Hoi allemaal,
Ik heb een 3 deurs auto (alfa romeo Mito) en ben ook niet van plan deze op korte termijn weg te doen dus de aanpassing zit ‘m in het vinden van een newborn maxi-cosi/ ander draagbaar autostoeltje wat goed te handelen in achterin een 3 deurs auto.
Ik kom zelf uit op de maxi cosi 360 lijn en neig sterk naar de coral 360 omdat deze een uitneembaar lichtgewicht zitje heeft. Wel mega prijzig i.c.m. de base en gaat ook niet zo lang mee (tot 8-12 maanden)
Hoe ervaren jullie dit? Tips/ tricks?
Denk dat je inderdaad heel moeilijk bij die draaischijf komt…
Waarom dan? Want de coral blijft op de draaischijf staan, ik hoef dan alleen het losse mandje met baby erin te doen, was mijn idee, en dan de boel draaien.
Wat raden jullie aan dan?
Hi Lizzydee, zelf heb ik ook een 3 deurs auto. Daarom heb ik gekozen voor de maxi cosi Beryl uitgekozen. Het is een 360 model maar het blijft wel vast zitten in de auto. Inclusief base is het 263 euro nu. Zelf wilde ik een 360 maar niet te veel betalen. En deze gaat mee tot 7 jaar. Alleen kan het er dus niet uit.
Wij hebben een Mini Cooper 3-deurs zonder isofix en hebben daarom gekozen voor een Maxi Cosi Pebble Plus. Dat is er een die ook kan zonder basis, maar die kan je er wel bij kopen als je wil. Door de Consumentenbond is deze als beste getest en werd hij beschreven als makkelijk te handelen en lichtgewicht, vandaar de keuze.
Je moet wel goed kijken hoor bij die mito.. ik weet dat ik ooit een keer met de mito van mijn moeder een mandje ging halen voor de hond .. kreeg die met geen mogelijkheid door de openingen van de auto .. hoop dat dit voor jullie anders is met een autostoel.