22 Reacties

3 jaar geleden

Kokosolie ongeraffineerd en extra virgin schijnt goed te helpen. Tepels en wangetjes, gehemelte van de baby mee insmeren. Ik heb t vandaag besteld dus nog geen ervaring mee maar dit adviseerde een lactatiedeskundige mij

3 jaar geleden

Reactie op Blijmom2022

Kokosolie ongeraffineerd en extra virgin schijnt goed te helpen. Tepels en ...
Dus gewoon borst aanbieden??

3 jaar geleden

Ja dat kan gewoon. Jullie zijn beide al 'besmet'

3 jaar geleden

Reactie op Blijmom2022

Ja dat kan gewoon. Jullie zijn beide al 'besmet'
Dank voor je reactie

3 jaar geleden

Ik heb miconazolnitraat zalf gekregen voor op de tepel te smeren. Dit werkt heel erg snel bij mij. Voor het borstvoeding geven moet je dan wel even alles goed schoonmaken. Ik zou wel oppassen dat je elkaar niet telkens opnieuw aansteekt met de spruw. Lang genoeg blijven smeren met kokosolie bijvoorbeeld dit is zo laagdrempelig goed voor je. Zelf heb ik ook wat verdund azijn gebruikt om mijn tepel in te dompelend vind ik dan ook minder erg klinken dan een medische crème.

3 jaar geleden

Reactie op Blijmom2022

Kokosolie ongeraffineerd en extra virgin schijnt goed te helpen. Tepels en ...
Heb je een foto of link van welke kokosolie dit is? Ik ben ook opzoek om er eentje te bestellen

3 jaar geleden

Reactie op gebruiker11

Heb je een foto of link van welke kokosolie dit is? Ik ben ook opzoek om er ...
Ik heb de H&B kokosolie bio besteld. Dit is van Holland&Barrett

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft al 3 weken spruw. Van alles geprobeerd speentjes gebruikt hij niet dus die hoef ik niet uit te koken. Heb zalf van de huisarts gekregen voor mij borst en voor mijn zoontje ook medicijnen. Smeer me rot hou alles schoon. Kokosolie gebruikt werkte bij ons ook niet. Toen las ik bessensap.. maar geprobeerd en binnen een dag was het weg 😍. Ik gebruik het nog steeds en blijf dit nog een week volhouden om er zeker van te zijn dat het niet terug komt. Succes en hoop dat je er snel bij bent want ze kunnen er erg veel last van hebben.

3 jaar geleden

Reactie op Emanuel.K

Mijn zoontje heeft al 3 weken spruw. Van alles geprobeerd speentjes gebruik ...
Hoe gebruik je bessensap en welke bessensap heb je

3 jaar geleden

Reactie op EDeniz

Hoe gebruik je bessensap en welke bessensap heb je
Het is bij mij nog steeds weg. Ik deed het eerst op een wattenstaafje en wrijf die beetje over z’n tong maar was toch bang dat er pluisjes achter blijven dus nu doe ik het gewoon in een bekertje en dan me pink erin dippen en over z’n tong en binnenkant wangen wrijven. ( wel eerst handen echt goed wassen ). Had geen idee welke ik moest kopen heb deze gekocht werkt goed haha succes!

3 jaar geleden

Reactie op Emanuel.K

Het is bij mij nog steeds weg. Ik deed het eerst op een wattenstaafje en wr ...
Hoe vaak per dag smeert u het?

3 jaar geleden

Hier het zelfde probleem! Binnenkant mondje insmeren met beetje daktarin gel (4 keer per dag) en tepels 2 keer per dag goed schoonmaken en insmeren met de gel. Indien je afkolft best zo snel mogelijk geven (melk is besmet en kan het dan opnieuw verspreiden). Ook alle speentjes na elke beurt steriliseren indien je zou afkolven en via fles geven en alle textiel dat in aanraking komt met zijn mondje op 60 graden wassen dagelijks. Even goede hygiëne houden en je bent er hopelijk snel van af! Hier was het na 2 dagen veel beter zowel bij mij als onze baby. Veel succes!

3 jaar geleden

Reactie op lisa325

Hoe vaak per dag smeert u het?
Ik probeer na iedere voeding een heel klein beetje maar vergeet het ook regelmatig. Soms ook maar 3 x per dag.

3 jaar geleden

Reactie op Emanuel.K

Ik probeer na iedere voeding een heel klein beetje maar vergeet het ook reg ...
Ook op je tepel?

3 jaar geleden

Ook op je tepel?
Nee daar heb ik maar 2 keer per dag miconazolnitraat opgesmeerd die kreeg ik mee bij de appotheek vd huisarts

3 jaar geleden

Ik ben zelf niet zo heel erg van de "natuur"-middeltjes. Liefst gewoon iets waarvan ik zeker weet dat het direct werkt! Dus toen mijn zoontje spruw had paar weken geleden heb ik consultatiebureau met foto's gemaild, die zeiden dat ik het best even naar de huisarts kon gaan. Diezelfde avond nog geweest, miconazolnitraat gekregen (gel voor de baby, creme voor mij) en het was binnen een dag al weg. Je moet dan nog een week of zo doorgaan met smeren om te voorkomen dat het terugkomt, bij ons is het niet meer teruggekomen.

3 jaar geleden

Reactie op Monkie

Ik ben zelf niet zo heel erg van de "natuur"-middeltjes. Liefst gewoon iets ...
Hoe oud is uw zoontje?

3 jaar geleden

Reactie op EDeniz

Hoe oud is uw zoontje?
Toen hij spruw had was hij net 6 weken oud. Inmiddels alweer 11 weken.

3 jaar geleden

Reactie op Monkie

Toen hij spruw had was hij net 6 weken oud. Inmiddels alweer 11 weken.
Ik heb dus die daktarin niet gekregen van de huisarts ivm stikkingsgevaar...ze deed er erg moeilijk over terwijl ik had aangegeven dat nistatine niet werkte

3 jaar geleden

Reactie op Monkie

Ik ben zelf niet zo heel erg van de "natuur"-middeltjes. Liefst gewoon iets ...
Hoi, heb je een foto van de producten die je gebruikten?