25 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg

3 jaar geleden

Als je kindje recht blijft zitten als je hem neerzet kan die in een kinderstoeltje. Geen uren natuurlijk maar voor te eten is dit prima. Wel heeft mijn kindje nog veel ruimte en in het stoeltje, dit los ik op door een handdoek er tussen te doen. Je hebt ook van die kussentjes die je kan gebruiken maar voor eventjes vind ik dat zonde om aan te schaffen. Die kleintjes groeien zo snel 😅
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ja eens ik zou wel eens foto swillen zien van hoe jullie het oplossen ik vind het maar een ruime zit eerlijk gezegd ….. zowel van rug leuning tot voorkant als ook de zijkanten ? Ik heb nu aan beide kanten een handdoek opgerold en naast hem gedaan in de zit hij blijft dan wel zitten maar hier kan het toch niet voor bedoeld zijn ??

3 jaar geleden

Volgens mij is zelfstandig zitten dat ze zonder jou hulp in zit kunnen komen. Hier ligt de onze nog in een newborn set omdat ze dus dat nog niet kan en zolang ze niet zelfstandig kan zitten blijft ze in de newborn set liggen tenzij zr bv echt niet meer past maar dat is een ander verhaal. De rug is er dan nog niet aan toe zolang ze het niet kunnen

3 jaar geleden

Ja eens ik zou wel eens foto swillen zien van hoe jullie het oplossen ik vi ...
Ja zo doe ik dat dus ook. Ik doe het niet als ondersteuning want ze kan prima rechtop blijven zitten maar meer als opvulling, dat ze meteen met haar buikje tegen het dienblad zit dat gaat het eten niet overal naartoe. Nu lijkt het nog alsof je kindje dat zitje nooit gaat vullen maar ze groeien zo hard dat dit over een maand 2 echt niet meer nodig is.

3 jaar geleden

Wij hadden de babyset, met kussentje, erop gedaan vandaag maar hij bleef toch beetje naar voren hellen dus morgen toch maar weer de newborn set

3 jaar geleden

Als de baby zelf kan blijven zitten op de grond als jij de baby neerzet, kan hij/zij ook in de baby set zitten. Eventueel hydrofieldoek of handdoek ter ondersteuning.

3 jaar geleden

Toen hij zichzelf recht ging houden. Als wij hem vasthouden op schoot en we trekken m naar ons toe dat hij ligt wil hij steeds gaan zitten. Dat was voor ons wel een signaal om het te proberen en het gaat super!

3 jaar geleden

Er is een speciaal kussentje voor in de babyset. Zitten ze veel steviger mee. Te koop bij Prénatal

3 jaar geleden

Pfffft ik twijfel waar ik me goed aan doe hier … als ik jullie lees is onse jongeman nog niet zo ver dat hij z’n eigen goed recht op kan houden … Hij leunt sws een kant op links rechts of naar voor maar ik dacht dat dit komt omdat die zit zo groot is nu ? Of heb ik dat dan niet goed ingeschat. Daarom die handdoek. Als wij met hem spelen en wij doen het rug spelletje met dat hij vanuit lig omhoog moet komen terwijl hij ons aan de vinger vasthoud gaat wel goed hij komt mooi tot zit maar hij kan niet rechtop blijven ook niet als hij in spreidstand zet ..Ik ga morgen het burotje maar es bellen ..wat is wijsheid Sorry beetje hard op denken hier van mij whaha Ik wilde het topic niet kapen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Hier hebben we rond 6 maanden de babyset erop gezet. Dit omdat de kleine ook brood ging oefenen en zo beter rechtop zat. Liggen was ook niet meer zo zijn ding want trok zichzelf steeds wat omhoog. Aan het begin was het wel nog zoeken want de newbornset werkte niet meer voor ons en de babyset was net net. We hebben er achterdoor een handdoek ingelegd. Best een flinke zodat de kleine geen ruimte over had. Vanaf toen ging het eigenlijk goed en we gebruiken het alleen even met eten. Nu alweer 2 weekjes deze set erop denk ik, en nu kan de kleine zonder handdoek hartstikke goed zelf blijven zitten! Het is ook allemaal een beetje uitproberen en zolang ze er geen dagen inzitten lijkt me uitproberen geen kwaad te kunnen 😘

3 jaar geleden

Reactie op X1996xK

Hier hebben we rond 6 maanden de babyset erop gezet. Dit omdat de kleine oo ...
Ooo wat goed om te lezen !! Brutale vraag maar kan jij met een foto laten zien hoe jij dat deed met de handdoek. Jou kleine zit dan niet tegen rug leuning aan of wel met die handdoek ? Ik herken heel erg wat jij schrijft hier gebeurt precies het zelfde daarom is die newborn Kuip niet meer geschikt hij vindt het echt niks meer aan en duwt zich eruit ..fijn om te lezen dat het snel kan gaan

3 jaar geleden

Volgens mij is zelfstandig zitten dat ze zonder jou hulp in zit kunnen kome ...
Dat hebben wij binnenkort. Kan nog niet zelf zitten, maar weegt wel al 9kg + en volgens mij mag hij er maar in tot 9kg😳

3 jaar geleden

Wij zijn sinds deze week over vanaf ze newborninzet. Welliswaar tripp trapp met ouderwetse beugel, maar het rugsteuntje is hetzelfde. Hier zit een verkleinkussen van Stokke in en de hydrofielen tegen het hangen. Hij kan echt al best wel goed zitten en is ook flink vandaar de overstap. Maar onwennig voelt het wel hoor, ook met zijn beentjes.

3 jaar geleden

Reactie op R8M

Dat hebben wij binnenkort. Kan nog niet zelf zitten, maar weegt wel al 9kg ...
Dat is een veiligheidsmarge als die bv rust oo een plank zoals hier dan kan die veel meer aan

3 jaar geleden

Ooo wat goed om te lezen !! Brutale vraag maar kan jij met een foto laten z ...
Wij hebben de handdoek er nu niet meer in. Ik probeer t ff uit te leggen. We hebben zo'n verkleiner voor erin. Eigenlijk zo'n hoesje van Jollein. Dan rolde we een handdoek helemaal op, een grote zoals een badlaken. Dan idd achter tegen de leuning aan en we deden hem dan links en rechts er doorheen bij de beentjes een klein beetje. Dan bleef het goed zitten. De kleine pastte dan precies in dat gat wat overbleef. Ook hebben we de plak onderin zo versteld dat de voetjes erop rusten voor extra ondersteuning. Nu is hij zich isd zelf steeds bewuster van het zitten en gebruikt zijn handjes op de tafel om evenwicht te bewaren. Gaat zeker snel! Heb ook het idee dat hij het door de trip trap door kreeg! 😁

3 jaar geleden

Dat is een veiligheidsmarge als die bv rust oo een plank zoals hier dan kan ...
Tnx goed idee! Snap wel dat het een marge is idd

3 jaar geleden

Pfffft ik twijfel waar ik me goed aan doe hier … als ik jullie lees is onse ...
Dat klinkt alsof hij er nog niet aan toe is. Als hij kan blijven zitten zonder hulp nadat hij zich omhoog heeft getrokken, kan hij zelfstandig zitten. Zelf tot zit komen vanuit lig is pas later. Vaak rond 9mnd. Al doet onze jongen (as donderdag 7mnd) het wel al een weekje).

3 jaar geleden

Reactie op Eefje De Peefje

Dat klinkt alsof hij er nog niet aan toe is. Als hij kan blijven zitten zon ...
Ja ik snap wat je schrijft en ben het ook met je eens als ik de foto van Babybruin zie dan zit mij zoontje ook zo dus ik zie en hoor wel dat het gewoon gedaan wordt .. mij zoontje is met ruuuim 8 kilo ook gewoon wel flink dus die Kuip kan ook niet meer . Beetje ongemakkelijke tussen fase dit 😅 Is er een manier waarop we de stabiliteit kunnen trainen??

3 jaar geleden

Ons zoontje zit er ook in (met een extra handdoek)en valt ook nog een beetje om, af en toe.. hier op de foto zit ie ook wat schuin, maar dan zet ik hem gewoon weer recht. Hij vindt het super leuk!