22 Reacties

3 jaar geleden
Wij doen wisselend elke voeding 100 cc en 135 cc.
Ook 8 flesjes per dag.
Hij is nu 3 weken en weegt 3,9 kg.
Wij hebben vanaf het begin al een hongerig mannetje en volgens het cb is dit gewoon prima om te geven.
Tip;
Wij doen bij de grote flessen Johannesbroodpitmeel, zodat hij meer moeite moet doen om het weg te krijgen en dus ‘vermoeider’ is na een fles.
Ook kan je misschien een kleinere speen kopen wat kan helpen!
Wij zijn overgestapt van de Philips Avent flessen naar de Dr. Brown’s flessen.
Altijd lastig om te achterhalen helaas.. 😞 succes 🤗

3 jaar geleden
Ongeveer hetzelfde bij een baby van 3 weken. We zijn nu net over op nutrilon forte. Hij heeft nu last van regeldagen, maar ben benieuwd of hij wat meer verzadigd gaat zijn. Onze dochter was net zo, een Michelinbaby werd ze ervan. Ze dronk het dubbele van aanbevolen en dat met forte en johannesbroodpitmeel. We hebben ons er niet teveel zorgen om gemaakt. Ze is nu 3 en peuter met slank postuur 😊

3 jaar geleden
Onze man is ook 2 weken maar hij mag echt niet meer dan 650 cc op een dag Max hoor! Wij doen 6x 110, soms 120 als hij heel onrustig is om de 4 uur (soms 3,5 als hij zelf komt)

3 jaar geleden
Hier een meisje van 2,5 week. Drinkt 8x 120 ml over het algemeen. Liever je kind genoeg geven, dan dat je zit met een hongerig kindje. Ze zullen het wellicht nodig hebben.

3 jaar geleden
Ik begreep van mijn kraamhulp dat je boven de 100 cc moet overleggen met hun en dat als je teveel voedt of meer dan goed is de eerste week ze onverzadigbaar worden. Weet niet hoe jullie de cc opgebouwd hebben de eerste dagen? Wij om de 3 uur voeden en elke dag met 10 cc omhoog als ze haar fles goed leeg dronk.

3 jaar geleden
Komt hij wel echt voor voeding of zijn het krampjes? Die komen namelijk ook vaak +-45 minuten tot een uur na de voeding. Hier borstvoeding maar ook krampjes en dat duurt soms echt een uur, maar als hij daarna in slaap valt is het gerust voor 3 uurtjes. Al geprobeerd om niet direct te voeden maar echt proberen te troosten en in slaap te wiegen? Volg je gevoel hoor, maar het klinkt echt als ontzettend veel voeding, daar kunnen ze ook buikpijn van krijgen!

3 jaar geleden
Weet je zeker dat hij honger heeft? Mijn dochtertje begint te huilen na de fles als ze teveel heeft gedronken dan heeft ze er echt veel last van. Ze drinkt het wel helemaal op. Het lijkt dan op honger maar dat is het niet.
Hier 6 weken en krijgt flesjes van 100 of 135 cc.
Mijn oudste had verborgen reflux, die bleef onrustig van fles tot fles. Had heel veel zuigbehoefte en kon ook snel verward worden met honger.

3 jaar geleden
Oh en ik geef ook flesvoeding maar ze heeft nog wel zuigbehoefte na de fles, dat is geen honger, maar een fles hebben ze sneller leeg dan dat ze borstvoeding zouden drinken. Mijn man dacht ook bij op handje sabbelen dat ze meer honger had, maar kraamhulp legde verschil met borstvoeding uit, omdat op internet staat handje sabbelen betekent honger. Dus een speen is de oplossing. Ze wilde bij ons geen difrax speen en had er nog een, maar die hij het Avent Philips pakket zat wilt ze wel en dan sabbelt ze na de fles vrolijk even verder op dr speen om die zuigbehoefte te bevredigen.

3 jaar geleden
Hier ook een vreetzakje. Krijgt nu flesjes van 90+3 of 120+4 en dat 7 a 8x per dag. Is maandag 4 weken oud en nu 3800 gram. Was bij het laatste weegmoment na 1 week oud 2985 gram (geboortegewicht 3 kilo) dus hij groeit ook erg veel. Zal het wel nodig hebben..