18 Reacties

3 jaar geleden

Die sprong duurt ook nog even hè … dus kan zijn dat je er later wat van merkt

3 jaar geleden

Ik denk dat het heel erg verschilt per kind. Bij ons merkte je duidelijk dat hij in een sprongetje zat, sneller over z’n toeren en boos, maar slapen ging echt gewoon prima. Na het donderwolkje was het binnen een paar dagen ook ineens weer weg en was hij weer vrolijk. Daarna sliep hij zelfs ineens de hele nacht door!

3 jaar geleden

Mijn kleine is dinsdag 18 weken. Maar hier eigenlijk ook niks tot weinig van gemerkt. Alleen dat ze wat slechter in slaap komt

3 jaar geleden

Wij hebben eigenlijk bij onze dochter nog nooit echt last gehad van een sprong. Het is ook niet echt wetenschappelijk onderbouwd dus ik weet ook nooit zo goed wat ik van een sprong zou moeten vinden 🤷🏼‍♀️ Natuurlijk heeft ze echt wel een eens mindere dag gehad, maar echt nooit dagen/weken achter elkaar. Geen enkel kindje is gelijk en daarbij dus ook de sprongetjes niet 😊

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje klopte elke sprong precies en vooral de vierde sprong was een hel. Nu bij mijn dochter merk ik er echt vrij weinig van (ze is iets sneller verveeld en wordt wat minder graag weggelegd en ze is aan het proberen om om te rollen) Maar mijn dochter is sowieso ook echt een hele rustige relaxte baby. Dus ik denk dat het gewoon per kind verschilt (Hoop ik tenminste, anders staat me nog wat te wachten haha)

3 jaar geleden

Hier 16 weken maar merk ook weinig. Bij vorige sprongetjes wel wat gemerkt en met name bij het slapen. Hij is wel bezig met het oefenen van omrollen en begint nu meer te grijpen en in zijn mond te stoppen. Tja het komt zoals het komt.. 😊 ik zou me er niet te druk om maken. Het is geen vast gegeven dat elk kind een sprong heel heftig ervaart.

3 jaar geleden

Ik weet niet eens wat de sprongen zijn 🙈🙈. Ik heb me er nog nooit in verdiept en kijk gewoon naar mijn kindjes wat ze nodig hebben. Ik heb ook nog nooit iets van een sprong of iets gemerkt, waarschijnlijk noem ik dat gewoon een mindere dag van 😂

3 jaar geleden

Hier nu ruim 18 weken en merk ook nog niks.. Hopelijk blijft het zo 😂 1 dag chagrijnig dat niks leuk was toen dacht ik laat ik is op die app kijken en stond er precies een donderwolk. Toeval of toch echt haha? Er staat nu lastige fase nog 7 dagen, dus zouden we er bijna doorheen moeten zijn. Wel kan hij sinds 2 weken veel meer. Speelgoed met beide handjes pakken, wisselen van hand naar hand, op zijn zij rollen

3 jaar geleden

Hier 19 weken en nog niks gemerkt, dus ben ik wel nerveus 😂 nou hebben wij sowieso een hele makkelijke baby, nooit echt een sprongetje gemerkt. Maar iedereen zegt dat deze sprong de hel is… 🤞🏼

3 jaar geleden

Ik zit ook bij het donderwolkje maar nog niets gemerkt behalve sneller humeurig, niet graag wegleggen en veel willen drinken.

3 jaar geleden

Geen idee wat sprongen zijn en/of slaap regressie. Onze kleine heeft sinds kort 1 fles nodig in de nacht ipv 2 en is overdag iets meer wakker, wat me opzich logisch lijkt nu ze ouder wordt. Verder geen idee wat ik zou moeten merken 🙈

3 jaar geleden

Persoonlijk doe ik niet aan sprongen en mijn kinderen dus ook niet 😅 Als je kindje nergens last van heeft zou ik me hier dus echt geen zorgen om maken gezien het feit dat ieder kindje anders is en op een andere manier ontwikkelingsfase mee maakt. Vandaar dat oei ik groei ook niet wetenschappelijk bewezen is. Dat een sprong wel klopt is dan ook meer toeval dan wat anders.

3 jaar geleden

En dames, zijn jullie “gespaard” gebleven?

3 jaar geleden

En dames, zijn jullie “gespaard” gebleven?
Eigenlijk best wel! Paar keer snachts keer wakker en paar keer flesje maar vanmorgen moest ik om 9 uur werken en onze dochter wordt altijd om kwart over 7 wakker dus ik had geen wekker gezet🙈 Schrik ik vanmorgen wakker om half 9 gelijk naar dr kamertje maar ze lag lekker te duimen🤣 Hoe is het bij jou gegaan?

3 jaar geleden

Hier ook geen zicht op weken en sprongen die daarbij horen. M’n tweeling is te vroeg geboren en ontwikkelen zich zoals andere baby’s van 5 maanden en soms als baby’s van 4 maanden. Ik lees al die sprongen en regressies eigenlijk niet zodat ik geen idee heb of we daar in belanden. Wat ik wel weet, is dat m’n meiden zich goed ontwikkelen, goed drinken en hapjes nemen en vrolijk zijn. Ze slapen de nachten prima en we maken ons vooral niet druk

3 jaar geleden

Sprong 4 kwam bij ons bij 20,5 week. Ze is 5 dagen erg humeurig geweest overdag. Vrijdag ging het weer beter met haar en vannacht lag ze ineena op haar buikje in bed. Dat was het teken voor mij dat ze inderdaad de afgelopen dagen last heeft gehad van Sprong 4.

3 jaar geleden

De sprong dus onrust komt toch altijd in dezelfde periode van iedere baby, de veranderde ontwikkeling kan soms later volgen dat is uniek