31 Reacties

3 jaar geleden

Hoe oud is je baby? Mijn zoontje is nu 6 weken en slaapt sinds zijn geboorte in zijn babynestje.. Als ik hem gewoon in de box leg, of de ledikant of cosleeper slaapt hij gewoon niet.

3 jaar geleden

Als je een baby nest koopt die goed is gekeurd ook kwa door ademen mag het , wij hebben een Dock a tot voorheen sleepyhead gekocht en deze mogen vanwege de goede ventilatie ! Het kost wat maar denk dan wel alles voor de veiligheid
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Volgens mij is het gevaar nog steeds niet geweken bij een babynestje met luchtdoorlatende stof, aangezien er nog steeds opstaande randen aanwezig zijn toch? Daar kan de baby tegenaan komen te liggen. En het scenario is mogelijk dat de baby moet spugen, zijn/haar hoofd wil draaien maar dit niet kan door de opstaande randen en zo stikt in de spuug.

3 jaar geleden

Reactie op baby nor

Hoe oud is je baby? Mijn zoontje is nu 6 weken en slaapt sinds zijn geboort ...
4 weken. Ze slaapt sinds 2 weken ook niet meer in de box, met het nestje wel weer.

3 jaar geleden

Reactie op Pastoe

Volgens mij is het gevaar nog steeds niet geweken bij een babynestje met lu ...
Dat is volgens de producent nu net het punt. Als ze tegen de randen komt te liggen, dan zijn die luchtdoorlatend. Zoals het principe van die matrassen. Vandaar mijn twijfel.

3 jaar geleden

Inbakeren een optie? Zodat ze zich niet echt kan bewegen richting die randen, maar goed op haar plekje blijft 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Bij babynestjes is die waarschuwing omdat er niet voldoende luchtcirculatie kan zijn, waardoor de baby steeds dezelfde lucht in kan ademen, re-breathing noemen ze dit. Over het buikslapen naast het verstikkingsgevaar wordt dit afgeraden omdat baby's op hun buik, in een hele diepe slaap kunnen vallen. Hierdoor een lagere wakkerwordrespons en een lagere hartrespons op externe geluiden hebben. De baby kan stoppen met ademen. Buikslapen zorgt ook tot meer contact tussen lichaam en bed. Hierdoor kan je kindje het sneller te warm krijgen wat ook een risicofactor is betreffende wiegendood.

3 jaar geleden

Reactie op Nienne89

Bij babynestjes is die waarschuwing omdat er niet voldoende luchtcirculatie ...
Allemaal wettelijk bepaald ! Vroeger sliepen baby’s ook gewoon op hun buik en hadden ze niet alle technologie van nu… als je alles van aerosleep gebruikt kan je een baby gewoon op zijn/haar buik leggen als hij/zij zelf het hoofd kan draaien

3 jaar geleden

Reactie op Mwdegroot

Allemaal wettelijk bepaald ! Vroeger sliepen baby’s ook gewoon op hun buik ...
En de reden dat ze de adviezen nu hebben aangepast is dat ze nu meer weten dan vroeger, zo gaat dat. Volgens mij wordt Aerosleep nog steeds niet als veilig gekenmerkt in dit kader. Wellicht is het wel veiliger, dat weet ik niet, het kan ook een verkooppraatje zijn.

3 jaar geleden

Reactie op fleetwoodmam

Dat is volgens de producent nu net het punt. Als ze tegen de randen komt te ...
Ik zou daar niet op vertrouwen. Volgens mij is dat deels een verkooppraatje en deels logisch beredeneerd. Ik leg mijn zoon overigens ook in een babynestje in de box, maar ik blijf hem dan wel in de gaten houden. Ikzelf zou hem niet in de co sleeper gebruiken. Wel heel vervelend dat je dochter minder lekker slaapt zonder dat ding, snap heel goed dat je geneigd bent om naar altijd in zo'n nestje te laten slapen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Reactie op Pastoe

Ik zou daar niet op vertrouwen. Volgens mij is dat deels een verkooppraatje ...
Ja ik vind het moeilijk. Aan de ene kant denk ik dat zo’n claims alleen maar mogen gemaakt worden als alles ook getest en bewezen werd en voldoet aan strenge maatregelen. Aan de andere kant zijn er misschien wel achterdeurtjes waardoor ze kunnen zeggen wat ze willen. Nu is het denk ik nog oké want ze kan nog niet draaien en zo. Veel gaat er nog niet gebeuren denk ik dan. Eens ze dat wel kan, ga ik dat niet meer mogen doen vrees ik.

3 jaar geleden

Reactie op Mwdegroot

Allemaal wettelijk bepaald ! Vroeger sliepen baby’s ook gewoon op hun buik ...
Ja en vroeger gingen er veel meer baby ''s dood aan wiegendood.. Ik heb ook begrepen dat het gevaarlijk is omdat ze dezelfde lucht in en uitademen. Dus ookal zitten er gaatjes in, het is nooit zo zuiver als verse zuurstof. Ik vermoed dat je kindje er beter in slaapt omdat ze zich er geborgen in voelt. Misschien kan je haar proberen in te bakenen? Persoonlijk ben ik echt fan van de swaddle up. Dat geeft ze ook een geborgen gevoel, misschien is dat een veiligere optie met hetzelfde effect. Succes!

3 jaar geleden

Mijn zoontje ligt ook graag geborgen de laatste tijd. Ik heb van mijn tante zo'n boog gekregen die zij gebruikt hebben op de neonatologie. Misschien ook een optie? Ik weet alleen niet waar je dit kan krijgen. Is best nog zwaar want er zit en ijzer in waardoor je dit vorm kan geven

3 jaar geleden

Gewoon doen! Ik zou hem/haar wel een speentje geven. Wetenschappelijk bewezen dat het inslapen met een speentje in, de kans op wiegendood behoorlijk verkleind!!

3 jaar geleden

Reactie op fleetwoodmam

Dat is volgens de producent nu net het punt. Als ze tegen de randen komt te ...
Ik heb toen ik matrasje ging kopen alle matras tests van Consumentenbond gelezen en als ik me goed herinner kwamen veel matrasbeschermers die claimen luchtdoorlatend te zijn (matrasjes zelf weet ik niet meer zeker) van Aerosleep niet goed uit de test. Ikzelf zou de claim luchtdoorlatend van het nestje niet zo snel geloven. Inbakeren werkt bij ons heel goed, geeft ook een geborgen gevoel:)

3 jaar geleden

Ik baker onze meid in en leg haar daarna in haar nestje. Ze is nu 3 weken dus omrollen kan ze nog niet, ze ligt als een tortilla ingebakerd kan geen kant op. Nu zijn de randen van mijn nestje ook niet zo hoog. Ze slaapt prima zo. Buikslapen vind ik eng, als ze ouder is zal ik wel zo'n ademend matrasje neerleggen, maar toch proberen dat ze op haar rug slaapt denk ik.

3 jaar geleden

mijn baby van 4 weken slaapt ook gewoon in zn nestje..

3 jaar geleden

Als ik eerlijk ben, denk ik niet dat het een probleem is om haar in het nestje te laten slapen. Ze slapen daar toch ook in, in de box? Of bij je op de bank? Waarom kan dat dan wel en niet in de co-sleeper waar je waarschijnlijk ook naast ligt. Officieel mag wel meer niet, maar zou ook een beetje op je gevoel af gaan. Let er wel op dat als ze groter (in de lengte) wordt, dat het dan wel een ding kan worden icm bewegen. Dan zou ze tegen of over de rand aan kunnen gaan liggen bijvoorbeeld. Persoonlijk zou ik dan wat anders proberen. Maar als het om de geborgenheid gaat, weet ik dat er ook van die bedranden of bedbumpers worden verkocht om het bedje meer geborgenheid te geven. Is dat een idee?

3 jaar geleden

Ik baker onze meid in en leg haar daarna in haar nestje. Ze is nu 3 weken d ...
Die van mij kan niet tegen inbakeren 😅 zelfs als haar handjes al onder dekens vastzitten, gaat ze klagen en wakker worden. Ze slaapt liefst van al in de hoera-houding of met een handje tegen haar gezichtje. En dan heb ik speciaal een boekje met inbakertechnieken liggen, nog nooit opengeslagen 😅

3 jaar geleden

Ik baker onze meid in en leg haar daarna in haar nestje. Ze is nu 3 weken d ...
Wat een mooi popje is ze trouwens zeg! 🥰