16 Reacties

één maand geleden

In mijn ervaring met peuterbed en slaapjes overdag rond de leeftijd van 2 nog te vroeg. Advies is pas tegen 2,5 om over te stappen en dutjes vervallen ook pas rond die leeftijd. De kans tot oververmoeidheid en dus in de nacht klaarwakker zijn, wordt hiermee in gang gezet. Toch dutje aanbieden overdag en peuterbed zal wel goed komen als hij gewend is

één maand geleden

Reactie op JusTaTwo

In mijn ervaring met peuterbed en slaapjes overdag rond de leeftijd van 2 n ...
Hebben we ook geprobeerd dan precies het zelfde alleen dan ipv 1,5 uur zijn we dan tot 5uur bezig. Dus ongeveer 3 uur en met slapen gaan slaapt ie pas rond half 10 in de avond ipv 7uur. Dus dat is geen optie

één maand geleden

Ja hoor dit gebeurd dus bij ons ook nog steeds af en toe, een tijdje geleden wel vaker nu veeel minder. Ze doet het soms 1 dagje en soms 2 en san gaat het weer een weekje goed of langer.. ik denk echt dat het nu even aan die kiezen ligt die nog door moeten komen ( nog 3 te gaan) of ze vinden het soms nog moeilijk om dingen van overdag te verwerken. We laten haar veeeeel minder tv kijken dan voorheen, alleen op bepaalde dagen momenten kijkt ze weer iets meer dit zijn uitzonderingen. Mijn dochtertje slaapt overdag dus ook niet..

één maand geleden

Reactie op JusTaTwo

In mijn ervaring met peuterbed en slaapjes overdag rond de leeftijd van 2 n ...
Jaa hier dacht ik dus ook zo over totdat ze laat wilde slapen in de avond omdat ze dus hasr dutjes deed. Het maakte niet uit of ze 30 min sliep of 1 uur. Ik ben sws tegen wakker maken ofso, vind het altijd zo zielig. Tenzij het echt heel nodig is.. maar op een gegeven moment weigerde ze soms te slapen in de middag waardoor het mij ook echt heel veel energie kost omdat ik der ook echt klaar ging maken voor het slapen elke keer😳 op dagen dat ze innde auto in slaap valt weigert ze in de avond om 19-19.30 te gaan slapen dus dan wordt het gauw 20.30 21.00 en soms zelfs veel laterrr

16 dagen geleden

Dit is precies ons verhaal.. behalve het geemmer met heen en weer slapen.. Mijn dochter wil geen middagdutje.. maar doet ze dit niet..dan is ze idd rond 3 a 4u klaar wakker..voor een uur of 2.. Slaapt ze wel tussen de middag..dan is ze wakker tot 2145u..en met een dutje bedoel in wanneer ze uiteindelijk slaapt ..tot max 15u..soms n uur..soms 30min..soms 20min. Tegen mij is altijd gezegd dat ze wakker worden in de nacht omdat ze oververmoeid zijn..maar ik denk echt dat ze daar maar overheen moet groeien..tot ze het gewoon aan kan..want ze slaapt dan wel n uur tussen de middag..maar slaapt dan pas om 22u..om vervolgens gewoon weer om 8u wakker te worden..ze slaapt minder uurtjes in 24u..met dutje..dan zonder dutje.. Pff..wie heeft dutjes uitgevonden..🥲

7 dagen geleden

En wat als je zoontje overdag wel slaapt? Mijne slaapt wel tussen de middag, maar wordt ook structureel elke nacht wakker voor 1 a 2 uur… 🤷🏼‍♀️

6 dagen geleden

Reactie op Meisje91

En wat als je zoontje overdag wel slaapt? Mijne slaapt wel tussen de middag ...
Dan zeggen ze dat ze teveel slapen.. ze hebben maar 13u slaap nodig over 24u .. bij mij zeiden ze dus max 45min tot n 1 u dutten.. maar dat is te lang.. nu dus dutjes van max 30min.

6 dagen geleden

Reactie op MumOfTwo

Dan zeggen ze dat ze teveel slapen.. ze hebben maar 13u slaap nodig over 24 ...
Oh meen je, wie zei dat? Hier wordt zo’n 1 - 2 uur geslapen overdag. Jij hebt dus hetzelfde ervaren?

6 dagen geleden

Bij ons gaat het nu eigenlijk heel goed. We hebben zn middag dutje geschrapt. Hij slaapt in de nacht 12 uur achter elkaar. Soms wordt ie even wakker en soms slaapt ie helemaal door. Dat middag dutje was bij ons echt de boos doener. Sinds we die geschrapt hebben hebben we er een vrolijker en gezelliger kind voor terug gekregen. Hij maakt meer uren slaap op een dag dus wij zijn helemaal blij dat het zo goed heeft uitgepakt

6 dagen geleden

Reactie op Krisje 89

Bij ons gaat het nu eigenlijk heel goed. We hebben zn middag dutje geschrap ...
Wat fijn!!! Wat heb je gedaan? Want zonder middagdutje was die ook ‘s nachts aan het spoken toch? Ik denk dat ik hem vandaag maar eens ga inkorten en kijken wat dat doet. Tijdje terug ‘weigerde’ die hem hier wel eens, dan om 19.00u in bed en meteen slapen en de nacht wel door over het algemeen. Hij weigert hem nu nooit meer en slaapt wel snel maar moeten hem al steeds wakker maken…

6 dagen geleden

Reactie op Meisje91

Wat fijn!!! Wat heb je gedaan? Want zonder middagdutje was die ook ‘s nacht ...
Ja in het hele begin wel maar veel minder en nu gaat t dus helemaal goed. We moeten hem wel in de gaten houden want als hij een kwartiertje in de auto slaapt dan zijn we in de avond ook weer langer bezig en komt hij steeds zn bed uit voor hij eindelijk slaapt, maar hij wordt nu niet meer in de nacht voor 1,5 uur wakker en slaapt heerlijk in zn eigen bed. Ik denk dat het ook echt een combinatie is geweest tussen een sprongetje, niet meer in zn ledikant willen slapen en zn middag dutje doen.

6 dagen geleden

Reactie op Meisje91

Oh meen je, wie zei dat? Hier wordt zo’n 1 - 2 uur geslapen overdag. Jij he ...
Joh..ik zit er nog steeds in..haha..kind en gezin in Belgie..net als de GGD in Nederland.. Mijn dochter..slaapt ze teveel..is ze wakker in de nacht.. ze is dan echt klaarwakker..en ligt rond te kijken met haar speentjes aan een knuffeldoek.. slaapt ze teveel..wordt ze ook wakker in de nacht.. Echter..slaapt ze niet..dan is ze ook wakker in de nacht.. Nu is ons ritme..9u wakker..(bevallingsverlof) 1330u naar bed..dan slaapt ze pas tegen 1415u..of later..maar tot max 15u..en zelfs na 45min slapen of n uur slapen..slaapt ze in de avond pas na 21u..al beginnen we om 20u met t avond ritueel.. Ze moet dus eigenlijk echt naar niet meer slapen overdag..maar dat gaat niet..want dat kan ze niet..ze kan wakker blijven..met gemak.. maar is dan helemaal oververmoeid..waardoor ze dus in de nacht wakker wordt..en wakker blijft voor n uur of 2..soms zelfs 2,5.. Dus..slapen ze te veel..worden ze wakker.. slapen ze kort..worden ze wakker..en in mijn geval dus ook nog erbij.. slapen ze niet..worden ze wakker..zo leuk peuters!!

6 dagen geleden

Reactie op Krisje 89

Bij ons gaat het nu eigenlijk heel goed. We hebben zn middag dutje geschrap ...
Hoe is het wennen gegaan? Van 1 slaapje naar geen..wat heb je gedaan?

6 dagen geleden

Reactie op MumOfTwo

Hoe is het wennen gegaan? Van 1 slaapje naar geen..wat heb je gedaan?
We hebben m eerst 2 of 3 dagen wakker gehouden en als we zagen dat hij de 3de of 4de dag in de middag instorte dan lagen we hem weer even een half uurtje op bed. Toen we merkte dat dat in de nacht weer voor problemen zorgde hebben we gezegd dat hij als we thuis zijn niet gaat slapen maar als hij bij de gastouder is geweest wel gaat slapen. Dat ging op een gegeven moment ook weer voor problemen in de nacht zorgen dus toen hebben we gezegd tegen de gastouder niet meer slapen. Hebben daar echt nog wel een strijd mee gehad met haar want zij vond het niet kunnen want hij had het nodig bla bla bla. Maar poot stijf gehouden en nu slaapt ie helemaal niet meer in de middag. We bieden hem wel zn rust momentje in de middag op de bank door even tv aan te zetten. En er zijn dagen bij dat als hij al een aantal dagen druk is geweest we rustig aan doen en thuis blijven. Maar op gaat ie om 18:30 naar boven en slaapt hij om 19:00. Soms heb je er wel van die dagen bij zitten dat hij eerder helemaal klaar is. Gister was het bijvoorbeeld een groot drama met eten. Niet willen eten huilen bij mij op schoot willen alles willen maar dan toch weg duwen. Toen heb ik m om 17:30 naar boven gebracht en sliep hij om 17:45. We kijken nu gewoon per dag naar m wat ie nodig heeft. Maar doe middag slaapjes komen hier niet meer binnen 🙈. Heb me in het begin echt wel een slechte moeder gevoeld omdat je ziet hij heeft t nodig maar het eindigt gewoon in drama. Maar nu gaat t gewoon echt prima en is hij gezellig en lief en niet meer boos of chagrijnig.

5 dagen geleden

Reactie op Krisje 89

We hebben m eerst 2 of 3 dagen wakker gehouden en als we zagen dat hij de 3 ...
Dus eigenlijk gewoon ritme doorbreken..

5 dagen geleden

Reactie op MumOfTwo

Dus eigenlijk gewoon ritme doorbreken..
Dankjewel! Kijk t nog even aan..