16 Reacties

4 jaar geleden

Hebben wij wel gedaan. Ze had al tussen voedingen door speen behoefte. Daarnaast moesten wij nacht blijven, dus speen was wel prettig

4 jaar geleden

Ja ik neem wel mee speen&fles& etc

4 jaar geleden

Ik heb wel bij me in de vluchttas

4 jaar geleden

Bij de borstvoedingscursus werd afgeraden om de eerste drie weken een speen te gebruiken. Dit zou teveel energie kunnen kosten waardoor ze minder efficiënt drinken aan de borst. Daarnaast kun je dan nog tepel-speen verwarring krijgen (tepel zuigt toch heel anders dan op een speen). Maar dat is natuurlijk de theorie. Gaat bij ons de eerste worden, dus zal nog moeten uitvinden hoe dit in de praktijk lukt.

4 jaar geleden

Bij mijn oudste 2 dochters heb ik het wel gedaan, nu ook weer. Ik gaf mijn dochters wel meteen flesvoeding.

4 jaar geleden

Ik heb hem ook voor alle zekerheid in mijn vluchtkoffer gedaan.

4 jaar geleden

Ik wil hem ook mee nemen. Wanneer moet je hem dan uitkoken? Net zoals de flesjes. Ik wil flesvoeding geven maar dan van kruidvat eigen merk dus dan moet je ook zelf mee nemen. Ga je dat uitkoken als je denkt nu gaat het beginnen of wanneer doe je dat🙈 ik ben trouwens medisch dus beval sowieso in het ziekenhuis

4 jaar geleden

Reactie op 22moedervantwee23

Bij de borstvoedingscursus werd afgeraden om de eerste drie weken een speen ...
Ja ik ben daar ook zo bang voor had dat ook overal gelezen.. Ik lig nu in het ziekenhuis met m’n tweeling maar omdat ze prematuur zijn vinden de verpleegsters dat ze echt een speen moeten, hoop echt dat het niet de borstvoeding gaat verpesten. Ik heb de speen zelf trouwens nog nooit hoeven geven, ze zuigen op mijn pink in plaats daarvan dus dat zou je ook kunnen doen als ze zuigbehoefte hebben

4 jaar geleden

Reactie op Maris Baby 1

Ik wil hem ook mee nemen. Wanneer moet je hem dan uitkoken? Net zoals de fl ...
Dat vraag ik me ook af!

4 jaar geleden

Dat vraag ik me ook af!
Wij hebben hem vooraf uitgekookt en bewaard in een spenenbakje. Daarnaast hebben ze in het ziekenhuis een ruimte waar de verpleging ook flesjes/spenen uit kunnen koken. Wij verbleven nog 9 dagen in het ziekenhuis en daar kookten ze alles voor mij dagelijks even uit. Onze dochter is ook prematuur geboren, waardoor ze een speentje adviseerden. Dit heeft hier niet gezorgd voor tepel/speen verwarring

4 jaar geleden

Hebben wij wel gedaan en kwam goed van pas. Van tevoren uitgekookt en in een bakje meegenomen. Ik geef wel flesvoeding.

4 jaar geleden

Ik doe het niet. Heb wel thuis een uitgekookt speentje klaar liggen. Maar ik wil borstvoeding geven en zal hem veel aanleggen bij zuigbehoefte. Als het weer zo’n goede drinker is als m’n dochter krijgt ie wel een speen. Maar tot die tijd pink ofzo.

4 jaar geleden

Ik niet. Bij borstvoeding wordt het in het begin afgeraden.

4 jaar geleden

Reactie op Mamainwonderland

Hebben wij wel gedaan en kwam goed van pas. Van tevoren uitgekookt en in ee ...
Een stomme vraag misschien, maar heb je het potje dan ook uitgekookt? En wat voor potje is dat dan, gewoon een of ander diepvriespotje? Of bestaan er speciale potjes voor de tut?

4 jaar geleden

Reactie op Mamsel

Een stomme vraag misschien, maar heb je het potje dan ook uitgekookt? En wa ...
Wij hebben deze, kun je de speen in steriliseren én bewaren: Difrax Speen Steriliseerei

4 jaar geleden

Reactie op Mamsel

Een stomme vraag misschien, maar heb je het potje dan ook uitgekookt? En wa ...
Ik heb zo’n ei bij Blokker gekocht. Koste zowat niks en kan ook uitgekookt worden. Ideaal.