17 Reacties
één jaar geleden
In principe hebben kindjes het na een jaar niet meer nodig. Wij zijn ermee gestopt sinds ongeveer 14 maanden!
één jaar geleden
Hier hebben we geprobeerd te stoppen met 13 maanden maar dat was alleen maar gillen en krijzen want ze wilde haar fles echt nog voor het slapen gaan. Win gaven haar wel halfvolle melk. Dus we zijn er toen toch maar mee door gegaan. Uiteindelijk rond 18 maanden afgebouwd met elke dag 10cc minder en toen er nog 30cc over was helemaal gestopt. Het was daarna nog even 3 dagen huilen bij het naar bed gegaan en vervolgens was het klaar 💪
één jaar geleden
Hier krijgt ze nog een grote fles in de avond voor het slapen en een midden in de nacht als ze wakker wordt en niet meer in kan slapen. Het is namelijk de snelste manier om ons alle 3 weer in slaap te krijgen en nachtrust is inmiddels heilig. Ze heeft het in theorie niet nodig, maar kan het wel gebruiken, ze is nogal licht.
één jaar geleden
https://www.ad.nl/binnenland/geef-baby-langer-peutermelk-om-schade-te-voorkomen~a3c46195/
Door dit artikel en nog 1 maar die kan ik nu niet meer vinden. Hebben wij besloten dat hij voorlopig nog een peutermelkje krijgt voor het slapen gaan. Soms wordt hij midden in de nacht wakker en krijgt hij gewone melk
één jaar geleden
Wij geven vanaf ongeveer 13 maanden geen flesvoeding meer. Tijdelijk nog weer gegeven toen onze dochter ziek was met 15 maanden en flesvoeding het enige was wat ze binnen hield.
Wel krijgt ze voor het slapen gaan ongeveer 100cc volle melk uit een fles.
Als je kindje wat zwaar is, maar nog wel behoefte heeft aan een flesje zou je de kunstvoeding kunnen vervangen voor een flesje koemelk of eventueel een plantaardige melk.
één jaar geleden
Hier krijgt ze nog 3x per dag een fles met alpro dreumes melk(bij opstaan, met middagdutje en voor naar bed gaan in de avond).
Ze loop erg achter in haar groei en ze drinkt heel weinig(waardoor ze al een aantal keer een blaasontsteking heeft gehad). Dus wij houden er gewoon 3 flessen melk nog even in.
Wel probeer ik de 300ml melk niet te overschrijden. Dus flesje van 100 ml melk aangevuld met water. Alleen met yoghurt erbij gaat ze er dan soms overheen.
één jaar geleden
Wij zijn net na zijn 1ste verjaardag gestopt. Hij eet voldoende dus heeft het niet meer nodig. Wel krijgt hij nog 1 glas met met een koekje om 11.00 en om 19.30 een lauw flesje. Die wil hij niet uit een glas en zonder gaat hij niet naar bed 😂 zolang hij dat zo vraagt krijgt hij dat ook gewoon.
één jaar geleden
Onze dochter krijgt elke ochtend en avond een klein flesje gewone warme melk. Zij geniet hiervan, het is gewoon naast het gewone eten.
één jaar geleden
Reactie op Knorretje1997
Onze dochter krijgt elke ochtend en avond een klein flesje gewone warme mel ...
Oja ze wordt in december 2 jaar 🙊
één jaar geleden
Reactie op Bloempje011
https://www.ad.nl/binnenland/geef-baby-langer-peutermelk-om-schade-te-voork ...
Dank voor dit artikel. Ik vind het fijn dat er in de poederflesjes omega toegevoegd is. Heb het idee dat ze dat nooit voldoende uit voedsel zouden kunnen halen. Het heeft dus toch voordelen.
één jaar geleden
Wij geven nog een flesje voor het slapen en nog 1 in de middag. Die in de middag is meer omdat ik zijn probiotica moet geven en hij geen yoghurt of iets wilde. Ik ben bezig met de flesje vervangen voor wat yoghurt.
Avond fles zou ik willen weglaten maar uit een beker wil hij het niet echt drinken nog.
Overigens geven wij dan sojamelk of havermelk met schepjes, omdat hij ondergewicht heeft.
Ik denk dat jij prima kunt stoppen, houdt in de gaten dat ze genoeg zuivel binnen krijgt op een andere manier. En de omega zou je dan kunnen geven via druppeltjes? Wij geven multi vitamine (van vitakruid) waar het in zit..
één jaar geleden
Met 1 jaar gestopt met de fles. Ze krijgt vaak voor het slapen gaan nog wel een pyjama papje en op de opvang drinken ze tussen de middag gewone melk uit een tuitbeker.
één jaar geleden
Reactie op Knorretje1997
Onze dochter krijgt elke ochtend en avond een klein flesje gewone warme mel ...
Hier ook. 21 maanden en twee keer per dag een flesje van 150ml warme koemelk. Tussendoor ook lang niet gedaan maar met het koude weer wel weer lekker.