6 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Lovely_pt
Ja ze is 2 jaar, word in jan 3. Ze slaapt op school nog in de middag
Dan denk ik dat het dat is…ze is gewoon niet moe genoeg. Ik herken het van mijn dochtertje (wordt ook in januari 3), in de laatste weken toen ze nog haar middagdutje deed sliep ze niet voor 21:30 a 22u, zelfs als ze slechtd 45 minuten a een uur had geslapen in de middag.
Sinds ze geen dutje meer doet valt ze tussen 18 en 18:30 als een blok in slaap en slaapt 13 uur achter elkaar. Wel is ze dan de laatste 2 uur voor ze gaat slapen een stuk moeier en doen we het dus rustig aan thuis (is een fase waar ze hun slaapje eigenlijk niet meer nodig hebben maar het ook nog niet helemaal een volle dag redden!).
2 maanden geleden
Reactie op LMGbaby
Dan denk ik dat het dat is…ze is gewoon niet moe genoeg. Ik herken het van ...
Ja het rotte is dat ze op de creche haar niet bewust wakker gaan houden. Zelf thuis in het weekend laat ik haar ook vaak wakker en dan slaapt ze inderdaad sneller. Helaas op de creche geven ze ook aan, dat ze best wakker mag blijven maar dat ze wel gaat liggen omdat alle kinderen slapen. Hierdoor valt ze uiteindelijk vanzelf in slaap en zeggen ze dus ook van ze heeft nog wel nodig😭 hoop dat ze snel zelf aangeeft dst ze niet meer wilt en dat ze daardoor beter slaapt.
één maand geleden
Op de crèche is het vaak ook veel drukker dan thuis. Veel prikkels/druk doen/spelen etc etc. Ons zoontje kan thuis z’n slaapje de laatste tijd wel overslaan maar op de opvang laten wij hem bewust wel slapen.
Zo kan die even bijtanken en merken we rond bedtijd dat hij op die dagen wel goed slaapt omdat hij echt moe is.
Afgelopen weekend is hij thuis 2x op de bank in slaap gevallen tegen 15 uur… hij blijkt niet helemaal fit te zijn (heel erg verkouden). Het blijft toch heel erg uitproberen en eraan toegeven als ze wel moe zijn maar het overslaan van het slaapje zit er echt aan te komen en hoort ook bij deze leeftijd.
De opvang zou jouw dochtertje juist tijdens het rust moment van de andere kindjes kunnen bezighouden met een activiteit. Het slaapgedeelte is bij onze opvang in een aparte ruimte. Ons zoontje kan niet zomaar in een bedje kruipen en gaan slapen zeg maar. Ik weet niet hoe dit bij jullie geregeld is? Anders kun je hier ook nog naar vragen, of ze dan wel de moeite willen doen om haar wakker te houden?