16 Reacties
3 jaar geleden
Ik vraag me dan vooral af wat je nu dan geeft? Vleesvervangers begreep ik dat weer best veel zout in zit of klopt dat niet ? Daarom geef ik ons kindje dat eigenlijk niet maar vind het zelf wel eens lekker. Dus als blijkt dat er toch niet zoveel zout in zit ga ik toch is kijken haha
3 jaar geleden
Reactie op Kiimberley21
Ik vraag me dan vooral af wat je nu dan geeft? Vleesvervangers begreep ik d ...
Ja dat is ook precies waar ik tegenaan loop. Ik weet niet goed wat ik als vleesvervanger kan aanbieden. Ze krijgt nu aardappels met twee soorten groente gestoomd en dan doe ik er bieslook bij of peterselie. Ze krijgt ook potjes. Vooral Albert Heijn en Jumbo hebben veel variatie in vegetarische potjes. Dan zitten er ook linzen of kikkererwten in, dat zijn ook goede vleesvervangers toch?
3 jaar geleden
Wij zijn ook vegetariërs en voeden de kleine ook zo op. Enige uitzondering is vis, niet voor ons maar wel voor hem. Wij slikken zelf supplementen voor de omega maar ik wil hem nog wel vis laten eten voor nu. Hij eet gewoon hetzelfde als wij, of een vegetarisch potje (meestal is dat iets van stamppot)
3 jaar geleden
Leuk dat je je kindje vega opvoedt! En yes, hier ook een vega mama en vega kindje! Vriendlief is gek op vlees. We voeden ons kindje vegetarisch en net zoals jij mag ze later zelf kiezen. Waarschijnlijk zal ze voor die tijd ook wel eens een stukje vlees nuttigen, hoewel ik dat wel af ga proberen te houden. Maar idd, met een vleesliefhebber als vriend kan dat lastig worden! Ik vind het fijn om m'n kindje waarden zoals duurzaamheid en compassie mee te geven o.a. door vegetariër te zijn, maar vind het ook mooi dat ze verschillende perspectieven binnen 1 gezin kan zien. Ons meisje eet veel ei (dat dan weer wel, oeps), groene groente, avocado en hummus (op brood) voor de ijzerinname. Veel plezier van jullie vega avontuur! 🐷🐮
3 jaar geleden
Reactie op Knopje
Leuk dat je je kindje vega opvoedt! En yes, hier ook een vega mama en vega ...
Ja ik wil niet te moeilijk doen over vlees, omdat ik het haar ook niet lastig wil maken op feestjes etc. Maar zo lang ik het kan afhouden….😆😆
Wat voor humus gebruik jij? Maak je het zelf?
3 jaar geleden
Wij zijn ook vegetariër en geven onze dochter geen vlees. Met hoge uitzondering eten we vis en daar krijgt ze dan ook wat van. M’n dochter vindt peulvruchten heel lekker dus dat eten we tegenwoordig heel vaak (vooral kikkererwten, linzen en kidneybonen). We eten vaak Chili sin carne, pasta bolognese met linzen, curry met kikkerewrten en noedels met gewokte groenten. Witte bonen in tomatensaus vindt ze ook heerlijk, dus dat geef ik soms als wij iets eten waarvan ze niet kan mee-eten (we hebben de Rapley methode gedaan, dus ze eet verder altijd met de pot mee).
Af en toe krijgt ze iets als een vegetarisch balletje of vega kipstukjes. Ivm het zout doe ik dat niet te vaak.
Ik hoop eigenlijk wel dat m’n dochter onze duurzame waarden overneemt, zou er toch wel moeite mee hebben als ze later vlees gaat eten 😅
3 jaar geleden
Wij eten niet altijd vegetarisch, maar wel vaak. Hier eet ze ook veel noten ter aanvulling. Deze malen we fijn in de keukenmachine en mengen we dan door haar yoghurt of havermout bijvoorbeeld. Daarnaast proberen we af en toe ei, maar dat vindt ze niet lekker 😅. Op brood krijgt ze vooral groentespreads, humus, avocado, 100% pindakaas etc. Vleesbeleg heeft ze nog nooit gehad.
Wij hopen haar een mooie balans mee te geven, dat vlees een luxeproduct is. Dat de milieubelasting heel hoog is, dus dat je bewust de afweging moet maken wanneer je dat wel en niet eet, en dat je heel lekker en goed kunt eten zonder vlees. We hopen dat ze zo op veel vlakken in haar leven straks bewuste keuzes zal maken, net zoals wij dat nu echt proberen bij alles.
3 jaar geleden
Wij eten ook vegetarisch en onze zoon automatisch ook. Niet veganistisch, dus hij krijgt wel ei als vleesvervanger. Verder veel bonen, groenten, champignons en soms een vleesvervanger (falafel of linzenburger oid). Verder doen we er niet moeilijk over als hij ergens anders wel vlees of vis zou krijgen. We willen dat hij zijn eigen keuze er later in maakt, maar geven hem wel graag mee hoe wij het doen en hoe wij erover denken
3 jaar geleden
Als ons zoontje (13 maanden) met ons mee eet is het altijd vega. soms eet hij nog een Olvarit potje en dan pak ik weleens die met vlees. Later mag hij idd zeker zelf bepalen wat hij eet.
3 jaar geleden
Ik ben vega en mijn vriend eet denk ik 2x per maand buiten de deur vlees. Maar beide vinden we dat vlees niet erg gezond is, dus geven we dat niet aan ons zoontje. Vis zitten we nog over in een dubieu.
3 jaar geleden
Ik ben vegetariër sinds mijn 11e, mijn zoon je 13 maanden. Hij eet met de pot mee, vegetarisch dus. Maar als we ergens anders zijn dan mag hij best vlees eten, ik maak het gewoon zelf niet voor hem klaar.
Wanneer hij zelf later de keuze maakt om helemaal vegetariër te worden of juist niet, zal ik deze keuze altijd respecteren 😊
Wij eten hier graag curry met tofu en groenten, en ook graag Mexicaans met rijst en bonen. Vindt ie allemaal lekker. En door de pastasaus doe ik zelfgemaakt "gehakt" van groene linzen. Hij smult er van🥰