29 Reacties

4 jaar geleden

Als je in het vergrootglas zoekt op spruw vind je mega veel topics met tips and tricks hier over 👍 succes ermee!

4 jaar geleden

Wat de dokter voorschrijft helpt wel, maar vind gentiaan violet beter werken. Zou iig zo snel mogelijk medicijnen halen, spruw word snel erger als je er niks tegen doet. Daarnaast heel veel handen wassen, ook een zalf voor je tepel halen en spenen uitkoken mocht je die gebruiken!

4 jaar geleden

Daktarin orale gel voor baby, de crème voor uw tepels. Werkt beter dan nystatine…

4 jaar geleden

Daktarin gel niet gebruiken bij baby’s onder de 3 maanden!

4 jaar geleden

Ik las hier in een andere topic onbewerkte kokosolie smeren. Dus dat heb ik nu besteld. Huisarts had ik al gebeld die zei we geven niet graag iets spenen elke dag uitkoken. Maarja daarmee gaat het niet volledig weg.. Ik ga die kokosolie proberen als dat niet helpt ga ik daktarin halen wat ik hier lees

4 jaar geleden

Reactie op ikbenmoeder

O.. Oké

4 jaar geleden

Ik las hier in een andere topic onbewerkte kokosolie smeren. Dus dat heb ik ...
Wauw wat belachelijk!!! Terugbellen. Spruw kan echt hardnekkig zijn en pijnlijk. Daarnaast kan je baby een stuk slechter gaan drinken

4 jaar geleden

Reactie op ikbenmoeder

Ik heb het wel gekregen voor mijn baby van 6 weken. Ik moest dan wel heel voorzichtig de gel geven en haar een beetje rechtop houden zodat het niet in een keer in haar keel loopt. Het werkt bij mij alleen niet. Heb het nu een week gebruikt en de status is nog steeds hetzelfde :(

4 jaar geleden

Kokosolie heeft bij mij geholpen!

4 jaar geleden

Reactie op ikbenmoeder

Wordt in het ziekenhuis meer en meer gegeven aan kleintjes. Ge geeft dit onder strikt toezicht en houdt uw kind rechter. Gaat om een erwtje grote hoeveelheid max per keer. Echt goed te doen ;)

4 jaar geleden

Reactie op irisv99

Kokosolie heeft bij mij geholpen!
Hoe heb jij dit aangebracht elke keer? Ben vandaag begonnen en heb een beetje op dr speen gedaan. Met mn vinger smeren lijkt me niet echt handig of hygiënisch.. Met een wattenstaafje komen er misschien pluisjes in dr mond?

4 jaar geleden

Reactie op ikbenmoeder

Wauw wat belachelijk!!! Terugbellen. Spruw kan echt hardnekkig zijn en pijn ...
Ja gelukkig drinkt ze wel, maar ze heeft er misschien wel last van en veel te lang inmiddels zielig! Huisarts zei ook dat ze luieruitslag had en we sudocreme moesten smeren.. Ging niet weg. Toen kwam verpleegkundige van cb die al 18 jaar met baby's werkt en zei nee het is een schimmel, haal maar anti schimmel zalf bij etos en ja hoor na paar dagen is het weg. Dus ik neem mn huisarts maar met een korreltje zout. Lang leve het cb

4 jaar geleden

Hoe heb jij dit aangebracht elke keer? Ben vandaag begonnen en heb een beet ...
Geen last van pluisjes hoor. De cosmetische wattenstaafjes van Kruidvat pluizen uberhaupt helemaal niet en doordat ze iets groter plat stukje hebben aan een kant, vond ik die heel erg handig om spul mee aan te brengen!

4 jaar geleden

Reactie op E0603

Geen last van pluisjes hoor. De cosmetische wattenstaafjes van Kruidvat plu ...
Ja ik heb nu een paar dagen met een wattenstaafje rode bessensap op de plekjes en haar tongetje aangebracht. Met het aanbrengen zaten er soms ook witte stukjes op het wattenstaafje, wat melk of spruw was en het is nu echt bijna weg. Ik blijf het in de gaten houden, maar het is niks vergeleken met wat het was. Schimmels houden niet van zuur en groeien juist van de zoete melk dus elke keer na melk drinken of als de teruggaf even de plekjes weer ingesmeerd met rode bessensap.

4 jaar geleden

Rode bessensap werkt heel goed zegt men. Mijn kraamverzorgster gebruikte dit altijd toen ze nog in het ziekenhuis werkte.

4 jaar geleden

Als je baby verder goed drinkt en niet huilt, geeft de huisarts niks. Mijn meiden kregen er wel uitslag van bij hun vagina, bij meisjes dus even in de gaten houden. Flesjes en spenen tweemaal per dag uit koken, geen vingers in de mond en schone Spuugdoekjes waren hier de oplossing

4 jaar geleden

Onze zoon heeft ook verschrikkelijke spruw gehad. Alles in zijn mondje was wit. Hij dronk amper. Wij hebben medicatie gekregen van de huisarts. Werkte echt fantastisch.

4 jaar geleden

Ik heb inmiddels ongeveer alles geprobeerd; nystatine, daktarin, kokosolie en gentiaan violet en niks werkt... Ga nu nog maar dat bessensap proberen. Hoop dat het werkt! Zowel bij mij als mijn dochter gaan de klachten niet over en hebben er allebei echt last van :(

4 jaar geleden

Reactie op E0603

Ik heb inmiddels ongeveer alles geprobeerd; nystatine, daktarin, kokosolie ...
Ook met een wattenstaafje na de voeding op de tong en wangen etc? Mijn huisarts gaf aan dat je daarmee het groeien van spruw remt.

4 jaar geleden

Reactie op ikbenmoeder

Ook met een wattenstaafje na de voeding op de tong en wangen etc? Mijn huis ...
Ja ook..