11 Reacties
9 maanden geleden
Vervelend zeg! Geen tips. Wel nog steeds een peuter die bijna dr hele leven snachts minimaal 1 x wakker is en wil dat we komen. Ik ben dus wel benieuwd of je iets aan die slaapcoach hebt gehad?
9 maanden geleden
Fijn samen slapen. Het beste voor iedereen nu en niet te streng zijn voor jezelf wat allemaal standaard zou moeten. Een slaaptraject kost ook veel energie en als je dit wil zeker ervoor gaan maar kids weten echt heel goed wanneer het niet zo goed gaat en dan hebben ze je nog iets harder nodig. Even aan toegeven en op krachten komen.
9 maanden geleden
Dankjulliewel voor de reacties. Ik ben bijna zover inderdaad om hem naast ons neer te leggen, want we zijn op. De slaapcoach zegt dat we enorm goed bezig zijn, maar dat hij op een gegeven moment moet leren dat hij gewoon moet gaan slapen. Met zijn broertje zijn we nu op aanraden van de coach aan het oefenen met 2 slaapjes en iets meer wakkertijd, zodat de slaapdruk wat groter wordt. Hoop dat het al gaat helpen met maar 1 kind wakker.
Mijn man en ik zijn ook apart gaan slapen, zodat 1 van ons tenminste een ongestoorde nacht heeft, hoe vreselijk ongezellig het ook is.
Goed, we gaan maar weer door en wellicht dat samen slapen voor nu de oplossing is.
9 maanden geleden
Ach wat vervelend zeg. Onze zoon wordt ook weer regelmatig wakker snachts. Wij hebben met hem afgesproken dat hij snachts naar ons mag komen. Vaak komt hij dan tussenin liggen en slaapt de hele nacht verder. Wij laten de lamp op de overloop iedere nacht branden. In de avond moeten we regelmatig bij hem blijven zitten tot hij slaapt. Dit doen we vaak ook. Of we spreken af dat hij zelf nog even mag bladeren in een boek. Doet hij mog een middagdutje?
9 maanden geleden
Reactie op Sannie23
Ach wat vervelend zeg. Onze zoon wordt ook weer regelmatig wakker snachts. ...
Nee, bijna niet meer (nu zo'n 2 maanden), hij rust wel af en toe en speelt anders zo'n anderhalf uur zelfstandig op zijn kamer. Zijn kamer is dus ook een fijne speelplek voor hem, dat benadrukken we ook vaak.
9 maanden geleden
Hier een beetje het zelfde: oudste slaapt erg onrustig en slecht (vannacht tot middernacht moeten kalmeren met zingen, boekje lezen etc) en ook nog een baby van 6.5 maand die ook elke twee uur wakker wordt. Man slaapt bij peuter nu en ik bij baby (geef nog borstvoeding) maar man wat is het zwaar... Erg veel sterkte, zeker met al het medische ernaast voor jullie is dit gewoon echt waanzinnig zwaar.
9 maanden geleden
Pff hier ook al bijna 3 maanden zoveel moeite met onze dochter van 3 jaar. Ze sliep eindelijk een lange periode stabiel door. Maar slachts nu zo vaak wakker en dan lijkt ze echt klaarwakker. Ze wil dan echt niet meer slapen.
Bij ons in bed nemen ga ik echt niet aan beginnen want ik ken mijn dochter, dat kunnen we dan nooit meer terugdraaien.
In de tussentijd gekeken of het helpt als we de middagdut stoppen. Nou helaas; de nachten zijn er niet beter op én het inslapen is nu ook ineens drama.
Maar die middagdut is nu ook geen optie meer nu ze weet dat het een paar keer niet hoefde.
Naast haar ook een baby van 6 maanden waar we ook elke nacht voor uit bed moeten.
Ben helemaal krankjorem aan het worden van deze situatie.
@EstherCR, heeft de slaapcoach iets geholpen? Of is het echt de tijd uitzitten?
8 maanden geleden
Hier nu ook 1.5 week moeite met in slaap vallen of s nachts wakker worden! Of gewoon beide van die 2. Vorig jaar hebben we het 3 maanden lang gehad dat ze nachts wakker werd en moeilijk weer terug sliep of dat ze in de avond weer moeilijk deed, en toen ging het 2 maanden weer goed maar nu zitten we weer met een peuter die een hele vervelende slaapritme heeft omdat ze dus elke keer zo laat slaapt🥺
Ik lees dat je echt een moeilijke periode hebt gehad en ik kan je zeggen het gaat voorbij. De ene kind zoekt echt wat meer nabijheid dan de ander. Het is voor hun ook echt niet makkelijk. Ze zijn nog maar net 3 jaar op deze aarde🙄 we denken soms dat het grote mensen zijn.
Verder kan ik je vertellen dat mijn dochter. VErder niet huilt maar wel heel veel gilt en zingt etc 😒 en dat is op een gegeven moment ook erg vervelend, omdat je dan het gevoel krijgt dat ze niet eens probeert te slapen.