3 Reacties

12 dagen geleden

Hier een peuterleidster! Wij moeten altijd totdat ze 4 jaar zijn meelopen naar het toilet. Voor oa dus billen checken na het poepen en dan ze geen water ballet maken . Onze dochter wordt ook in januari 3 en laatst ook vieze billen. Ze had zelf afgeveegd maar ze had ook niks gezegd. Tegen mijn collega's (leidsters ) gezegt en ze gaan dit checken volgende keer. Ik vind 3 ook te jong om zelf billen af te vegen hoor

12 dagen geleden

Mijn dochter zegt ook regelmatig dat ze het zelf doet, komt ook regelmatig met vieze billen en/of onderbroek thuis. Niet dat ze het zelfstandig moet doen van de leidsters maar ze roept hen denk ik niet wanneer ze klaar is ... thuis doet ze dit niet zelfstandig hoor! Idd ook heel vaak hemd niet in de broek, onderbroek en/of broek verkeerd om aan.

12 dagen geleden

Hier ook een leidster van een peuterspeelgroep. Ik vind het niet meer dan normaal om het even te checken of het echt schoon is. Pas als ze bijna naar de basisschool gaan geven wij bij ouders aan dat het handig is om het te gaan aanleren om het zelf te doen. Het kan overigens wel gebeuren tijdens een druk moment als een kind poept en het niet aangeeft en dan zelf schoonmaakt dat het niet helemaal goed gaat. In dat geval als het fijn als ouders het bij ons de volgende keer even aangeven dat ze met vieze billen thuis zijn gekomen, dan kunnen wij er even extra op letten