedje verzonnen, super schattig en knap! Er gebeurt gewoon heel veel in haar ontwikkeling. Ze is 19 maand nu.
één jaar geleden
Heel herkenbaar, hier ondertussen al bijna twee maanden bezig 😩 Ze wordt s nachts niet heel regelmatig wakker maar het inslapen is hier een probleem, ze heeft ineens enorme verlatingsangst en ik moet er dus bij blijven tot ze in slaap valt anders raakt ze echt enorm overstuur. Maar het in slaap vallen duurt gemiddeld tussen de 30 minuten a 2 uur. Alles geprobeerd, slaapjes langer, korter, eerder, later, idem voor bedtijd. Ze heeft al vanaf 5 maanden hetzelfde avondritueel dus daar ligt het ook niet aan (ging altijd super goed). Als ze in de nacht nog wakker wordt dan is ze ook echt overstuur als ze mij niet gelijk ziet ‘mama maaaaama!’. Vind het zo zielig. Maar ik hou mijzelf er ook aan vast dat het een fase is en dat het belangrijk is om haar ni die veiligheid te bieden die ze aangeeft nodig te hebben. Hou vol iedereen!🙏🏼
één jaar geleden
Zo fijn om te lezen dat we niet alleen zijn 😅 zo voelt het soms wel...
Vorige week op vakantie spande echt de kroon, daar sliep ze niet eens meer zelf in terwijl dat zo een beetje het enige was wat hier qua slapen wel altijd goed ging 🤨 en nogsteeds snachts weer wakker 😴 ging vermoeider naar huis dan dat ik op vakantie ging 🤣
Het inslapen gaat nu weer heel goed zowel smiddags als savonds, maar ze blijft nog wakker worden 😴😑
Voor de vakantie nam ik haar altijd mee naar ons bed en wiegde en wachtte ik daar totdat ze weer sliep en dan legde ik haar terug.
Nu met die eenkennigheid erbij wil ik daar echt vanaf. Wil het niet belonen dat ze wakker wordt en mij wil.
Nu de tweede nacht dat ik haar echt in bed wil houden. Als ze gillend wakker wordt dan pak ik haar even op. Ze wordt dan direct rustig en met max 1 minuut ligt ze weer. Ik wieg/schud haar dan even en doe dat steeds zachter totdat ik alleen nog mijn hand op haar neerleg. Als ik dan merk dat ze in slaap begint te vallen dan laat ik haar langzaam los. 9 van de 10 keer begint het riedeltje (in bed, ik haal haar er dan niet meer uit) weer opnieuw. Tot nu toe duurt het met deze manier ook gerust 1,5u voordat ze weer slaapt. Ze doet in die 1,5u dan ook wel echt haar best om in slaap te vallen, maar haar doorkomende hoektanden werken ook niet mee.
Nu de tweede nacht ging die 1,5u al met veeeeel minder gemopper. Hopelijk zet ze dit voort 😅
Mijn man (haar vader) wil me echt wel helpen, maar als hij gaat snachts dan krijst ze echt de hele straat wakker en blijft maar mama krijzen. Daar heeft ook niemand wat aan. Dus dan ga ik maar weer 😑
Wat doen jullie als ze wakker worden snachts? Hoe pakken jullie dat aan?
één jaar geleden
Reactie op LMGbaby
Heel herkenbaar, hier ondertussen al bijna twee maanden bezig 😩 Ze wordt s ...
Hoi!
Hier hebben we t zelfde gehad. Ze wilde absoluut niet inslapen, terwijl het slapen nooit eerder een probleem was. Sliep als baby al heel snel door.
Na bijna 2 maanden hebben we toen toch besloten om het vaste bedritueel iets om te gooien na verschillende succesverhalen van anderen. Ipv beneden pyjama aan, flesje en verhaaltje, deze nu boven te doen. En warempel, het is langzaam aan minder geworden en nu niks meer.
Misschien helpt het bij jullie ook?! Succes!