13 Reacties

3 jaar geleden

Misschien neusspray geven ? Staat natuurlijk in verbinding met de oren

3 jaar geleden

Ik zou toch echt aandringen op antibiotica. Mijn zoontje heeft het nu ook voor de 2e keer en wij hebben nu ook gelijk een kuur gekregen. 3x zetpil 120mg per dag geven en extra veel knuffelen!

3 jaar geleden

Bedje iets hoger zetten (bovenkant) zodat hoofd hoger ligt dan de benen…

3 jaar geleden

Onze dochter heeft hier momenteel ook last van. Wij geven voor de nacht een zetpil en hebben het hoofdeind iets omhoog gezet. Zelf heb ik ook regelmatig last van oorontsteking en ik masseer mijn oren dan vaak een beetje, werkt bij onze dochter ook ontspannend. Daarnaast is het helaas gewoon uitzingen en kun je weinig anders doen dan er zijn voor je kindje. Korte side note; Ik snap dat ze nog even willen afwachten met antibiotica. De meeste oorontstekingen worden veroorzaakt door een virus en dan werkt antibiotica niet. Veel antibiotica op jonge leeftijd kan er voor zorgen dat je op latere leeftijd resistent bent. Met een antibiotica kuur is je kindje hoogstens een halve dag eerder af van zijn klachten.

3 jaar geleden

Reactie op Momoflina

Misschien neusspray geven ? Staat natuurlijk in verbinding met de oren
Owja, dat was ik er vergeten bij te zetten. Dat doen we ook! Maar toch bedankt voor je reactie 😊

3 jaar geleden

Otalgan, plaatselijk verdovende druppels. Was tip van mijn huisarts met 5 maanden oud. Als de dokter heeft gezien dat het niet open is (dat is uitzonderlijk) kun je dit gewoon gebruiken.

3 jaar geleden

https://www.thuisarts.nl/oorpijn/mijn-kind-heeft-oorpijn Neusspray schijnt niets te helpen dus dat kun je hen besparen

3 jaar geleden

Bedje omhoog, neusspray, paracetamol en als je het ergens kan vinden nurofen voor baby's. Maar is lastig op dit moment. Maar dat werkt vooral in combinatie met paracetamol heel goed.

3 jaar geleden

Reactie op Emvi86

Otalgan, plaatselijk verdovende druppels. Was tip van mijn huisarts met 5 m ...
Ik heb aan de huisarts gevraagd of we iets kunnen druppelen in het oor. Maar ze zei dat dit echt van binnenuit komt dus dat het geen nut heeft om dat te doen. Enige wat kan is de holtes open houden met neusdruppels... Soms zie je echt door de bomen het bos niet meer... 😅 Ik ga er toch eens voor kijken. Dankje voor de tip😊

3 jaar geleden

Reactie op Kris23

Ik heb aan de huisarts gevraagd of we iets kunnen druppelen in het oor. Maa ...
Mijn huisarts zei dat dit de pijn/druk op het trommelvlies verminderd door de verdoving. Het helpt inderdaad niet de oorzaak weg te nemen, maar het vermindert wel de pijn. En hij zei dat babies nog geen hoofdholtes hebben zoals wij, dus dat er alleen echt in het binnenoor een ontsteking zit, niet ook in het voorhoofd oid. En thuisarts.nl raad neusdruppels dus af, dat is de leidraad voor huisartsen.

3 jaar geleden

En beterschap met jullie zoon! Hopelijk is het snel weer voorbij, zo zielig

3 jaar geleden

Ik wou net hetzelfde posten :-) In de nacht wordt hij om de 3a4u echt al krijsend wakker, de arme man... Hoofdeinde hoger zetten vind ik wat moeilijk aangezien hij heel veel beweegt en zijn hoofd dus overal ligt :-P We hebben van de dokter antibiotica gekregen (maar het speelt al van woensdag bij ons), oordruppels en neusdruppels (want zijn neus zit ook helemaal toe). We geven dafalgan junior en perdophen tegen de pijn maar lijkt niet heel veel te helpen...

3 jaar geleden

Ik snap er niks meer van. Nu heeft hij weer een te lage temperatuur. 35.9?? Moet ik iets doen...🤷🏼‍♀️