7 Reacties
4 jaar geleden
Maxicosi (en soort gelijken manieren vna liggen/zitten) mogen niet te lang omdat een baby hier best wel opgepropt in zit. Dit is voor langere tijd slecht voor o.a. hun ruggetje.
Baby's moeten zich kunnen strekken ed en daarom is liggen op de rug het beste als een baby lang ligt zoals tijdens het slapen.
4 jaar geleden
Het heeft ook te maken met spier ontwikkeling en houding. Je kindje kan pas sterke spieren ontwikkelen als het ligt plat op rug of buik. Als het opgepropt zit dan verslappen deze spieren. Is het slecht voor de houding en kan zorgen voor achterstanden in de spier ontwikkeling. 2 uur is eigenlijk al veel te lang. Max is eigenlijk 1 a 1,5 uur. Ik werk op een kinderopvang waar wij alleen kinderen in een wipper zetten als ze reflux hebben anders liggen ze zo veel mogelijk plat of op schoot voor interactie of voeding.
4 jaar geleden
En als je een dagje gaat winkelen en je neemt de kleine mee, betekend dit dan echt dat je niet langer dan 1,5 uur kan winkelen of er even tussen uit kan? Het is niet mijn bedoeling om haar continu in die houding te laten zitten, mijn vraag is meer als je een dagje weg gaat is dit dan erg? Thuis ligt ze lekker plat zoveel mogelijk of inderdaad in de armen!
4 jaar geleden
Geen fan van Maxicosi autostoel.
Daarom alternatief van cybex aangeschaft. Die kunt ge platleggen als ge ze op de wielen zet of kind uit de auto neemt en het slaapt! Hier nog nooit lang gebruikt, maar als het dus moet is dit wel een beter idee vinden wij…
4 jaar geleden
Reactie op 010Randy010
En als je een dagje gaat winkelen en je neemt de kleine mee, betekend dit d ...
Het is niet ideaal maar wordt wel gedaan. Als je ze af en toe er uit haalt zodat ze even plat kunnen liggen dan helpt dat al. Ik zelf heb daarom een kinderwagen met een ligbak en geen maxicosi opzet stukken. Dit is een persoonlijke keuze. Ik zie genoeg ouders die rondlopen met een kind in een maxicosi die daar uren inzit. Zoals ik al zei niet ideaal maar als het niet te vaak gebeurd of uren lang zal het wel goedkomen als er daarna maar goed plat gelegen wordt. :)