13 Reacties
2 maanden geleden
Veel te lang in de zin dat ze 's avonds prikkelbaar is?
Gewoon middagdut weg laten en beetje vroeger in bed?
Of al geprobeerd 🫣
2 maanden geleden
Op dagen dat mijn zoontje naar de speelzaal gaat sla ik het dutje ook over en leg hem dan rond 19u in bed. Op andere dagen probeer ik hem rond 12u in bed te leggen voor zn middagdutje en als hij na een half uur niet in slaap is gevallen haal ik hem weer uit bed en dan gaat hij in de avond weer rond 19u naar bed maar als hij wel heeft gedut breng k hem rond 20u. Als ze t kunnen volhouden zonder een dutje te doen is t ook prima denk ik.
2 maanden geleden
Reactie op BabyGirl2022
Veel te lang in de zin dat ze 's avonds prikkelbaar is?
Gewoon middagdut we ...
Vanaf 15u..is dan niets meer goed ..echt vreselijk..
Stel ik leg haar op bed om 14u zoals normaal..blijft ze wakker tot 16u..stel ze valt in slaap rond 15u..prima.. slaap maar een halfuurtje..maar dan is ze dus wakker tot zeker 2215u..en de volgende ochtend weer rond 8u vanzelf wakker..en zo gaat dit dus alllltijd.
2 maanden geleden
Wij hadden precies hetzelfde en dat blijft ook even een fase waar ze gewoon geen dutje meer willen/nodig hebben maar het eigenlijk ook nog niet goed kunnen redden tot het einde van de dag.
Mijn dochtertje slaapt nu alweer 5 maanden niet meer in de middag.
Ik zorg er altijd voor dat het tweede gedeelte van de dag heel rustig thuis is en we in de ochtend/vroege middag eropuit gaan. Ik heb het avondeten vervroegd naar 16:30, vervolgens rond 17:15 in bad en avondritueel, ze slaapt nu eigenlijk altijd rond 18u en slaapt dan straight 13 uur tot 7u in de ochtend. Voor ons werkt het super goed.
We hadden laatst een hele drukke ochtend en ze was die ochtend ook al om 6u ‘s ochtends wakker en toen gaf ze aan een dutje te willen doen, uiteindelijk een uurtje geslapen maar dat betekende ook gelijk dat ze pas rond 22u eindelijk sliep.
2 maanden geleden
Wij zitten nu ook in die fase. Ze heeft de laatste tijd vaker haar middagslaapje overgeslagen. Nadeel is dat ze tegen etenstijd wat kriegelig wordt. Gisteren was ze bij mijn ouders en heeft ze een uur geslapen. Met als gevolg dat ze in de avond moeilijk in slaap kwam en vroeg wakker was vanochtend. Maar….ze was rond etenstijd niet sacherijnig 🤣Afgelopen maandag heeft ze 45 minuten op bed gelegen zonder te slapen (in de middag). Toen riep ze mij en zei: mama klaar bed! Ok meid …dan ga je weer mee naar beneden. Gelukkig heeft mama net haar koffie op 🤣🤣Want tsja….dat is even wennen om geen tijd meer voor jezelf te hebben in de middag. Onze dochter is trouwens bijna 2 jaar en 9 maanden. Succes allemaal met deze heerlijke tussenfase 😜
2 maanden geleden
Onze zoon (2 jaar en 9 maanden) slaat 'm ook steeds vaker over. We bieden het elke dag aan, lukt het na 20 minuten niet, dan laten we hem nog 40 minuten op zijn kamer spelen (doet hij supergoed). Lukt het wel, dan niet langer dan 2 uur slapen, anders is de avond moeilijker. We merken wel dat hij blijer is als hij niet slaapt dan wel, maar is wel aardig gesloopt rond etenstijd. Het is dus een beetje zoeken, maar het rustuurtje is dus ook prima!
2 maanden geleden
Reactie op MumOfTwo
Vanaf 15u..is dan niets meer goed ..echt vreselijk..
Stel ik leg haar op b ...
Klinkt vervelend en herkenbaar.. wij laten onze kleine nu niet meer slapen na half 3 en max 30 min wachten we voordat we hem weer uit zn bed halen als hij niet gelijk in slaap valt.. als we dit niet doen valt hij heel moeilijk in de avond in slaap en op deze manier heeft hij nog genoeg tijd om moe te worden
2 maanden geleden
Pff, hier net zo en door oververmoeidheid was hij vannacht om 4.15 al wakker. (Bedankt wintertijd) De dag ervoor half 5. Maar slapen wil hij niet.. probeer hem maar steeds om 18 uur in bed te doen en slaapt direct, maar ook op tijd wakker. Voor 6 durf ik niet, maar denk dat hij vanaf 16 uur zou kunnen slapen en dan waarschijnlijk ook gewoon tot 4. Geen idee hoe dit te draaien..
één maand geleden
Mijn zoontje is nu 2 jaar en 8 maanden, is nu 1,5 maand/2 maanden ongv. gestopt (vanzelf) met middagslapen..
Gaat nu wel echt optijd naar bed, anders is het veel te lang voor 'm.
Hij gaat nu 18.30 na bed en slaapt rond 18.45. Hij slaapt gemiddeld tot 08.00/08.30. en soms (zoals vanmorgen) tot 09.30 😂🤭.
Heel af en toe als hij vroeg wakker is (07.00) wat zelde gebeurd, dan slaapt hij soms smiddags nog 1 uurtje, maar dat is hooguit 1x per 2 weken om ff 'bij te tanken' als hij drukke dagen heeft gehad☺️
één maand geleden
Hier ook die fase. Bij opvang is het 50/50 of hij nog wil slapen.
Thuis bijna nooit meer op bed, soms een auto dutje, dus ik probeer uitjes handig te timen qua dutje begin middag zodat hij net even een half uurtje rust.
Onze weinige slaper is nu van amper tien uur nacht slaap iets langer aan het slapen (10.5) en krijgen we ipv 20.30/21 met problemen nu eindelijk (!!) om 19.30/20 zonder problemen in bed. Dan wordt hij wel eerder wakker maar blijkbaar is dit handiger voor hem icm ritme creche.
Soms smiddags een drama kind of slapend boven zijn bord, maar dat is dan vaak na peutergym of andere drukke activiteiten.
Wat ook veel scheelt, wel even rust pakken overdag ipv slaap
Samen boekjes voorlezen ofzo.