21 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben daar ook heel gevoelig voor maar sinds de baby op mn kamer slaapt kan ik wel door die geluidjes heen slapen. Komt waarschijnlijk door de erge vermoeidheid en ik heb er ook aan moeten wennen zo'n 2 weken. Ik slaap dus niet meer met oordoppen maar ik slaap inmiddels wel door de kleine geluidjes heen. 1 voordeel: ik heb geen partner dus ook geen gesnurk naast mij ;)

3 jaar geleden

Reactie op Bb2122

Ik ben daar ook heel gevoelig voor maar sinds de baby op mn kamer slaapt ka ...
Als mijn vriend eens apart slaapt in een andere kamer dan kan ik ook nog wel zonder. Alleen slaap ik dan wat lichter. Maar sommige nachten heb ik hem er wel bij nodig (vannacht was zo’n nachtje want moeite gehad met borstvoeding)

3 jaar geleden

Ik volg even😂 nog steeds niet bevallen maar dit is wel een grote issue, ik kan echt niet slapen naast mijn man zonder mn oordoppen, al jaren niet… maar het spookt idd al maanden door mn hoofd hoe ik dit met de baby ga doen.

3 jaar geleden

Ik herken dit van mijn misofonie (Google maar eens) mijn man en ik slapen regelmatig (een gedeelte van de nacht) apart. Soms gebruik ik oordoppen maar dit heb ik met de komst van de kleine nog niet gedaan. Hij gaat soms in een ander bed op een andere kamer liggen, en soms ben ik zo moe dat het slapen naast hem prima lukt.

3 jaar geleden

Ik slaap ook al jaren met oordoppen. Ben overgevoelig voor geluid. Onze oudste sliep na 3 dagen al op haar eigen kamer omdat ik toen nog steeds geen minuut had geslapen. Ze moest toen iets meer herrie maken voor een voeding en mijn man moest me geregeld wakker maken. Maar dat is toch niet erg. Mijn man raakte eraan gewend om licht te slapen en op haar te reageren. Nu bij de 2e is het anders. Hij heeft al 3 weken een verstopt neusje. Hij ligt nog steeds bij ons op de kamer ondanks de herrie die hij maakt. Ik slaap prima ( met oordoppen en soms ook nog een kussen op m’n hoofd). Maar toch word ik gewoon wakker van de eerste voedingssignalen. Hij heeft er nog geen 1 keer om hoeven huilen. Hoe dat kan weet ik niet maar ik gebruik de oordoppen dus gewoon altijd!

3 jaar geleden

Reactie op B-xxx-1994

Ik volg even😂 nog steeds niet bevallen maar dit is wel een grote issue, ik ...
Dat spookte ook de hele zwangerschap door mijn hoofd. Ik hoopte dat ik ze niet meer nodig zou hebben door de vermoeidheid en het moederinstinct dat er misschien voor zou zorgen dat ik wel zou slapen zolang ik haar kon horen. Niet dus. De luide ademhaling en gesnurk van mijn vriend storen me zo hard dat ik ze wel moet in doen. Ben gewoon echt bang dat er eens iets gebeurt met haar en ik het niet hoor…

3 jaar geleden

Hoi, ik herken dit. Heb zelf last van misofonie haha. Ben zelf tijdens de zwangerschap gestopt met oordopjes dragen en heb nu een kussentje op mn oor liggen. 🙈😂 Verder heb ik 's nachts een app aanstaan met ruis, dus geluiden van bijvoorbeeld zee of wind. Werkt top voor mij 😁

3 jaar geleden

Hier hetzelfde issue. Ik slaap al jaren met oordoppen in en kan soms de ademhaling van mn partner echt vervelend vinden 🥺. Nu met de kleine probeer ik het zonder maar soms doe ik in 1 oor even een dopje, eens kijken of ik dan ietsje vaster wil slapen. Maar ik merk dat het zoiezo erg wennen is aan alle nieuwe baby geluidjes haha

3 jaar geleden

Slaap ook met oordoppen want ben ook overgevoelig voor geluid. Stamt nog voort vanuit de tijd dat ik in een gehorige oude bovenwoning in Utrecht woonde, waar je serieus alles mee kreeg van de straat en je buren.. + een snurkende partner. Dan moet je wat🤷🏻‍♀️ Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet heel fijn vind om ermee te slapen nu.. het is mij ook al overkomen dat ik een keer niet wakker werd (partner wel gelukkig). Dus herken dat gevoel🥲 Zelf doe ik er nu maar 1je in en slaap ik op m’n zij. Zo wordt 1 oor geblokkeerd door het kussen. Dan krijg je toch wat meer mee. Misschien een optie?

3 jaar geleden

Ik slaap met oordoppen. Mijn vriend snurkt ook😅. Ik hoor de kleine altijd huilen. Heb ergens gelezen dat de meeste oordoppen het gesnurk wel tegenhouden maar dat je je baby wel hoort.

3 jaar geleden

Ik slaap ook met oordopjes, wonder boven wonder hoor ik het gesnurk van mn man niet, maar als de baby huilt wel😜😜 kleine geluidjes vang ik minder goed op, maar die hoort mn man wel… Ik kan helaas niet zonder oordopjes slapen, anders slaap ik helemaal niet meer! Ik slaap nu gemiddeld 3 uur per nacht, als ik dat zonder oordopjes doe dan gaat dat ook niet meer…

3 jaar geleden

Oh ik lig vandaag te bevallen, maar ik heb dus hetzelfde dilemma vriend snurkt, ik slaap standaard met oordoppen, maar ik wil die kleine horen straks. Weet nog niet hoe ik dat ga doen. Soms slaapt mn vriend op de bank nu omdat we dan allebei beter slapen soms met elkaar wakker houden. En hij heeft van die mond pleisters tegen het snurken die helpen redelijk van die oranje stickers om zn mond. Dus misschien is dat tijdelijk een oplossing

3 jaar geleden

Ik slaap ook al jaren met oordoppen, de laatste jaren vnl vanwege een snurkende man (Maar ook ieder ander geluid kan ik niet tegen als ik wil slapen). De baby ligt nu op zijn eigen kamer omdat ik alsnog wakker wordt van alle kreuntjes en geluiden. De babyfoon staat hard aan en ik word gelukkig iedere keer gewoon wakker. Ik vond dat ook even spannend omdat ik bang was dat ik er doorheen zou slapen maar dat is niet het geval!

3 jaar geleden

Ik slaap met 1 oordopje in!

3 jaar geleden

Ik sliep de eerste week van de baby met 1 oordopje maar nu (inmiddels 4 weken) weer met twee. De babyfoon staat bij mijn man en die maakt mij wakker.

3 jaar geleden

Als je vriend er wakker van wordt is het prima toch? En als je kleintje echt hard begint te huilen hoor je het ook vast wel. Het enige is dat je de eerste waarschijnlijk de eerste smak geluidjes niet hoort. De eerste honger signalen. Maar je kleintje gaat vanzelf wel huilen hoor. Het is niet anders toch? De slaap pakken die je kan is nu ook zeker belangrijk!

3 jaar geleden

Wauw wat veel oordop lotgenoten hier😂🤩 Ik slaap ook al jaren met en ben ook een beetje in dubio. Echter doe ik ze nu de laatste twee dagen ‘losjes’ in m’n oor ipv ze helemaal erin waardoor ik de belangrijkste geluiden nog wel hoor. Of ik doe ze in één oor in en de andere leg ik op m’n kussen. Op die manier krijg ik nog wel genoeg mee maar wordt het omgevingsgeluid wel genoeg gedempt.

3 jaar geleden

Reactie op ks19946

Wauw wat veel oordop lotgenoten hier😂🤩 Ik slaap ook al jaren met en ben o ...
Zo heb ik het ook al gedaan, dat losser doen. Voorlopig hebben we besloten apart te slapen. Ons kindje haar geluidjes houden me niet wakker. En mijn vriend is aangenamer overdag als hij uitgeslapen is en niet ook wakker is ‘s nachts voor de voedingen. En de oordopjes komen ook van pas als ze huilt van de krampjes. Dan hoor ik het iets minder fel en kan zelf kalmer blijven en ze beter troosten. Dus ze hebben ook een voordeel 😅

3 jaar geleden

Ik slaap gewoon met oordoppen in naast m'n baby. Als ze wilt eten of ze haar speen wilt dan hoor ik haar nog steeds gewoon door de oordoppen heen.. ze murmelt soms misschien iets langer maar vaak valt ze ook vanzelf weer in slaap en dan word ik tenminste niet van elk zuchtje en kreuntje wakker.

3 jaar geleden

Ja hoi 👋! Zonder oordoppen red ik het niet naast m’n vriend. Ik doe er nu maar in één oor een oordopje in en merk dat ik haar nog prima hoor. Ze ligt gelukkig ook vlakbij me.