13 Reacties
4 jaar geleden
Ze zeggen dat je idd nog wakker tijd mag aanhouden tot 9 ... En dat dan de nacht begint. Eerlijk gezegd doen wij dit niet.
Half7 fles .. Naar na de fles en wisselend hoe snel hij slaapt soms 19:15 soms later.
Hij wordt dan vaak nog een keer wakker maar valt snel met speen in slaap.
We laten hem zelf komen voor voeding.
Soms is dat 11 uur soms 1 uur.
Als hij om 11 komt dan komt er nog een fles in de nacht en van 1 niet. Dan start de dag vaak rond half 7.
S nachts wel af en toe speentje.
4 jaar geleden
Oke tot 9 uur dus kunnen we hem evt meenemen naar beneden zodat hij later de nacht ingaat. Soms slaapt hij inderdaad een uurtje, soms ook tot hij zijn volgende flesje zou mogen. Deze geven we hem dan en dan slaapt hij idd tot een uur of 5/6. Hij komt wel eigenlijk altijd nog na de fles van 5/6 in dr avond, en dan 4 uur later voor een volgende voeding. Als hij zelf niet komt maken we hem wel hiervoor wakker maar dit komt zelden voor dus starten na die fles inderdaad de nacht.
4 jaar geleden
Reactie op Wve
Ik geef om 7.30u, 12u, 16u en 20.15/20.30u. Na de fles van 16u ligt ze in d ...
Word ze ook echt wakker om 20.00? Knap hoor! Hier na de fles van 5/6 uur savonds nog een uurtje in bed. Daarna huilmomentje en dan valt hij soms op de arm in slaap maar dan vaak een diepe slaap... als we hem wakker maken krijgen we er nog net een flesje in maar slaapritueel lukt ons echt nog niet...😅
4 jaar geleden
Reactie op Wve
Ik geef om 7.30u, 12u, 16u en 20.15/20.30u. Na de fles van 16u ligt ze in d ...
Ik zie dat jij ook op 4 flessen zit, net als ik. Alleen hier drinkt ze hierdoor lang niet genoeg in totaal. Ongeveer tussen de 610 & 670 ml per dag. Terwijl ze met haar gewicht op 770 moet zitten.
Hoeveel ml geef jij en wat is het gewicht van je kindje? Mijne is ook nog maar 8 weken oud maar slaapt nu al 10 tot 12 uur lang achter elkaar. Weet niet of ik er wel goed aan doe om haar dus niet wakker te maken voor een extra voeding. Ze groeit tot nu toe wel gewoon goed..
4 jaar geleden
Reactie op Kristianne vdb
Ik zie dat jij ook op 4 flessen zit, net als ik. Alleen hier drinkt ze hier ...
Als ze snachts lekker slaapt, dan vooral laten slapen 😃 10-12 uur kan niks geen kwaad.
Ik ben op 4 flessen overgegaan toen ze bijna 10 weken was. Ze woog toen 5kg en gaf haar toen 2x 210+7 (smorgens en savonds) en 2x 180+6.
Inmiddels geef ik haar 4x 210+7 (dus zo'n 230ml totaal) en ze weegt 6kg. Volgens de berekening krijgt ze dan iets te weinig (ze mag 900 maar krijgt 840) maar ze doet het hartstikke goed, geeft na de flessen geen hongersignalen en groeit netjes volgens dr eigen lijntje. Dus best. Zo lang je dochter goed groeit en geen honger signaal geeft zou ik me niet druk maken dat ze 'te weinig' zou krijgen. Weet niet hoeveel voeding ze krijgt nu?
4 jaar geleden
Wij leggen de kleine nu na de fles van 17/18 gewoon nog even in bed als hij echt moe is en begint te jengelen. De laatse dagen word hij zelf wakker rond half 9, 9 uur voor nog een voeding. Die geven we hem dan nog lekker op bed, gordijntjes dicht, boekje in de stoel zodat zijn fles kan zakken en dan leggen we hem wakker in bed. Ligt meteen rustig en slaapt vrij snel. Afgelopen 2 nachten tot uur of 5 of 6 dus hopen dat het doorzet 🙏