40 Reacties

4 jaar geleden

Wat vervelend om te horen! Echt lastige situatie.. wil namelijk helemaal niet tegen je zeggen dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken.. Ik heb (nog) geen babyshower gehad en weet dat er veel meiden zijn die dit ook helemaal niet krijgen. Met dit in mijn achterhoofd probeer ik niet te veel verwachtingen te creëren. Maar ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Zou het misschien voor jou goed voelen als je een lijstje maakt met wat jij echt belangrijk vind in deze zwangerschap? Wat jij echt nog graag wil doen? Misschien dat je dan op die manier je verwachtingen kan bijstellen en (eventueel met je man) nog wat leuke dingen kan ondernemen als aanvulling op. En dan natuurlijk de dingen waar jij wel invloed op heb.. helaas lag dit buiten jouw bereik en moet je het misschien maar zo nemen als het is geweest. Mijn advies is ieder geval dit niet terug te koppelen naar de mensen die het voor je gedaan hebben. Ik denk zomaar dat daar een hele nare nasmaak van kan komen die ik je niet gun natuurlijk!

4 jaar geleden

Ik denk dat je blij mag zijn dat ze überhaupt iets geregeld hebben voor je. Gaat niet om wat ze dan doen of wat je krijgt maar om het idee toch. Vind het lief bedacht dat ze nog een babyshower geven voor je moeder op vakantie gaat. Ze hadden ook niks kunnen doen. Je gevoel is je gevoel, waar hormonen aan mee doen, maar persoonlijk zou ik blij zijn met wat ze voor je gedaan hebben en het er verder bij laten/je er bij neer leggen.

4 jaar geleden

Reactie op chnl

Wat vervelend om te horen! Echt lastige situatie.. wil namelijk helemaal ni ...
Goed advies. Denk dat ik dit inderdaad wel kan doen zodat ik met mijn man nog wat dingetjes heb.

4 jaar geleden

Natuurlijk mag je dit zo voelen, ik snap best dat je teleurgesteld bent. Probeer je er alleen niet in te verliezen. Het viel tegen en dat is jammer, maar bekijk het in perspectief. Uiteindelijk zijn dit niet de belangrijkste dingen in het leven. Het zijn vooral de details waar je niet happy mee bent. Al die mensen hebben op hun manier moeite gedaan iets voor jou te organiseren, ik heb niet eens een baby shower gekregen.

4 jaar geleden

Dat had ik ook. Bij mij hadden ze het idee om de gender reveal en babyshower in 1 te doen. Dus met 20 weken was dat. Alleen was er niks van de babyshower te herkennen. Omdat wij slecht nieuws hadden gehad 2 dagen ervoor, had de organisator ervoor gekozen om het sober te houden. Dus was er alleen voor drinken gezorgd. De organisatoren van de gender reveal hadden gezorgd voor een ballon gevuld met de goede kleur, taart en wat zoete hapjes. En van een paar mensen wat cadeautjes gehad. Dus ja, ook die van mij was een flop om maar even zo te zeggen. En er waren er meer die er zo over dachten, dus heeft iemand anders nu besloten om het opnieuw te doen en het zelf te organiseren. Ook weet ik daardoor nu de datum. Verder weet ik niks. Maar hoop dat deze wel geslaagd gaat zijn.

4 jaar geleden

Je gevoel mag er zeker zijn! Jij zou voor jouw vriendinnen iets heel anders organiseren. En dan is het logisch als je teleurgesteld bent als zij dat niet op diezelfde manier voor jou doen. En dat is net het lastige hieraan. Want wie heeft er gelijk over de beste of mooiste babyshower? In hun ervaring was dit misschien juist heel mooi. Ik ben ook wel eens zo teleurgesteld in dingen omdat ik het zelf heel anders zou doen. En nu verwen ik mezelf dus meer. Ik hang letterlijk zelf de slingers op, omdat ik dat leuk vind. We zijn niet zo gewend om onszelf cadeaus te geven. Maar doe jezelf die babyshower cadeau. Vier samen met je man, met mooie versiering en een mooi cadeau voor julie zelf, dat jullie een klein wondertje verwachten. Probeer los te laten dat anderen dat voor je moeten doen, maar doe het voor jezelf. Geloof me, het werkt echt :)

4 jaar geleden

Reactie op Wve

Ik denk dat je blij mag zijn dat ze überhaupt iets geregeld hebben voor je. ...
Ik denk dit eerlijk gezegd ook … Mensen doen moeite voor je en zoals ik het lees moest het allemaal gebeuren zoals jij dit graag had gezien. Mensen geven je geen baby shower als ze niet van je houden en vind sowieso het hele concept baby shower onzin. Ik heb duidelijk aan gegeven het niet te willen en liever gewoon gezellig met iedereen samen te zijn en wat te drinken. Mij hebben ze dus onwijs verrast iedereen had op haar manier moeite gedaan en dit heb ik erg gewaardeerd. Niks geks gewoon leuk! Je komt een beetje over alsof dit je hele leven verpest heeft en vind dat een beetje gekkig. Als je dit plaatst kan je ook meningen verwachten die je misschien niet leuk vind maar dit is hoe ik erover denk :

4 jaar geleden

Ik kan het me helemaal voorstellen. Je geeft aan je er bewust van te zijn dat je blij moet zijn dat de iets hebben georganiseerd, maar je hormonen kan je nou eenmaal niet bedwingen. De ene persoon heeft meer last van hormonen dan de andere, bij mij is het ook vreselijk. Ik zou in je achterhoofd blijven houden dat mensen het met goede bedoelingen hebben georganiseerd, ondanks dat het anders was dan verwacht. Nu lekker genieten van de rest van de zwangerschap en je kan altijd nog een soort do-over organiseren waarbij je gewoon met mensen samen komt om er toch op een positieve manier op terug te kunnen kijken. Gewoon een soort pre-baby borrel ofzo. Doe wat goed voelt!

4 jaar geleden

Snap je gevoelens, het is heel dubbel er is wat geregeld maar niet echt zoals je verwacht had. Misschien kun je zelf een gender reveal party organiseren als je dit nog niet gedaan hebt en het bekend wil maken natuurlijk. Je kunt dit dan helemaal doen zoals je zelf wil en echt een feestje van maken met een hapje en drankje

4 jaar geleden

Wat dubbel zeg. Maar de puntjes als geen versiering vind ik ook wel een beetje gek. Ieder z'n ding. En het is al super dat ze iets hebben gedaan! Er is ook vast geen vaste regel wat een baby shower moet zijn.. Maar je past het iig aan aan de persoon voor wie je het doet. En het lijkt alsof ze dat hierin niet helemaal door hadden.

4 jaar geleden

Ik denk dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken...Het feit dat er aan je gedacht is vind ik al heel wat. Er zijn zoveel dames die geen babyshower krijgen... Ik denk dat je het hierbij moet laten en accepteren zoals het is.

4 jaar geleden

Reactie op Mwdegroot

Ik denk dit eerlijk gezegd ook … Mensen doen moeite voor je en zoals ik het ...
Dit heb ik precies zo.. Ik denk dat de mensen om me heen wel van plan zijn iets te organiseren en dat vind ik al helemaal té lief. Heb aangegeven dat ik niet wil dat mensen zich op kosten gaan jagen voor cadeaus en dat als ze het om een of andere reden stom vinden ze gewoon lekker niet moeten komen. En dat meen ik ook echt. Ik vond dit soort feestjes toen wij een heel lang voortraject hadden om zwanger te worden vaak heel pijnlijk. Het lijkt me sowieso heerlijk de meest dierbare mensen nog even te zien voor de bevalling en samen te proosten op onze kleine spruit. Maar hoe ze dat willen doen, met of zonder eten, versiering, cadeaus.. zal me echt een zorg zijn.

4 jaar geleden

Neemt niet weg dat het natuurlijk kan zijn dat dit onder jouw vrienden altijd op een bepaalde manier verloopt en dat dat je nu tegenvalt. Dat kan ik me ook wel weer voorstellen. Maar het heeft denk ik met je verwachtingen te maken. En wellicht ook met de hormonen. Ik kan me nu ook veel drukker maken om sommige dingen dan normaal. Heb vertrouwen dat ze om je geven en probeer je te focussen op de dingen rondom je zwangerschap en de komst van je kindje waar je wel zelf invloed op kan uitoefenen en die je lekker helemaal op je eigen manier kunt doen. Hoop dat je t los kunt laten 🙏🏼

4 jaar geleden

Blijkbaar had je bepaalde verwachtingen waar niet aan is voldaan. Waren jouw verwachtingen te hoog of hebben je vriendinnen te weinig inzet getoond?

4 jaar geleden

Wat ik of een ander er van vind is niet zo belangrijk, jij voelt je nu zo en bent teleurgesteld. Wat ik ook lees is dat je voor een ander eens heel erg je best hebt gedaan en dat je dat nu eigenlijk terug verwacht had. Ik denk dat dat een leermoment is, zo werkt het helaas niet. Want wat voor jou normaal is om voor een ander over te hebben hoeft andersom niet zo te zijn. Iedereen heeft hier zijn eigen standaard in. Die kan enorm lager liggen dan die van jou. Als je toch je eigen standaard aanhoudt voor wat een ander zou moeten regelen zul je ook in de toekomst teleurgesteld worden. Beste is denk ik om je verwachtingen bij te stellen, ze in de toekomst beter uit te spreken. Of... Alleen je uiterste te geven aan de mensen van wie je weet dat je het terug krijgt. Nu met al die hormonen, gewoon even extra lief voor jezelf zijn en dan vergeet je dit rot gevoel wel weer. Misschien kan je een eigen geboorte feest organiseren? Lekker de touwtjes in eigen handen :).

4 jaar geleden

Jammer dat de babyshower niet was wat je graag wilde. Misschien dat je familie en vrienden ook niet echt duidelijk wisten wat je wilde en daarom zelf maar wat gekozen hebben. Ze hebben in ieder geval iets georganiseerd en dat is natuurlijk al super lief. Maar ik snap ook heel goed dat je echt een feestje op jouw manier wilt. Mijn tip: organiseer nog een babyshower als de baby er is en pak de organisatie dan samen op met je familie en vrienden. Noem het bijvoorbeeld een kraamfeest (bijv. wanneer jullie kindje 4 maanden is). Dat je bijvoorbeeld aangeeft dat je het super leuk zou vinden om de komst van de baby te vieren en het leuk zou vinden als iedereen daar in mee helpt. De een bijvoorbeeld de versiering, de ander wat hapjes, nog iemand het drinken etc. En dan voorbeelden sturen wat je mooi/lekker vind naar diegene die een bepaalde taak heeft. Zo heb ik dat met mijn babyshower ook ongeveer gedaan. Ik ben namelijk nogal een controlfreak haha heb mijn zus aangewezen als opperhoofd en haar allemaal foto's gestuurd van versiering wat ik mooi vind, type taart, soort spelletjes, etc. Zij organiseert het verder met mijn vriendinnen maar nu weten ze wel wat ik ongeveer zou willen ;)

4 jaar geleden

Vind het best erg om te lezen, dat je het zo erg vind dat je niet blij bent met wat je hebt gekregen. Wellicht gewoon echt te hoge verwachtingen. En het zelf belangrijker vinden dan anderen (sommigen vinden het overbodig, onzin etc). Misschien willen de meesten na de geboorte ook nog wat geven, is vrij prijzig anders allemaal. Überhaupt een shower kost al extra geld qua eten etc. En zeker nu iedereen alles zo deelt op sociale media. Zie zoveel gekkigheid. Ik ben echt allang blij als ik er 1 krijg en ben dan allang blij dat er mensen moeite in hebben gestopt. En zo zou ik er zelf vooral op terug kijken, want anders is het echt naar voor de mensen die zijn geweest om te horen dat het niet naar je wens was.

4 jaar geleden

Reactie op Queennie

Jammer dat de babyshower niet was wat je graag wilde. Misschien dat je fami ...
Ook een heel handig idee. Ha ik meenemen. Dankjewel voor de tip. Ik krijg ook wel wat negatieve reacties maar ik heb niet het idee dat mensen het begrijpen. Het is niet dat ik niet dankbaar ben😇 ik voel me zelfs schuldig dit gevoel te ervaren. Jammer dat mensen dat zo zien. 😌

4 jaar geleden

Zonde dat het niet is wat je verwachtte, maar ik denk dat je het beter naast je neer kunt leggen en er gewoon naar terug moet gaan kijken. We hebben allemaal verwachtingen waar niet aan voldaan wordt, maar er zullen vast goede en mooie momenten zijn geweest, pak dat! Zelf heb ik een enorme hekel aan babyshowers en wilde ze dit voor mij organiseren. Ik ben gewoon eerlijk geweest en heb gezegd dat ik dit liever niet wil, niet omdat ik niet dankbaar ben maar omdat ik een enorme hekel heb om in de spot light te staan. Ieder zijn keus en iedereen heeft er een eigen gevoel bij

4 jaar geleden

Jammer dat het zo is gegaan en het niet aan je verwachtingen voldeed. Dat is een vervelend gevoel, misschien nu versterkt door hormonen. Iedereen kan van alles zeggen maar je gevoel is je gevoel. Ik zou in ieder geval niets zeggen tegen je vriendinnen en familie die je babyshower hebben georganiseerd. Zij hebben waarschijnlijk het gevoel iets leuks te hebben gedaan en het zou ze kwetsen. Plan een babyfeestje/babyborrel na de bevalling die je zelf helemaal kan bedenken zodat je precies weet wat te verwachten. Is natuurlijk geen babyshower maar dan kun je ook spelletjes spelen oid, mooi versieren etc. waardoor je toch een mooie herinnering hebt aan een feestje voor jou en je kindje.