14 Reacties

8 maanden geleden

Ik werk zelf in de opvang. Het ligt aan de leeftijd van alle kinderen samen op die dag. Dat bepaald het aantal leidsters

8 maanden geleden

Reactie op dewy95

Ik werk zelf in de opvang. Het ligt aan de leeftijd van alle kinderen samen ...
Ja zoiets had ik ook begrepen! Maar klopt het dan dat als ze op het begin van de dag tot en met de middag met zijn tweeën op de groep staan mijn zoon dus gewoon de hele dag had kunnen blijven? Er was van de week geen derde pm’er aanwezig. Ze zouden de hele dag met z’n tweeën werken

8 maanden geleden

Reactie op Mvb3

Ja zoiets had ik ook begrepen! Maar klopt het dan dat als ze op het begin v ...
Als er die middag geen ander kindje meer in zijn plaats kwam wel denk ik. Helaas weet ik dat als het een ‘service’ is ze het niet verplicht zijn te doen, om welke reden dan ook.. netjes is het niet maar ze doen het wel.

8 maanden geleden

Reactie op dewy95

Als er die middag geen ander kindje meer in zijn plaats kwam wel denk ik. H ...
Helder! Dankjewel voor je antwoord. Er zou geen kindje in zijn plaats komen. Dus dan vermoed ik dat ze die dag een grote groep hadden en het scheelt dat er eentje halverwege de dag wordt opgehaald. Begrijpelijk maar niet klantvriendelijk inderdaad

8 maanden geleden

Bij ons op de opvang hebben ze tot eind van dit jaar een zelfde soort regeling. Helaas ook hier een aantal x beroep op gedaan maar er (op 1x na) nooit gebruik van kunnen maken. Op de peutergroep hier kunnen ze maximaal 12 kindjes opvangen. Wij zijn dus afhankelijk van een afmelding van een ander kindje of hij kan komen maar in praktijk blijkt dat we dan de dag ervoor te horen moeten krijgen of iemand z’n kindje al voor de dag erna heeft afgemeld. Dat gebeurd dus zelden, en als het afmelden wel gebeurd dan is het op de ochtend zelf wanneer het kindje ziek is maar worden wij niet meer gebeld dat er toch een plekje vrij is 🤨. Dit tegoed systeem wordt per 1 januari opgeheven, ik denk dat het in praktijk ook vrijwel nooit uitkomt. In nood zou je dan een dag moeten bijkopen en hopen dat er plek is.

8 maanden geleden

Reactie op babykamer

Bij ons op de opvang hebben ze tot eind van dit jaar een zelfde soort regel ...
Wat een ellende dat het op die manier moet… heb je er dus ook niks aan. Ergens vind ik het een mooie service maar als het nooit uitkomt schaf het dan liever af. Dan worden we ook niet telkens teleurgesteld

8 maanden geleden

Ik werk ook op de opvang..en ik vond dit een vreselijke regeling! Ouders die 3 weken op vakantie gingen..en al die dagen wilden in halen..wij waren heel de dag door alleen meet aanvragen bezig..en puzzelen.. was het helemaal zat..iedereen bij ons..ook altijd boze ouders.. Uiteindelijk is die regeling gestopt..het was idd een service..maar ouders waren het ook echt aan eisen..desnoods een andere groep! Nu mag je max 22u..dus 2 dagen..inzetten.. 2 weken van te voren geef je een aan wanneer je kind afwezig is..en die houdt je dan tegoed..max 2 dagen..en als die op zijn..kun je weer 2 nieuwe dagen sparen..mits je het dus optijd in het systeem zet.. Dit bracht echt zoveel meer rust..en wij behandelen die aanvragen niet meer..dat doet het hoofdkantoor nu..die zien hoeveel kinderen..en pmrs en keuren zelf goed of af.. Kan ik lekker kindjes knuffelen.. haha..dat wat mijn werk onder andere is!

8 maanden geleden

Snap je frustratie wel als het een dienst is. Als jouw contract 2,5 dag is maar je meer vaak dan niet een halve dag extra nodig hebt, zal het beter zijn om 3 dagen af te nemen en de uren die je niet afneemt op te sparen. Die kun je dan beter daarna weer gebruiken dan steeds extra opvang of ruil momenten inzetten. Je betaalt dan voor 3 dagen en dan laat je in je factuur de afgenomen uren zetten. Als ik het lees zet de organisatie 1 extra teamlid in op de ochtend dat je kind er is. Deze gaat weg van de groep omdat jouw zoon wordt opgehaald. Ze mogen niet met 2 staan, maar heb het idee dat de 3e al weg is naar de volgende groep omdat jouw zoon elk moment wordt opgehaald. Ik zou je casus sowieso met een hoofdmanager bespreekbaar maken. Het liefst face to face of telefonisch

8 maanden geleden

Reactie op MumOfTwo

Ik werk ook op de opvang..en ik vond dit een vreselijke regeling! Ouders di ...
Precies dit krijg ik ook van de meiden daar terug en ik snap het helemaal! Een ouder is natuurlijk teleurgesteld als hun aanvraag elke keer wordt afgekeurd en de meiden proberen de groep werkbaar te houden. Mijn frustratie zit ‘m eigenlijk in dat er totaal geen richtlijn is wanneer ze afkeuren. Zoals eerder beschreven had er wel plek geweest maar vonden ze de groep te vol dus lekker als mijn zoon maar een halve dag komt. Persoonlijk vind ik dat ze hem dan niet hadden mogen afkeuren. Daar moet dan denk ik een beter systeem voor komen. Minder uren die je in kan zetten maar wel echt kan gebruiken lijkt mij dan veel handiger, zoals bij jullie!

8 maanden geleden

Reactie op JusTaTwo

Snap je frustratie wel als het een dienst is. Als jouw contract 2,5 dag is ...
Bedankt voor je toelichting! We hebben aan de 2,5 dag opvang in principe genoeg maar heel soms vind ik het fijn als ik iets meer kan werken (bij ziekte of vakantie van een collega). We komen niet eens maandelijks in de lucht met extra aanvragen. Daarom is de frustratie denk ik ook zo groot. Ze verlopen ook vrij snel maar inzetten gaat dus niet. Dan schiet er toch ook door mijn hoofd: ik betaal er wel voor. We gaan contact opnemen met de regiomanager hierover. Als ze wekelijks al met 4 ‘boze’ ouders te maken hebben lijkt het mij beter dat hier eens naar gekeken moet worden. Bedankt!

8 maanden geleden

Om deze reden zijn ze er bij ons sinds dit jaar mee gestopt. Als je kindje niet komt om welke reden dan ook, krijg je die uren niet tegoed. Alleen met feestdagen nog wel. Deze zijn dan wel best makkelijk in te zetten bij ons op de woensdag en vrijdag, maar de andere dagen ook niet/beperkt. Ik snap je frustratie helemaal! Vind het bij ons dan ook ergens wel rust geven dat ze het hebben afgeschaft

8 maanden geleden

Reactie op anne_b

Om deze reden zijn ze er bij ons sinds dit jaar mee gestopt. Als je kindje ...
Ik hoopte al dat dat het effect zou zijn! Je weet dan waar je aan toe bent en legt je er maar bij neer. Wel netjes dat ze de feestdagen wel als tegoed houden. Zo’n constructie zou voor onze groep ook fijner zijn denk ik

8 maanden geleden

Reactie op JusTaTwo

Snap je frustratie wel als het een dienst is. Als jouw contract 2,5 dag is ...
Nou niet alles draait alleen om haar kindje denk ik, het kan ook goed zijn dat er een ander kind ziek is of al is opgehaald… ik denk dat de meeste hier niet weten hoe het systeem werkt in de opvang, je hebt met leeftijd en aantal kindjes en de samenstelling te maken wat vaak door een programma gepijpt word of er een medewerker weg kan. En bij ons ziet het hoofdkantoor dit zogenoemde ratio ook, word er een kind afgemeld waardoor er een pm’er weg kan dan krijgen we een belletje dat er iemand naar een andere locatie moet! Het tegoed systeem is idd een extra dienst.. je standaard plekken zijn al gereserveerd, deze kunnen niet door een ander kindje worden ingevuld.. dat je kindje een keer ziek is is vervelend maar hier kunnen ze niet op plannen. Wel kunnen ze via dit systeem een extraatje aan een ander geven doordat er even een plekje beschikbaar is. Maar je kan het ook eens andersom vragen, misschien kan de pm’er kijken wanneer er plekken vrij zijn zodat je extra kan aanvragen, dan is het even jou planning aanpassen aan hun. Het is een extra dienst.. en veel mensen zijn blij met dit extraatje.. pm’ers liggen soms krom om dit voor ouders te kunnen regelen/puzzelen! (En nog worden ze boos en stellen ze eisen etc..) t gaat ten koste van de tijd op de groep. Systeem afschaffen? Standaard bijkopen als je extra wilt? Maar dat wilt nog steeds niet zeggen dat er plek is.. bedenk dat ook even..

8 maanden geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang en bij de organisatie waar ik werk zijn de ruildagen (zoals het bij ons heette) al een paar jaar geleden afgeschaft, omdat het idd een service was maar we het eigenlijk nooit konden bieden omdat er dus eigenlijk nooit plek was. Het enige wat wij nog bieden is feestdagen tegoed. Dus bijv. je hebt op donderdag een contract en dan krijg je dus de uren van vandaag Hemelvaartsdag tegoed en die kan je op een andere dag inzetten, mits er dan plek is. Op de opvang waar mijn eigen dochter zit bieden ze hier overigens helemaal geen service in. Wat betreft die dag van de week dat de pm’ers al met z’n 2en stonden en jouw kindje niet de hele dag kon blijven zou ook kunnen zijn dat er op de dag zelf andere kinderen afgemeld zijn waardoor de 3e pm’er überhaupt niet nodig was op de groep waar jouw kindje zit. Maar ik zou het idd wel met de regiomanager bespreken als er zoveel onvrede is en niet alleen bij jou.