Wij lopen tegen het volgende aan: ons kdv biedt de luxe service aan dat wanneer je kind ziek is of een keer niet hoeft te komen je de uren die hij/zij zou maken als tegoed terugkrijgt. Deze moet je binnen een bepaalde termijn opmaken. So far so good. Nu is het probleem alleen dat het een flexibele groep is waar je tegoed inzetten eigenlijk onmogelijk is. Bijna alle keren dat wij tegoed in willen zetten wordt dit afgekeurd. Vervelend voor ons en voor de pm’ers want die hebben telkens ‘ontevreden’ ouders op hun dak. Wij willen hiervan melding maken bij de regiomanager. Misschien kan er wat aan gedaan worden of het hele systeem wordt afgeschaft. Dat geeft helderheid en neemt frustratie weg. Iedereen weet dan waar hij/zij aan toe is.
Het enige waar ik nu mee zit is het volgende:
Mijn zoon gaat 2,5 dag naar de opvang. Ik vraag vaak extra opvang aan op de halve dag. Deze wordt meestal afgewezen. Reden is vaak dat er een derde pm’er in de ochtend is en dat deze weg kan zodra ik mijn zoon heb opgehaald. Nu kwam ik van de week en toen stonden ze met z’n tweeën. Ik maak daar dan uit op dat mijn zoon dus wel de hele dag had kunnen blijven? Ik ben het gesprek aangegaan maar ze verwezen mij door naar het hoofdkantoor. Nu is mijn vraag (voordat wij met de regiomanager in gesprek gaan) klopt mijn aanname of zie ik iets over het hoofd?