58 Reacties

één jaar geleden

Lastig he! zonder middagslaapje weet ik niet hoe gezellig het hier blijft😅 ...
dit maken wij dus ook precies mee, ik deed haar laatst laat in bed omdat ik dacht dat ze toch niet ging slapen maar toen ik der laat in bed deed bleef ze weer 1-1.5 uur wakker, plus ze ging 's nachts een uur lang spoken, dat doet ze dus nu bijna elke nacht. Ik verschoon der en geef water, niets helpt. Hierdoor gaat ze haar slaapje 's ochtends inhalen waardoor ik nu ook niet meer weet hoe laat ik der middagdutje moet laten doen😆 de ene keer wordt ze wakker om 07.30 de andere keer 8.30 en soms om 09.00 uur. Driftbuien zijn idd heel vervelend ik hoop dat het snel stopt. Het kindje van onze overburen heeft het de laatste dagen ook erg moeilijk we horen hem ontzettend veel huilen/krijsen in de avond. Pff zoooo zielig allemaal.

één jaar geleden

Kan het ook zijn dat het na een aantal weken weer begonnen is? Onze dochter is nu 19 maanden en afgelopen nacht was drama (2u wakker) als ik weg liep mamaaa en hard huilen.. pff vermoeiend

één jaar geleden

Reactie op lovebaby123

Kan het ook zijn dat het na een aantal weken weer begonnen is? Onze dochter ...
Hier precies hetzelfde! Al 3 nachten nu drama! Midden in de nacht keihard huilen en niet meer willen slapen

één jaar geleden

Reactie op lovebaby123

Kan het ook zijn dat het na een aantal weken weer begonnen is? Onze dochter ...
Jaa ik denk dat het echt een soort van rollercoaster is voor de kindjes want het kan idd zo zijn dat het even lijkt normaal te gaan en dan het dan opeens weer begint, we weten natuurlijk niet precies wat er allemaal door ze heen gaat. Zo zielig voor ze.

één jaar geleden

Reactie op Annelottt24

Hier precies hetzelfde! Al 3 nachten nu drama! Midden in de nacht keihard h ...
Jaaa het ergste is dat ze er ook bij gaan huilen😪 veeeel geduld heb je nodig

één jaar geleden

Reactie op LMGbaby

Heel herkenbaar, hier ondertussen al bijna twee maanden bezig 😩 Ze wordt s ...
Bij jou inmiddels voorbij? Hier die verlatingsangst nog niet helaas. Zodra ik wegloop is het drama. Moet er echt bij blijven anders is het ellende

één jaar geleden

Hier is het een hele week helemaal goed gegaan weer 🥳 alleen nu alweer de vierde nacht op rij weer opnieuw 😑 ze is ook wel heel erg verkouden dus daar heeft ze ook weer last van. Hopelijk is dat snel over en slaapt ze weer. Moet wel zeggen dat ze nu sinds deze week ineens heeeeeeeeel veel nieuwe woorden zegt. Ook woorden waarvan ik denk huh... 😅 hoe kom je daar nou ineens aan 🤣

één jaar geleden

Reactie op Anoniem10

Hier is het een hele week helemaal goed gegaan weer 🥳 alleen nu alweer de ...
Ja dat met die woorden en ontwikkelingen merk ik ook indd. Ik heb ook het idee dat het op en af gaat allemaal. Die verlatingsangst is een dingetje, en ik ben geopereerd dus ik mag niet zoveel. En dat werkt ook niet best in deze situatie.😔

één jaar geleden

Reactie op Cc85

Bij jou inmiddels voorbij? Hier die verlatingsangst nog niet helaas. Zodra ...
Ik moet zeggen dat de verlatingsangst er wel nog steeds is.. en om eerlijk te zijn is het bij ons nu gewoon een nieuw slaapritueel geworden; het gebruikelijke bad, melk tijdens boekje lezen, tandenpoetsen en dan ligt ze op mij en nemen we de dag door terwijl ik haar ruggetje kriebel (als ze nog erg druk is dan oefen ik druk uit/masseer ik op haar ruggetje en armpjes ipv gelijk kriebelen, wordt ze rustig van). Dan leg ik haar kalm maar wakker in haar bedje en waar ik voorheen altijd gewoon weg kon lopen blijf ik nu dus naast haar liggen tot ze slaapt (dus zij in haar ledikantje, ik in ons bed ernaast, ze slaapt namelijk nog bij ons op de kamer). Maaaar ze gaat zonder problemen in haar eigen bedje en valt binnen 10 minuten in slaap, dus dan vind ik het niet erg om haar die veiligheid tijdens het in slaap vallen te bieden. Af en toe wordt ze nog wel wakker s nachts en als ze mij dan niet ziet dan gaat ze roepen en huilen maar zodra ik er dan ben, haar weer neerleg en er even naast ga liggen slaapt ze gelijk weer verder. Dus al met al gaat het gewoon heel goed en slaapt ze eigenlijk gewoon steady 11 uur achter elkaar.

één jaar geleden

Reactie op Anoniem10

Hier is het een hele week helemaal goed gegaan weer 🥳 alleen nu alweer de ...
Juist omdat ze zich dus erg aan het ontwikkelen zijn hebben ze het extra moeilijk met slapen etc. Het is eigenlijk soort van progressie ipv regressie☺️ bij ons zingt ze dus opeens heel veel liedjes mee en heeft ook nieuwe woordjes geleerd.

één jaar geleden

Reactie op LMGbaby

Ik moet zeggen dat de verlatingsangst er wel nog steeds is.. en om eerlijk ...
Prima toch! Als dit allemaal werkt en jij je hierbij goed voelt moet je gewoon doorgaan. Er komt echt wel een dag dat ze helemaal zonder jou gaat slapen. Heb ook liever dat m'n kind zich veilig voelt.

één jaar geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Onze dochter is 2 maanden jonger en wij zitten hier nu midden in. Is er iemand van jullie die hier al doorheen is? Ik kan wel wat moed gebruiken zo langzamerhand 😅

één jaar geleden

Reactie op Annie1202

Hoe gaat het nu bij jullie? Onze dochter is 2 maanden jonger en wij zitten ...
Hier gaat het nu al 2 weken weer helemaal goed 💪 wij lijken er nu doorheen te zijn (ik zeg lijken, want op 1 of andere manier weet je het nooit haha!)

één jaar geleden

Reactie op Anoniem10

Hier gaat het nu al 2 weken weer helemaal goed 💪 wij lijken er nu doorheen ...
Oh wat fijn!! Was jullie kindje ook erg overstuur bij het naar bed brengen? Onze dochter blijft maar krijsen en word snachts ook vaak overstuur wakker en is dan moeilijk weer in slaap te krijgen. Hoelang heeft het bij jullie geduurd?

één jaar geleden

Reactie op Annie1202

Oh wat fijn!! Was jullie kindje ook erg overstuur bij het naar bed brengen? ...
Nee het inslapen ging eigenlijk altijd wel goed. Ze werd ergens tussen 2300u en 0300u wakker en als we mazzel hadden sliep ze ba 2-3uur weer en als we pech hadden dan werd ze rond 0300 of later wakker en begon onze dag (dat lieten we haar niet merken hoor, maar als het dan 2-3u duurde ging onze wekker al zowat).. 😅 Al met al heeft het, inclusief tandjes en een verkoudheid, hou je vast of ga even zitten.... 😅 ruim 15 weken geduurd 😴 daarna nog 2 weken op en af. Ging steeds vaker wel goed en tussendoor dan weer 1 of 2 nachten niet. Daarna was het klaar en nu is ze een spraakwaterval 😅🤣 dus het was niet voor niets geweest 💪

één jaar geleden

Reactie op LMGbaby

Heel herkenbaar, hier ondertussen al bijna twee maanden bezig 😩 Ze wordt s ...
Ik zit nu in deze fase en bij ons exact het zelfde als wat jij schreef een maand geleden. Ben heel benieuwd hoe het nu gaat? Dit is inderdaad een hele pittige

één jaar geleden

Wij ervaren dit nu pas. Ze wordt opnieuw snachts wakker, het lijkt op een nachtmerrie dat ze heeft. Het spreken gaat hier ook al weken vooruit. Ongelofelijk hoe snel ze leren en groeien. Ik sta echt versteld van onze kleine mensjes

één jaar geleden

Reactie op RJN0592

Ik zit nu in deze fase en bij ons exact het zelfde als wat jij schreef een ...
Sinds ruim een maand gaat het hier heel goed! De afgelopen twee weken waren we op vakantie en was het spannend hoe dat zou gaan maar ze slaapt de hele nacht door (uiteraard wordt ze nog wel eens wakker zoals ieder kindje). Ik blijf dus wel nog steeds naast haar liggen tot ze slaapt maar dit duurt meestal niet meer dan 5 minuten (nadat ik ongeveer een kwartiertje met haar op mij heb gelegen; dag doorgenomen, gekriebeld, liedje gezongen en ze geheel is gekalmeerd), maar dat doe ik met liefde 🙏🏼