9 Reacties

4 jaar geleden

Ik had dit ook en had een geknelde nekwervel. Echter is dit 1 van de symptomen van zwangerschapsvergiftiging. Google eens naar de symptomen (hoge bloeddruk, hoofdpijn, sterretjes zien, eiwit in urine,...)als je er nog hebt zou ik even je urine laten controleren

4 jaar geleden

Reactie op Eefjecl

Ik had dit ook en had een geknelde nekwervel. Echter is dit 1 van de sympto ...
Dankjewel voor de tip Heb toch maar de verloskundige gebeld die komt over zo'n 2 uurtjes even mijn bloeddruk meten

4 jaar geleden

Gelijk je vk even inlichten!

4 jaar geleden

Hoi hoi, ik heb hier mijn vorige zwangerschap ook last van gehad. Bij mij kwam het door veel vocht vasthouden. Het begon met tintelingen en jeuk in mijn handen. Daarna werden ze gevoelloos, doof en soms pijnlijk als ik bijvoorbeeld ze in warm water hield met de afwas. Het was vooral verschrikkelijk irritant maar helaas weinig aan te doen. Kan het zijn dat je meer vocht bent gaan vasthouden? Een goede indicator hiervoor is dat je lang een afdruk van je sokken in je benen ziet staan als je ze al uit hebt. Na de geboorte was het bij mij ook vrijwel meteen verdwenen. Dus dat scheelt ;)

4 jaar geleden

Tegen de jeuk helpt trouwens vaak een dagcrème of als het echt erg is een mentolzalfje

4 jaar geleden

Ik ken dit van b12 te kort

4 jaar geleden

Kan ook eventueel carpale tunnel syndroom zijn. Hebben vaak zwangere last van.

4 jaar geleden

Ik heb het ook, ben 26 weken zwanger en ik hou vocht vast, in mijn voeten, kop, en mijn handen. Ik heb er vooral ‘s nachts last van. Dan wordt ik er echt wakker van. Mijn bloeddruk was aan de lage kant, en verder heb ik schildklierproblemen. Mijn arts zegt dat het daarvan komt en na overleg met de verloskundige ziet zei ook geen kwaad. Het beste wat ik je dus kan aanraden is dat je dit even met de verloskundige overlegt. Zeker als je vocht vast houdt goed in dit aan te geven, en je bloeddruk even in de gaten te houden.

4 jaar geleden

Ik heb helaas ook al weken gevoelloze vingers. Kreeg eerst pijn in mijn armen maar dit ging wel weg na het gebruik van een stressballetje, geleidelijk aan kreeg ik gevoelloze vingers. Niks aan te doen. Zolang je bloeddruk goed is, is het niks ernstigs. Schijnt dat het na de bevalling meteen weg is… Ik ben morgen 24 weken, maar heb 5,5 week geleden al mijn ringen moeten laten doorslijpen 😓