9 Reacties

8 maanden geleden

Mijn dochter is ook helemaal gek op der speen en moet echt afbouwen vanwege der spraak. Ik ben ook bang hoor haha maar ik ben nu eerst begonnen met overdag in bed laten liggen, dat gaat redelijk ene dag beter als andere haha en daarna over na eerste slaapje zonder en dan de nacht rustig stap voor stap

8 maanden geleden

Reactie op Momoflina

Mijn dochter is ook helemaal gek op der speen en moet echt afbouwen vanwege ...
Ja..dat gaat na een week helemaal goed hoor! Geloof me..ik had de speen gewoon heel de dag door..thuis..in de auto..in de kinderwagen..het afbouwen was vreselijk..maar een voor heb k dat aangepakt.. dat was makkelijker..dan heb je afleiding..maar dat was overdag..de nacht gaat een drama zijn..daar ben k bang voor..iedere 5min troosten..en overdag actief zijn met de baby..ik durf gewoon niet..

8 maanden geleden

Reactie op MumOfTwo

Ja..dat gaat na een week helemaal goed hoor! Geloof me..ik had de speen gew ...
Ik snap je heel goed , ik ben er ook bang voor ( ben alleenstaande ) ik kan je nog geen tips geven sorry mommy maar je kunt dit!

8 maanden geleden

Reactie op Momoflina

Ik snap je heel goed , ik ben er ook bang voor ( ben alleenstaande ) ik kan ...
Jij kan dit ook zeker hoor! Gewoon aanpakken zoals je zei dat je het gaat doen..

8 maanden geleden

Hier helpt de speen ook met slapen. Er komt een moment dat ze het beter begrijpen om de speen weg te doen. Begraaf hem samen, geef hem ergens aan mee, stuur hem dan op, hang hem aan een spenen muur/boom. Wij stoppen met de speen als de meiden dat wat beter begrijpen, ze zijn pas 2, de dag dat ze moeten stoppen is sneller dan je denkt

8 maanden geleden

Ik zou ook graag van de speen a willen, maar merk dat m'n zoontje daar nog niet helemaal aan toe is. Ik heb mijzelf gegeven tot z'n 3e verjaardag ongeveer. Daarna wil ik er actief iets aan gaan doen

8 maanden geleden

Mijn dochter is sinds een paar maanden van haar speentjes af. Ze gebruikte ze wel alleen met slapen en dus niet overdag. Ze had standaard 2 speentjes met een speendoekje en zoals jij ook al schrijft had ze dan vaak 1 in haar mond en 1 in haar handje om in te knijpen/knuffelen. Ik wilde het voor de bevalling van de 2e achter de rug hebben (februari geboren), dus ben ergens in december begonnen met boekjes lezen over speentjes wegdoen. "Dag dag speentje" en de grootste hit "Anna gooit haar tutjes weg". (Wij vervingen het woord tutje wel voor speen). Na een week of 2-4 (weet het niet meer zo goed) en heel vaak het Anna boekje lezen vroeg ik haar op een avond: "wat doen we vanavond met je speentjes"? En ze pakte ze op, liep naar de prullenbak en gooide ze weg... (zelf wel weer eruit gevist en uitgekookt en op een geheim plekjes bewaard voor de zekerheid) ik was zelf in shock hoe makkelijk het ging haha. Die 1e avond ben ik 1 x naar haar toe geweest toen ze een klein beetje jammerde, maar ze was zo weer getroost en verder dus sindsdien zonder speentjes geslapen.

8 maanden geleden

Onze zoon gebruikt de speen alleen om in te slapen. Zodra hij slaapt "verliest" hij hem. Pakt hem als hij wakker is. En legt hem bij zijn ollie zodra we aangekleed zijn. Omdat het gebruik minimaal is laten we het even zo. Als hij het straks beter snapt willen we kijken dat we rond sinterklaas tijd de speen in zijn schoen doen voor sinterklaas voor de kleine baby's en dan krijgt hij een bedank briefje en cadeautje ervoor terug. Dit werkte bij ons neefje heel goed. Ons nichtje heeft overigens haar speen naar onze zoon opgestuurd bij geboorte. Die had hem harder nodig dan zij. Mocht er nog een zwangere in onze omgeving komen binnenkort is dat ook nog een optie. Voor nu mag hij er nog lekker van genieten.

8 maanden geleden

Ons zoontje gebruikte zijn speen tijdens het slapen. Overdag niet, maar als hij er een zag, pakte hij hem wel altijd snel. Ik was ook heel bang dat het slecht zou gaan snachts, vooral omdat het ook geen geweldige slaper is. Toch besloten het gewoon te doen. Met Pasen hebben we alle spenen in een mandje in de tuin gezet. De speentjes zijn meegenomen door de paashaas en ons zoontje kreeg er paar eitjes voor terug. Die avond was het even lastig en heeft het anderhalf uur geduurd voor hij in slaap viel. Veel vragen om z’n speen maar hij kon goed zeggen dat de paashaas ze mee had. Dagen daarna vroeg hij er nog wel eens om maar viel hij toch snel in slaap met alleen z’n knuffeltjes. Als je het zelf luchtig en leuk maakt, komt het vast goed!