13 Reacties

8 maanden geleden

Tog 3 lijkt me erg warm, kan je verder niet echt tips geven me dochter slaapt met pyjama onder dekbed. Maar zou wel echt een tog waarde nemen van 0,5 of 1,5 met pyjama eronder deed ik altijd vorige jaar

8 maanden geleden

Reactie op Momoflina

Tog 3 lijkt me erg warm, kan je verder niet echt tips geven me dochter slaa ...
Ja snap ik, vond ik ergens ook maar zelfs de label van Jollein zegt bij de 3 TOG (dus met mouwen) 18-20 graden nog een lange mouw romper eronder 😅

8 maanden geleden

Reactie op Meisje91

Ja snap ik, vond ik ergens ook maar zelfs de label van Jollein zegt bij de ...
Krijg het al warm als ik eraan denk 😂😂 me dochter heeft zelfde als ik gewoon pyjama met dekbed. Maar al heel snel dekbed aangeleerd vanaf haar eerste verjaardag volgens mij

8 maanden geleden

Reactie op Momoflina

Krijg het al warm als ik eraan denk 😂😂 me dochter heeft zelfde als ik gew ...
Is een pyjama met dekbed niet net zo warm?

8 maanden geleden

Ik heb ook nog wel even een 3 tog slaapzak aan laten doen, die van de hema, en dan heb ik de mouwen eraf gehaald. Ze heeft er nog wel dunne pyjama onder. Ik ben bang dat ze het 's nachts te koud krijgt als ik haar broekje niet aan doe.

8 maanden geleden

Reactie op Meisje91

Is een pyjama met dekbed niet net zo warm?
Volgens mij ook

8 maanden geleden

Reactie op Shyla_

Ik heb ook nog wel even een 3 tog slaapzak aan laten doen, die van de hema, ...
Is de TOG waarde dan ook minder zonder mouwen? En wat is de kamertemperatuur daar?

8 maanden geleden

Reactie op Meisje91

Is de TOG waarde dan ook minder zonder mouwen? En wat is de kamertemperatuu ...
Dat is ook zo! Wordt dan denk ik 2,5 ofso? Toch? Ik gok 20 graden ofso.

8 maanden geleden

Sinds afgelopen week zijn we hier overgegaan op een slaapzak 2,5 tog (nog met mouwen eraan) met een kamertemp. van 18/19 graden. Hij slaapt hierin met een pyjama met lange mouwen + broek en daaronder nog een hempje. Ons zoontje is ook altijd warmer aangekleed dan gemiddeld heb ik altijd het idee maar hij slaapt goed en voelt nooit te warm. Kleed ik hem minder warm word hij vaak wakker of slaapt hij onrustiger. Vorige week lag hij met dezelfde kleding in een slaapzak 3 tog maar dan wel met de mouwen afgeritst.

8 maanden geleden

Reactie op Shyla_

Dat is ook zo! Wordt dan denk ik 2,5 ofso? Toch? Ik gok 20 graden ofso.
Ja bij de mijne wordt ie dan zelfs 2 TOG. Hier dus zo’n 19,5. Maar als ik dit zie krijg ik niet de indruk dat ie het heel warm heeft 😅 Voor mijn gevoel legde ik hem zo warm weg. Dit zijn weer van die kantelmomenten waar ik continu bij twijfel waar ik goed aan doe…

8 maanden geleden

Reactie op Meisje91

Ja bij de mijne wordt ie dan zelfs 2 TOG. Hier dus zo’n 19,5. Maar als ik d ...
Ik begrijp heel goed wat je zegt, ik heb het ook maar 's nachts vind ik het echt nog net iets te koud en bij 19.5 graden is hij echt niet te veel gekleed hoor! Dit verschilt natuurlijk per kind, sommige kinderen hebben het sneller koud. Als het weer echt iets warmer wordt ga ik pas de slaapzak veranderen en misschien minder aan in de slaapzak.

8 maanden geleden

Reactie op Shyla_

Ik begrijp heel goed wat je zegt, ik heb het ook maar 's nachts vind ik he ...
Hij heeft heerlijk doorgeslapen vannacht maar voelde vanochtend niet eens heel warm aan. Denk dat de 2/3 TOG slaapzak hier voorlopig nog even aan blijft!

8 maanden geleden

Lijkt mij ook bloody hot! Maar als ie goed slaapt? Mijn dochter wordt juist onrustig van te warm. Slaapt met lange pyjama en zomerslaapzak wel sokjes aan. Ook 19 graden. Als ik de 2 tog aan doe met alleen korte mouwen shirt is ze in de ochtend al echt te warm. Van te warm wordt men over t algemeen vroeg wakker of slecht in slapen omdat je temp moet kunnen dalen als je slaapt/in je diepe slaap komt. Dus als dat niet zo is en hij voelt niet warm aan kan je het zo laten denk ik.