24 Reacties
4 jaar geleden
Sinds wij onze eerste zoon hebben, hebben we alles op een stapel gegooid. We hebben ieder een vast bedrag, even hoog, in de maand voor eigen leuke dingen of kleding bijv. De rest alles samen.
Ik verdien minder als mijn man met als gevolg dat ik een stuk minder over zou houden als ik nog minder zou gaan werken (van 32 naar 24 uur gegaan). We hebben samen de keuze gemaakt om een gezin te starten en doordat ik minder ben gaan werken is er geen opvang nodig. Dat scheelde weer. Dit werkt voor ons goed! De kinderbijslag komt op de gezamenlijke rekening maar zetten we meestal over naar de spaarrekening.
Succes!
4 jaar geleden
Wij hebben een gezamenlijke rekening, maar ook zeker een eigen rekening. Alles komt op 1 hoop binnen op de gezamenlijke. Wij storten "zakgeld" iedere maand naar eigen rekening. (Zo blijven kadootjes ook wat leuker om te geven aan elkaar 😉)
De kinderbijslag gaat volledig naar de rekeningen van de kids. Hier hebben ze ook allemaal een eigen rekening.
4 jaar geleden
Wij hebben een gezamelijke rekening waar alles op komt en ook alles van word afgeschreven en we hebben ieder een prive rekening waar we iedere maand ieder hetzelfde bedrag op storten als 'zakgeld'voor jezelf, verder hebben we een gezamelijke spaarrekening.
4 jaar geleden
Ik werk paar uren per week en dat is meer dan genoeg voor me . Voor de rest ben ik huisvrouw. En met mijn inkomen ,komen er boodschappen in huis . De rest betaald mijn vriend . Dus de vaste lasten . Hij heeft de grote rekening dus hij gaat daar ook over . Als ik iets nodig hebt gaat dat in overleg . Maar mestaal kom ik altijd goed uit met mijn inkomen .
4 jaar geleden
Wij hebben 1 gezamenlijke rekening.
Daar storten we beiden 400 euro in de 4 weken op.
Dat word straks 500 als de baby er is ivm extra kosten als voeding en luiers.
Van dat geld doen wij boodschappen en kopen we cadeaus of een uitje.
Alles wat over is gaat naar de gezamenlijke spaarrekening.
Dat is de ene keer 200 euro en soms niets.
De kinderbijslag zal straks ook op die rekening gestort worden.
En daarna door gaan naar een aparte rekening voor de baby voor later.
Dan hebben we beide onze eigen rekening.
Met onze eigen auto waarvan de kosten voor onszelf zijn.
En de rest van de vaste lasten die we zelf hebben.
Gaat ook van onze eigen rekening af.
En daarnaast hebben we beiden een eigen spaarrekening.
Als we op vakantie gaan betalen we beiden de helft en gaat dat via de gezamenlijke spaarrekening en leggen we nog wat bij als dat moet.
En dan is er nog het huis.
Welke 100% van mijn partner is.
En waar ik dus ook bij uit elkaar gaan geen aanspraak op kan maken.
Alle rekeningen en onderhoudskosten van het huis zijn dan ook voor rekening van mijn partner.
In dit geheel moet ik ook zeggen dat mijn partner 2x zoveel verdiend als ik.
Dus voor ons zijn deze kosten zo prima verdeeld.
Hij spaart iets meer als ik maar ik hoef ook geen huis te onderhouden of te betalen.
En hij verdiend natuurlijk ook meer.
4 jaar geleden
Alle gezamenlijke kosten gaan van de gezamenlijke rekening en de inleg is naar rato. Vind ik persoonlijk de meest eerlijke oplossing.
Hypotheek doen we wel 50-50 maar dat wil ik graag zo, wil graag evenveel eigenaar zijn van het huis als mijn vriend.
En kosten voor kinderen vallen bij ons onder gezamenlijke kosten.
4 jaar geleden
We hebben een gezamenlijke rekening waar alles op komt en de gezamenlijke kosten vanaf gaat. In het begin wilden we nog de prive uitgaven apart houden door elke maand een vast bedrag over te maken naar onze prive rekening, zodat daarmee de prive uitgaven gedaan kunnen worden. Maar uiteindelijk hebben we dat niet meer gedaan. We zijn allebei geen grote uitgevers en denke n allebei wel tien keer na voordat we wat kopen. Zodoende niet echt nodig geweest om de prive uitgaven apart te houden.
Wel hebben we beide onze eigen geld voor het trouwen gehouden op onze eigen prive rekening.
Alles voor de baby gaat gwn van de gezamenlijke rekening af en bij. Er komt vast wel een (spaar/beleg)rekening voor de kleine, maar daar hebben we het nog niet over gehad :).
4 jaar geleden
Wij hebben een gezamelijke rekening en daarnaast ieder een eigen rekening. Maandelijks maken we een bedrag over naar de gezamelijke rekening. Ik een stuk meer dan mijn vriend, omdat ik bijna twee keer zoveel verdien.
Als de baby er straks is verhogen we de bedragen met wat we nodig hebben voor de baby.
We hebben ook net getekend voor een huis. Hoe we die kosten precies gaan verdelen weet ik nog niet precies. Ik heb vrij veel spaargeld, maar als mijn vriend zijn appartement verkoopt (we wonen nu in mijn huurhuis) dan heeft hij ook beschikking over ongeveer twee keer zoveel. Daar moeten we nog even naar kijken.
4 jaar geleden
Wij hebben 1 gezamenlijke rekening.
Daar storten we beiden 400 euro in de ...
Overigens is het niet zo dat ik bij uit elkaar gaan zonder huis en meubels zit en hij een dikkere spaarrekening met alles heeft.
Ook hier zijn nog plichten voor hem naar mij toe vastgelegd in ons samenlevings contract.
4 jaar geleden
Wij hebben beide een eigen betaal- en spaarrekening en samen een rekening voor de vaste lasten. Verder houden we bewust alles apart. Mijn ouders zijn gescheiden en daar heb ik echt van geleerd. Ik zou nooit afhankelijk willen zijn van een man.
4 jaar geleden
Wij hebben alle gezamenlijke lasten naar rato verdeeld. Dat bedrag storten we maandelijks op de gezamenlijke rekening. Ook sparen we een vast bedrag per maand.
Eigen kosten: telefoonrekening, zorgverzekering etc. betalen we zelf.
Dan hebben we beide nog een bedrag over en daar doen we ieder van wat we willen.
Voor ons werkt het goed zo! Voelt als heel eerlijk :)
4 jaar geleden
Wij hebben beide een eigen rekening en een gezamenlijke rekening. Dit gaan we sowieso houden, want wij zijn complete tegenpolen als het om geld gaat😂
Salaris komt op eigen rekening binnen en daarvan gaat een vast bedrag naar de gezamenlijke. En alle gezamenlijke kosten (vaste lasten, boodschappen en straks baby) gaan van de gezamenlijke rekening af. Daarom zal de kinderbijslag daar ook heen gaan.
Wat we op onze eigen rekening overhouden is aan de persoon zelf wat die er mee doet 😋
4 jaar geleden
Wij houden allebei onze eigen rekening en hebben een gezamelijke rekening.
We leggen daar nu allebei evenveel op in, maar ik ga 3 dagen werken en mijn vriend 4 dus hij gaat straks iets meer inleggen.
Kinderbijslag komt straks binnen op de gezamenlijke rekening en kinderopvang betalen we ook van die rekening.
Aan de gezamenlijke rekening hebben we een aparte spaarrekening gekoppeld voor 'frubbel'. Daar hebben we nu beiden 1500e op gezet voor alle aankopen voor de baby er is en zullen we straks de kinderbijslag op sparen zolang we deze niet nodig hebben. Daar kunnen we dan kleding etc. van kopen. We sparen daar iedere maand sowieso wat op.
Wij vinden het zelf prettig om onze eigen rekeningen te houden. Als mn vriend n nieuwe playstation wil doet ie dat lekker en hoeven we niks te overleggen en ik vind t ook wel leuk om cadeaus voor elkaar te kopen of elkaar eens te verrassen met iets zonder dat je dat op de gezamenlijke rekening terug ziet.
4 jaar geleden
Zijn geld is mijn geld en mijn geld is zijn geld 🤪 alles gaat bij ons op een grote hoop. Hebben gezamenlijke rekening met twee passen. Alles gaat bij ons dus van de gezamenlijke rekening en alles wordt daarvan ook betaald. Eigen rekening houden vonden we niet nodig, liggen goed op een lijn qua budget voor persoonlijke uitgaven.
4 jaar geleden
Wij hebben n gezamenlijke rekening voor de gezamenlijke kosten. Wat we ivm de kinderwens/zwangerschap hebben aangepast is dat we de ziektekostenverzekering en ziektekosten over de gezamenlijke rekening laten lopen. Ik heb me namelijk aanvullend verzekerd en daarom flink hogere premie en heb ook allerlei kosten, zoals voor de nipt, kraamzorg, enz. Is wel handig om dat gewoon direct over de gezamenlijke te hebben lopen. T kindje gaat straks op mijn zorgverzekering erbij omdat ik t beste verzekerd ben. Dus dan blijft die situatie zo.
4 jaar geleden
Allebei onze eigen rekening. 1 spaarrekening voor de baby die eraan komt, doen we beide 50€ per maand op storten zodat de kleine een mooie spaarrekening heeft later. Mn vriend betaald het huis , ik betaal de Ziggo (50€), en de NLE (alleen elektriciteit) en het Waterschap (34€). Boodschappen kwa eten doe ik dagelijks, drinken en/of zware dingen haalt hij want ik loop altijd naar de supermarkt en mag nu al helemaal niks tillen 🤣
4 jaar geleden
Wij hebben alles gezamenlijk sinds onze samenlevingsovereenkomst. Overleggen samen bij grote uitgaven en verder loopt alles prima. Mijn man verdient wat meer dan ik, maar dat is nooit een probleem geweest. Ons huis is ook van ons samen. Dus voor de 2e kleine die eraan komt makkelijk te regelen met de financiën.
4 jaar geleden
Reactie op Babyverwacht2022
Wij hebben alles gezamenlijk sinds onze samenlevingsovereenkomst. Overlegge ...
Haha bedoel geregistreerd partnerschap 🙈😉