29 Reacties
4 jaar geleden
Hier ook al bijna 3 weken dramatisch...🤯 iedere nacht schreeuwen, helemaal overstuur. En dan haal ik dr bij mij in bed. Ga vanavond als ze wakker wordt de fles aanbieden, misschien dat dat iets gaat helpen. Ze was er al een aantal weken vanaf van de late voeding maarja ik wil het toch proberen🤔. Misschien slaapt ze daarna nog verder zonder te spoken👻. Tranen vloeien hier ook regelmatig😥, maar die tandeloze Smile smorgens maakt alles dragelijk...☺
4 jaar geleden
Ik vind het vooral overdag drama. Ze slaapt bijna niet.. 2/3 uurtjes per dag als het mee zit. Niks werkt. Ze huilt niet veel gelukkig maar ze gaat gewoon niet slapen! Herkenbaar? 😣
4 jaar geleden
Hier vanaf week 17 tot 20 gehad. Ik was op den duur een verfrommelde vaatdoek en ik wenste meermaals dat ze weer zou doorslapen. Maar toch..... als ik dan met haar zat en ik mij (ook wel vaak) realiseerde dat ze nooit meer zo klein zal zijn als dat ze nu is.. 😪 en dat dit toch ook weer voorbij gaat en ik dan die knuffelmomentjes in de nacht stiekem ook wel zal missen (want ja, dan is ze ineens weer zo 'groot')... 🤭 nu zijn de nachten weer beter, nog niet zoals het ooit was maar hey! Ik mag mn KLEINE meisje nog even extra knuffelen 🥰 (oke, als ik er nu weer over nadenk... *snif* 🤭😊)
Probeer te realiseren. Het gaat ooit voorbij en hoe gek het ook klinkt (is makkelijker gezegd als gedaan, ik weet het!)... uiteindelijk ga je het nachtelijk knuffelen ook stiekem wel een beetje missen 😊
4 jaar geleden
Ik hoopte dat de regressie hier stilletjes voorbij zou gaan, maar hoe kon ik zo optimistisch zijn? 🥲 het is hier nu sinds dit weekend echt raak. Met name het in slaap vallen en in slaap blijven gaat gepaard met veel drama. Huilen, krijsen… vriendlief en ik zijn beiden ook niet heel fit. Al met al maar heftig.
Het is een fase…😅
4 jaar geleden
Oooh, wat fijn dit topic! Ik ga even los hoor. Mijn dochtertje ( 18 weken) sliep sowieso nog niet door, ze sliep steeds zo’n 3 à 4 uur en werd wakker voor een voeding.
Dat was prima te doen, ze dronk en viel dan meteen weer in slaap en ging terug in de co-sleeper. Maar de nachten zijn nu sinds een tijdje echt niet leuk meer.
Ik kijk heel goed naar de slaapsignalen en wakkertijden. Tussen 18u en 19u breng ik haar naar bed als ik zie dat ze moe is. Dan is het 45/60 minuten wurmen, met haar armpjes slaan, in haar gezicht wrijven, speen in en uit doen etc. Als ik wegloop begint ze te huilen, dus ik blijf er maar bij. Meestal ben ik dan zo gefrustreerd dat ik haar na 45/60 min maar weer mee naar beneden neem om het later weer te proberen (gaat vaak beter, maar het zal eigenlijk vast niet slim zijn).
De afgelopen nachten werd ze om het uur/om de twee uur wakker om te drinken, meestal valt ze dan in slaap in m’n armen, maar wordt wakker als ik haar in haar co-sleeper probeer te leggen.
En het vervelende is ook dat alleen in haar naar bed kan brengen, als mijn man het probeert wordt het gegarandeerd hysterisch krijsen. Ik vind het echt emotioneel zwaar dat ik me verantwoordelijk voel voor haar slaap en dat het tegelijkertijd nu zo ruk gaat. Ik gun m’n dochter haar slaap en rust juist zo.
En mijn man vindt het ongezellig dat hij ‘s avonds een uur alleen beneden zit als ik onze dochter naar bed breng, wat ik ook snap. Ik ben echt elke avond/nacht in tranen van frustratie. Godzijdank heb ik nog verlof, als ik nu moest werken zou het helemaal een feest zijn
4 jaar geleden
Bij ons is het ook ineens heel onrustig met slaapjes. Ons zoontje slaapt overdag bijna niet, alleen in de wagen en alleen als hij aan de borst in slaap kan vallen. We waren al een paar weken bezig met steeds wakkerder in bedje leggen en dat ging juist steeds beter. Hij sliep meestal 45 min en 1 slaapje wat langer zo’n uur tot 3 uur. Nu slaapt hij dus nauwelijks en savonds is hij onrustig tussen vijf en tien uur savonds. Pas rond 22.00 valt hij uitgeput in slaap en slaapt dan door tot een uur of vijf. Soms word hij nog een keer wakker. Ik maak me ook ontzettende zorgen en ben ook behoorlijk uitgeput. We hebben alles geprobeerd. Maar hij is ontroostbaar. We houden wakkertijden en slaapsignalen in de gaten. Maar soms na een uur proberen neem ik hem ook maar weer mee naar de woonkamer. Je moet zelf ook af en toe eten of naar de wc. Ik lees soms berichten op dit forum van mensen die advies vragen over hun kind dat een uurtje onrustig is. Ieder zijn of haar ervaringen natuurlijk maar een uurtje niet willen slapen op een hele dag klinkt voor mij hemels!
4 jaar geleden
Reactie op Lou1989
Bij ons is het ook ineens heel onrustig met slaapjes. Ons zoontje slaapt ov ...
Van 22-5??? Dat is denk ik een droom voor velen.. 7u aaneengesloten slapen😅😅 die van ons is om de 2u wakker en wil alleen naast mij in bed slapen, en je snapt m al.. dan kan ik niet slapen😜
4 jaar geleden
Reactie op sharontew
Van 22-5??? Dat is denk ik een droom voor velen.. 7u aaneengesloten slapen� ...
Dat klinkt idd echt als een soort echo uit een vorig leven.. zeven uur achter elkaar slapen 🤤
4 jaar geleden
Reactie op sharontew
Van 22-5??? Dat is denk ik een droom voor velen.. 7u aaneengesloten slapen� ...
Ja dat is twee keer gebeurd maar daarvoor was hij elke drie uur wakker en nu komt hij weer drie keer per nacht. Ik weet hoe zwaar dat is, we hebben geen doorslaap kindje hoor. Ik deelde dat hij overdag dus niet slaapt en ik vind dat ook erg zwaar. Omdat ik me er zorgen om maak dat hij veel te weinig slaap krijgt en omdat ik uren met hem slaaprituelen doe en hij constant wil drinken, dus ik ben uitgeput. We hebben lekker twee keer gehad dat hij zeven uur doorsliep snachts, dat was inderdaad fantastisch. Maar als hij de hele dag huilerig en overstuur is omdat hij niet slaapt, is dat nog steeds heel zwaar.
4 jaar geleden
Reactie op Piepelientje
Dat klinkt idd echt als een soort echo uit een vorig leven.. zeven uur acht ...
Ja ik heb ook al maanden niet geslapen. Weet ook niet meer hoe het is om me een piep klein beetje uitgerust te voelen en loop ook op m’n tandvlees. Dat is maar twee keer gebeurd maar alleen omdat hij de hele dag niet sliep. Ik denk niet dat onze dagen echt een droom zouden zijn nu voor velen.. ik deelde juist hoe zwaar het was.
4 jaar geleden
Reactie op Lou1989
Ja dat is twee keer gebeurd maar daarvoor was hij elke drie uur wakker en n ...
Aiii, dat klinkt idd heel pittig! Ik snap je zorg ook goed over het voldoende slaap krijgen. Het is voor je zelf natuurlijk lekker om een goede nacht te maken of wat tijd voor jezelf te hebben overdag, maar je wil vooral dat je baby voldoende slaap krijgt voor z’n ontwikkeling.
En je kunt er ook zo weinig aan doen, voelt zo machteloos
4 jaar geleden
Reactie op Lou1989
Ja ik heb ook al maanden niet geslapen. Weet ook niet meer hoe het is om me ...
Ohh meis ik snap dat dat zwaar is! Dat hij dat stuk zo lang slaapt is natuurlijk ook omdat hij volledig uitgeput is en niet omdat hij lekker doorslaapt. Het komt goed mama, wij hebben nu een slaapcoach en ik moet zeggen ze geeft veel nuttige informatie en ook veel geruststelling. Je mag altijd hulp vragen en ervoor staan dat je serieus genomen wordt! Je kindje wordt vanzelf groot en je doet al je best dus je doet het goed!
4 jaar geleden
Reactie op Piepelientje
Aiii, dat klinkt idd heel pittig! Ik snap je zorg ook goed over het voldoen ...
Ja precies🙏🏼 vind het zielig voor hem! En tijd voor mezelf is idd fijn maar dan bedoel ik meer even kunnen douchen of na twee weken een werkmail kunnen beantwoorden. Ik hoop ook echt voor alle mama’s hier dat de slaapregressie snel een kantelpunt krijgt en onze lieve dropjes weer een paar uurtjes gaan doorslapen.
4 jaar geleden
Reactie op Mamatobe2022jan
Wij hebben 's nachts nog nooit op hoeven staan 🙏❤️
?! Überhaupt niet..? Dat lijkt me stug.. 😇🧐