13 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk dat je je antwoord al hebt gegeven. Lekker doen waar jij je goed bij voelt en niet te druk maken om wat anderen denken. Je kan evt met je vriend een avondje uit en hem de dag erna laten uitslapen als jij opstaat en baby verzorgd. Als baby niet te laat naar bed gaat kun je hem ook nog zelf toestoppen voordat de oppas de babyfoon in de gaten komt houden 🤓. (Zo doe ik het zelf - onze baby 10 maanden heb ik nog geen enkele nacht elders laten slapen. En ik zie mezelf dat ook nog lang niet doen 😂🥰)

3 jaar geleden

Ik denk dat je je er wel van bewust bent dat niemand dingen doet zoals jij dat zelf doet, dat geld niet alleen voor opvoeding/omgang, maar bijv ook op crèche of zelfs onderling met collega’s op werk. Iets anders is niet per definitie slechter, ik geloof dat zij ook altijd het beste met je zoontje voorhebben, ookal doen ze sommige dingen anders. Zo lang ze goed zijn voor hem zijn, hij er niet slechter van wordt en jullie ook niet (want quality time samen), lekker uit logeren laten gaan! Toch alleen maar mooi als hij op deze manier een goede band op kan bouwen met zijn grootouders van beide kanten? Waarschijnlijk deden jouw opa en oma ook dingen waar je ouders niet achter stonden (mijne wel iig, koffie geven (meer melk dan koffie 😉), snoep voor slapen, laat opblijven etc) dat was juist de pret van logeren bij opa en oma toch?!

3 jaar geleden

Je moet vooral doen wat voor jou/jullie goed voelt. Onze oudste dochter is nu ruim 3 en nog nooit zonder ons uit logeren geweest (jongste ook niet overigens) Waarom niet zou je denken.. Nou.. ik wil het niet 😊 ik heb er zelfs een lange tijd moeite mee gehad dat anderen haar naar haar eigen bed brachten en wij er een avond niet waren. Dat heb ik nu wel naast mij neergelegd, maar slapen zonder mn meiden in huis doe ik (nog) niet 😅🤭

3 jaar geleden

Ik denk dat je vooral moet doen wat goed voelt, maar dat het ook goed kan zijn om te luisteren naar je vriend. Draai het even om: hij heeft een leuk weekend voor jullie gepland èn opvang voor jullie kleine geregeld en dat is natuurlijk ook super lief! Het is in mijn optiek echt een verschil of dat je kleine thuis slaapt of niet. Je staat namelijk wel/niet “aan” om in te grijpen indien nodig. Niemand zal het exact doen hoe jullie willen. Ik heb stiekem ook voorkeur voor mijn eigen ouders maar gun mijn schoonouders ook quality time met onze dochter. Ze zal het heus wel overleven om daar eens te logeren, zeker voor een korte periode. En als ze iets nodig hebben (liefde, eten/drinken, schone luier) laten ze echt wel van zichzelf horen. Misschien kan je voor het logeerpartijtje nog concrete afspraken maken over punten die jij echt belangrijk vindt en waar jullie niet op 1 lijn zitten? Jullie zijn tenslotte de ouders en hebben het laatste woord. Ik vind het hele “aankleden van de logeerkamer” ontzettend lief en zou het persoonlijk niet als opdringerig zien.maar goed, nogmaals: doen wat goed voelt!

3 jaar geleden

Doe alsjeblieft waar jij je goed bij voelt als moeder en als vriendin. Ga niet dingen doen tegen je zin. Daar word jij niet gelukkig van. Heel leuk dat je vriend het regelt! En zeker van genieten, maar me time kan ook alleen een avond en hoeft niet meteen een nacht. Bespreek ook met hem wat je voelt dat is heel belangrijk. Onze kleine is nog niet wezen logeren de oudste wel, maar ook alleen bij mijn ouders. Ik voel mijzelf er niet prettig bij als mijn schoonouders op zouden passen. Dus dit is ook nooit gebeurt. En mijn man begrijpt dat en respecteert het ook. Wel gaan we samen of hij alleen met de kids bij ze langs zodat ze toch met de kleinkinderen kunnen optrekken. Zo zie je dat het overal weer anders gaat 🙂

3 jaar geleden

Ik zou ruimte geven voor de liefde van je schoonouders. Het klinkt eigenlijk heel lief allemaal, van je vriend en opa en oma. Ouder zijn is ook je kind zijn familie gunnen, in mijn optiek moet er wel echt iets ergs aan de hand zijn wil je die band gaan tegenwerken. Ik ben dan ook opgegroeid in een situatie waar ik in latere jaren erg geleund heb op een oma en familie van vaders kant zelfs na een scheiding. Die support in het leven naast de ouders is onbetaalbaar. En je hebt ze niet zelf uitgekozen, maar stap er overheen dat je ze niet goed trekt. Het is goed voor je kind te leren omgaan met verschillende mensen en situaties. Een klein offer voor je kind. Of niet, let it go en heb er plezier in dat ze een leuk weekend hebben, je schoonouders en waarschijnlijk ook je kind. En bonus: je hebt zelf een romantisch weekend.

3 jaar geleden

Ik ben ook volgens iedereen om me heen te beschermend. en 'verwen' hem te veel.. Hij gaat nergens slapen totdat hij kan lopen en praten. Zodat als er ooit iets zou zijn, hij het me zelf kan vertellen. Doe waar jij je goed bij voelt ❤️

3 jaar geleden

Hij is ook echt verkouden.. hele week zowat snachts wakker… En dan zeggen zij hele tijd hij is zo vrolijk als ze m zien (als hij druk is). Dan zien ze dus niet dat ie moe is..

3 jaar geleden

Zouden jullie m ook brengen als hij verkouden is dan?

3 jaar geleden

Zo beschermend ben je niet als hij al een aantal keer ergens gelogeerd heeft (ongeacht de reden). Hier in onze zoon van 9 maanden nog nooit uit logeren geweest 😂. (Maar dat is meer omdat hij nog niet doorslaapt en dat niet relaxed is voor andere mensen).

3 jaar geleden

Het toch ook gewoon alleen savonds. Hoeft toch niet de hele nacht? Ik geef zelf borstvoeding maar ga mijn baby’s nergens laten slapen tot dat we daar klaar mee zijn (en de planning is 2 jaar) Ik snap volkomen dat je dit niet wil hoor. Opa’s en oma’s kunnen ook gewoon overdag/savonds met hun kleinkind zijn om een band op te bouwen. Jij blijft de moeder en jij bepaald wat er met jouw kind gebeurd. Ik heb ook bijv gehad dat bepaalde mensen mijn baby’s met allemaal losse dekens wouden laten slapen. Ik vind dat gewoon gevaarlijk en vind het echt erg als iemand dat niet respecteert

3 jaar geleden

Ik ben de moeder ja, maar er is ook nog een vader… en die wil m wel heel graag brengen……

3 jaar geleden

Je kunt je kindje alleen laten logeren als jullie daar beiden achter staan lijkt me. Anders heb je zelf (en daardoor ook je partner) nog geen relaxte avond/nacht als het jou niet lekker zit. Kun je hierover nog in gesprek met je vriend? Lijkt me dat hij het logeren ook niet wil forceren toch, hoop ik. Belangrijk dat jullie naar elkaars wensen luisteren. Bij je vriend zal er ook een behoefte zitten achter zijn wens jullie kindje weg te brengen. Dat wil niet zeggen dat je ernaar moet handelen, maar ernaar luisteren en het serieus nemen is wel fijn. Net zoals je dat ook van hem mag verwachten naar jou toe.