12 Reacties

2 jaar geleden

Wij zijn inmiddels begonnen aan tekenen met krijtjes. Dat vindt hij heel leuk. Daarnaast heb ik een leertoren in de keuken staan en kijkt hij mee terwijl ik kook en wil hij af en toe ook eens bij de kraan om bijv zijn handjes te leren wassen. Het speelkeukentje vindt hij ook super. Leren afwassen en luchtgebakjes maken haha. De eerste puzzeltjes worden ook steeds beter gemaakt. Je kan best leuke bij de action kopen

2 jaar geleden

Allereerst beterschap❤️‍🩹 Vandaag komen bij ons de boxen van Lovevery binnen! Helaas nog geen ervaring om met je te delen maar veel ouders zijn lyrisch. Onze zoon is geen speler dus ik hoop met deze boxen zijn ontwikkeling te stimuleren. Nadeel: de boxen zijn vrij prijzig. Op internet heb ik een blog gevonden die Amazon-alternatieven aanbied. Als je zelf creatief bent kun je wss zelf ook veel bedenken! Veel praten en dingen benoemen stimuleert sowieso en boekjes lezen. Succes en hopelijk mag de kleine man snel weer naar de opvang toe.

2 jaar geleden

Misschien dat je bij zijn opvang ook wat tips kan vragen die je 'makkelijk' thuis kan doen? Mijn zoontje van 1,5 vind het steeds leuker om te kliederen met verf en puzzeltjes maken of met blokken (mega bloks) te spelen. Veel succes de komende tijd en beterschap voor de kleine! Hopelijk knapt hij snel weer op!

2 jaar geleden

Hier staan ook een aantal ideeën, per categorie: https://www.kijkopontwikkeling.nl/dreumes-peuter/ontwikkeling-stimuleren/

2 jaar geleden

Mijn dochter is verzot op kleuren. Ik heb de stiften en potloden van my first gekocht.

2 jaar geleden

Waar liggen de interesses van jullie? Aan tafel creatief bezig zijn? Uitjes? Of zoek je meer activiteiten voor thuis? Misschien leuk om zelf een beetje rondom een 'thema' te werken thuis nu hij niet naar de opvang kan. Nu met de vakantie steeds landen bijvoorbeeld en dan op Pinterest eens lekker opzoeken! Wat leuk is: -tekening lamineren en hierop scheerschuim met evt kleurvloeistof smeren dat hij lekker kan kliederen. -waterverven -een modderkeukentje maken buiten, oude potten en pannen, water met zand. -dansen op de 'minidisco' liedjes op YouTube. Ik noem maar even wat. Mijn beste vriend is pinterest!

2 jaar geleden

Mijn dochter is echt dol op boekjes en liedjes zus we zingen veel en we gaan vaak de naar de bibliotheek. Zoekboekjes begint ze nu ook leuk te vinden, zijn er bij de bieb heel veel te vinden. Ook hier zijn de grote waskrijten/potloden een succes. Daarna met water en een kwast erover en ze is helemaal trots. Puzzels en vormenstoven zijn ook al lang populair, ik heb laatst een spelletje gekocht waarbij de verschillende vormen met de goede kleur in een soort plaat moet leggen. Dat is nog lastig maar vindt ze wel erg leuk. En is ook op verschillende niveaus te doen dus blijft lang leuk! O en ook heel leuk, zo’n verstop spelletje! Heb je in verschillende varianten, van Bumba of Nijntje bijvoorbeeld. Is hier echt een héle grote hit! En voor wat meer actieve ondernemingen: een driewieler kan erg leuk zijn, zandbak/waterbak of juist bloemetjes zoeken in het park 😊

2 jaar geleden

Hier bouwt ze heel graag met houten blokken, maakt ze steeds moeilijkere houten puzzels en is ze dol op tekenen. Ook alles met water is leuk en de Lovevery boxen zijn hier inderdaad een hit! Buiten beestjes zoeken en de bloemetjes water geven is ook erg leuk.

2 jaar geleden

Reactie op Mvb3

Allereerst beterschap❤️‍🩹 Vandaag komen bij ons de boxen van Lovevery bi ...
Kan je een link delen van die blog? Ben wel benieuwd!

2 jaar geleden

Reactie op Carmen777

Kan je een link delen van die blog? Ben wel benieuwd!

2 jaar geleden

Dank voor jullie tips! Zie dat wij nog vrij weinig doen 😳 maar hij zat normaal 3 dagen op de opvang en deed daar heel veel. Ik ga ermee aan de slag, zodat ik hem weer wat meer kan gaan uitdagen 🙏🏼

2 jaar geleden

Mijn dochter speelt erg veel met de wobbel, als schommel of andersom met autootjes. Houten puzzels vind ze leuk, tekenen met wasco. Spelen met diertjes, maar het leukste vind ze nog om te bouwen met blokken en dublo.