Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat. Onze dochter is bijna 2,5 jaar. Ze slaapt ‘s nachts vrij goed door. Overdag slaapt ze meestal van 13:00-15:00u.
Afgelopen weekend waren wij een paar dagen weg. Ze heeft vrijdag, zaterdag en zondag geen middagslaapje gehad. Op vrijdag en zaterdag wel uurtje op bed gelegd , maar zonder slapen. Vervolgens ging ze om 19:30 naar bed en sliep vrij snel daarna. In de ochtend werd ze tussen 6:00-7:00 wakker. We lieten haar liggen en dan sliep ze door tot 8:00u.
Vandaag weer een middagslaapje gedaan, ze heeft twee uur geslapen. Ik moest haar wakker maken, anders had ze verder geslapen. Vanavond ging ze om 19:45u naar bed. Maar had dus moeite met in slaap vallen. Duurde ruim een uur. Eigenlijk zou ik het middagslaapje willen inkorten, want helemaal skippen lijkt mij nu nog te vroeg. Blijkbaar heeft ze nog wel slaap nodig in de middag. Ik vind het niet fijn om haar wakker te maken uit een slaapje. Ik doe de rolluiken omhoog en ga wat rommelen in haar kamer. Ze slaapt zo vast dat ze er niet wakker van wordt.
Twee vragen;
1. Laten jullie af en toe het middagslaapje al weg? Of wellicht al helemaal weggelaten? Hoe oud is jullie kindje?
2. Hoe kun je het middagslaapje inkorten als er blijkbaar wel behoefte is aan 2 uur slaap….maar dat in de avond problemen geeft….
Maken jullie je kindjes wakker?
Ok sorry dat waren meer dan 2 vragen 🤣