15 Reacties

5 jaar geleden

Wat vreselijk voor jullie. Wij hebben precies het zelfde mee gemaakt in oktober. Een goede echo en met 11 weken (wanneer je het idd eigenlijk niet meer verwacht) te horen krijgen dat het hartje gestopt is met kloppen. Bij mij kwam het niet vanzelf dus met pillen proberen op te wekken. Dit lukte helaas ook niet dus na drie weken curettage. Bij veel mensen werken de pillen wel gewoon dus ik hoop voor jullie dat het snel zal gaan. Heel erg veel sterkte in deze moeilijke tijd🙏🏼

5 jaar geleden

Hee meid, wat enorm kut. Ik heb het ook meegemaakt en het was echt een van de moeilijkste dingen die ik ooit heb meegemaakt. Bij mij duurde het na de echo nog zo’n 2 weken voordat de miskraam op gang kwam. Wel lang maar ik wou dat mijn lichaam het zelf deed om de kans op complicaties zo klein mogelijk te houden. Doe vooral wat zelf goed voelt, dat is het belangrijkste❤️. Heel veel sterkte in de ze tijd! Oh en mocht je het afwachten.. ik vond de miskraam zelf echtveel heftiger dan waarover ik werd ingelicht. Een “hevige menstruatie” is het echt niet meer met 11 weken.

5 jaar geleden

Reactie op S-Rose

Hee meid, wat enorm kut. Ik heb het ook meegemaakt en het was echt een van ...
En ik had gewild dat iemand mij dat laatste had verteld. Dan had ik mij veel beter voorbereid gevoeld.

5 jaar geleden

Wat ontzettend naar:(! Helaas ervaring mee. De eerste keer heeft het bij mij heel lang geduurd. 10 december slechte echo, eind januari begonnen met bloeden. Momenteel helaas weer aan het wachten totdat het natuurlijk wilt gaan doorzetten. Doe wat voor jou goed voelt. Ontzettend veel sterkte!

5 jaar geleden

Dat is zo een rot ervaring. Ik heb het ook meegemaakt, dat was op ongeveer dezelfde termijn als bij jou. Bij mij heb ik het 4 dagen afgewacht en toen gekozen voor een curettage.

5 jaar geleden

Afgelopen december helaas ook een MA gehad... ik liep al 2 weken ermee en zag er niet naar uit dat dit snel af zou komen.... Ik heb pillen geslikt; en dit was best heftig.... Het was echt een kleine bevalling... met weeen en ik heb 2 dosissen moeten nemen voor er uberhaupt iets gebeurde :( Wens je onwijs veel sterkte

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Heftig om te lezen hoeveel hetzelfde meemaken. Het liefst willen we afwachten en de natuur zijn gang laten gaan. Tegelijk voelt het dubbel. Want hoe lang gaat dit duren. En ik ga komende week nog een paar keer verder weg voor m’n werk. Wat als het dan gebeurt. We zetten wel in gang dat we de pillen in huis krijgen. Mocht de situatie na het weekend nog gelijk zijn, dan kunnen we er op het moment als we er zelf klaar voor zijn, eventueel kiezen voor de pillen. Hiervoor moeten we eerst nog naar de gynaecoloog.

5 jaar geleden

Reactie op Claudia7890

Wat ontzettend naar:(! Helaas ervaring mee. De eerste keer heeft het bij mi ...
Jeetje. Dat heeft echt heel lang geduurd. En wat naar dat je nu weer in dezelfde situatie zit.

5 jaar geleden

Reactie op S-Rose

Hee meid, wat enorm kut. Ik heb het ook meegemaakt en het was echt een van ...
Verloskundige vertelde inderdaad ook al dat het behoorlijk heftig kan zijn. In maart met 5 weken een miskraam gehad. Dit was al een heftige week. Ben dus best wel bang wat er gaat komen

5 jaar geleden

Reactie op DA2022

Wat vreselijk voor jullie. Wij hebben precies het zelfde mee gemaakt in okt ...
Inderdaad. Als je het eigenlijk niet meer verwacht. Verloskundige vertelde ook na een goed hartje met 8 weken je eigenlijk van het goede mag uitgaan. Had je na de pillen ook veel kramp? Of helemaal niks? Lees bij iedereen dat je eerst pillen krijgt. Is er een reden dat ze niet direct curretage doen?

5 jaar geleden

Wat vreselijk. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd ❤️

5 jaar geleden

Nee een hele kleine kans inderdaad😢 ik heb het als een hele heftige periode ervaren. Vooral de tijd nemen en blijven geloven. Ik had na de pillen inderdaad wel kramp en bloedverlies maar het zette helaas niet door. Ik wilde de natuur zijn gang laten gaan maar tegelijkertijd was het ondraaglijk dat het zo lang duurde en begint het proces pas echt als “het eruit is” klinkt zo naar. En ja er zitten risico’s aan een curettage. Maar mentaal was het zwaar dat het na de pillen elk moment kon gebeuren maar toch maar biet op gang kwam. Je wil daarna ook gewoon door. Hopelijk gaat t voor jou wel snel en lukt t jullie snel weer om zwanger te zijn heel veel sterkte!

5 jaar geleden

Wij hebben met 10 weken een miskraam gehad, ook na een kloppend hartje. De miskraam is natuurlijk verlopen, zonder pijn os andere klachten. Fysiek gezien dan... Sterkte!

5 jaar geleden

Reactie op nesqik

Inderdaad. Als je het eigenlijk niet meer verwacht. Verloskundige vertelde ...
Mij hebben ze geen pillen aangeboden, het was of afwachten of curettage. Voor mijn gevoel moest het eruit, er zat iets in mijn lichaam wat er niet meer hoorde. Dat gevoel kreeg ik ervan. Misschien was dat toen nog niet. Is al wel 8 jaar geleden.

5 jaar geleden

Wat ontzettend naar voor je om dit mee te maken. Ik heb helaas in februari ook een miskraam gehad met 9 weken. Ik heb het een paar weken aangekeken en uiteindelijk de pillen genomen. Ik vond de pillen erg meevallen, tuurlijk veel kramp en algeheel niet lekker voelen maar niet extreem. Ik zorgde ervoor dat ik plaste boven een vergiet zodat ik het vruchtje niet per ongeluk in de wc zou verliezen. Met 9 weken kun je het vruchtje namelijk echt al goed herkennen. Tip, leg het daarna even op water, klinkt luguber maar ziet er echt mooi uit. Er is een miskraam groep binnen deze app waar je meer lotgenoten kunt vinden. Curretage heb ik zelf niet voor gekozen in eerste instantie omdat je dan toch naar het ziekenhuis huis moet, onder narcose, en er is een kleine kans op het Asherman syndroom (verklevingen) wat een volgende zwangerschap kan bemoeilijken. En ik zou voor de zekerheid grote maandverbanden in je auto leggen voor het geval het op gang komt als je op weg bent voor je werk. Je kunt best al wel wat stolsels gaan verliezen. Of je gewoon ziek melden, je hebt een goede reden. Heel veel sterkte de komende tijd!!