13 Reacties
7 maanden geleden
Consequent blijven en in bed laten liggen. Alleen even aai over de bol en dan weer weg gaan. Doordat je van alles gaat proberen zoals bij je in bed nemen wordt het een gewoonte en gezelligheid. Ook wel logisch ergens. Dus ik zou zeggen even een paar dagen door de bittere pil heen. Bed is bed.
7 maanden geleden
Reactie op Birdsbees
Consequent blijven en in bed laten liggen. Alleen even aai over de bol en d ...
Bedankt voor je reactie. Snap wat je zegt. Dat is ook wat we nu doen (wel nadat we alles geprobeerd hebben haha). Maar zelfs dan blijft hij wakker. En het maakt hem ook niet uit of we wel of niet op zijn kamer komen. Als ik een aai over zijn bol geef en weer wegga gaat hij gewoon verder met kletsen in bed. Uren lang. Als ik niet bij hem kom, gaat hij ook uren lang kletsen.
7 maanden geleden
Yess..idem! Als hij niet huilt.. gewoon in bed laten en dutje verkorten naar 1u en niet later dan half 3..
Hier moeten ze gewoon doorheen.. mijn dochter heeft dit al maaaaaaaanden.. nu steeds minder.. maar ook ik was toen zwanger en dacht.. hoe ga ik dit doen met een baby erbij? Als ik zag dat ze wakker was.. ging ik gwn op mijn andere oor liggen..uiteindelijk sliep ze weer na 2 a 2,5u.. maar ik maagje haar wel altijd gewoon wakker om 9u..
6 maanden geleden
Wij hebben een peuter van 2 jaar en 4 maanden die altijd al tussen 5 en half 6 wakker was, op een gegeven moment is dit zelfs maaaaanden elke ochtend 4.00 uur geweest 😞 we hebben toen echt alles geprobeerd, inclusief slaaptrainer etc maar hielp allemaal niet (voordat hij besefte dat hij wakker was stond hij al te huilen in zn bedje, laat staan dat hij eerst besefte welke kleur het lampje had..).
MAAR.. wat bij ons dé oplossing was was een kussen. Gewoon zo'n kinderkussen van IKEA, zijn rond de 5 euro. Moet ik er wel bijzeggen dat die van ons een buikslaper/zijslaper is en daarvoor vaak al op een arm lag. Maar sinds het kussen slaapt hij veel vaster en langer (nu soms zelfs tot 7 uur zonder wakker te worden snachts, say what...). Mensen geloven vaak niet dat dat door het kussen komt maar ik ben er heilig van overtuigd dat dit onze oplossing was. Dat kussen gaat dus nu altijd mee op vakantie/uit logeren 😅
6 maanden geleden
Wij hebben hier dus ook paar dagen last van. Nu bijvoorbeeld ook. 🙃 ze is klaarwakker en kletst heletijd... en mijn dochter heeft al een tijd geen dutjes meer want anders slaapt ze in de avond heeeel laat vandaar geen dutje. Dat ging dus ook heeel goed maar nu dus al paar dagen s nachts wakker.
6 maanden geleden
Reactie op Shyla_
Wij hebben hier dus ook paar dagen last van. Nu bijvoorbeeld ook. 🙃 ze is ...
Ja..dat wakker worden is dus van de oververmoeidheid..dat heb ik nu ook met mijn dochtertje..
Wanneer ze geen dutje doet..is ze in de nacht een paar uur wakker..
Doet ze wel een dutje.. dan gaat ze wat later naar bed..maar slaapt dan wel gewoon heel de nacht..
Met later naar.bed bedoel ik dan ook echt pas om 22u inslaap vallen..
6 maanden geleden
Reactie op MumOfTwo
Ja..dat wakker worden is dus van de oververmoeidheid..dat heb ik nu ook met ...
Het punt is dat ze dit pas doet, het is niet iets wat altijd gebeurd. Dus vandaar dat ik het heel opmerkelijk vond. Maar er zal vast iets zijn. Misschien extra oververmoeid. Want we zijn dus al een hele lange tijd gestopt met dutje. En laatst sliep ze heeel laat omdat ze dus een dutje had gedaan en werd als nog wakker. Af en toe doe ik haar weleens in bed voor een dutje maar dan wil ze niet eens slapen dus het is best vermoeiend allemaal.
6 maanden geleden
Reactie op Shyla_
Trouwens bij ons is later naar bed idd ook 22.00 22.30. Ligt een beetje hoe ...
Precies..hier ook..heb liever later inslaap vallen..dan een feestje vieren in de nacht.. haha.
Uiteindelijk zullen ze gewoon zonder jet dutje kunnen..maar denk dat ze daar echt aan moeten wennen..het is opeens een hele dag wakker zijn..11u..ipv de helft..even tanken...spelen...en daarna weer naar bed..
6 maanden geleden
Reactie op MumOfTwo
Precies..hier ook..heb liever later inslaap vallen..dan een feestje vieren ...
Oh hier werkt dat helaas averechts, later naar bed. Denk dat ik ga proberen het dutje eerder op de dag te laten doen. Hij is toch wel eerder moe omdat hij ‘s nachts zo veel wakker is. Eerder op de dag slapen betekent een langere middag wakker, kijken of dat helpt