21 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter van bijna 2 jaar is geboren met een vergroot nierbekken. Dat is ontdekt bij de 20 weken echo. Nu nog steeds controleafspraken daarvoor in het zkh.

3 jaar geleden

Hoi, Hier een zoontje met een vergrote nier en reflux van urine naar de nieren. Ook wij hebben nu controle in het ziekenhuis (regelmatig echo’s en afspraken met de kinderarts). Ook moeten wij als hij koorts heeft contact opnemen met de kinderarts.

3 jaar geleden

Reactie op lou1234

Hoi, Hier een zoontje met een vergrote nier en reflux van urine naar de nie ...
Bij mij was t ontdekt bij 20 weken. En bij 32 nog zelfde. 4 weken na z’n geboorte moest hij een echt. Bleek dat t 10.1 vergoot was. Hij is nu 5 maanden , maar nog geen oproep gehad. Ik moet dus wachten op de volgende oproep voor een uitgebreid onderzoek. Maar vind t te lang duren.

3 jaar geleden

Reactie op saadje37

Bij mij was t ontdekt bij 20 weken. En bij 32 nog zelfde. 4 weken na z’n ge ...
Echt=echo

3 jaar geleden

Reactie op Everdine

Onze dochter van bijna 2 jaar is geboren met een vergroot nierbekken. Dat i ...
Is er nooit aan geopereerd? Of alleen antibiotica?

3 jaar geleden

Reactie op saadje37

Bij mij was t ontdekt bij 20 weken. En bij 32 nog zelfde. 4 weken na z’n ge ...
Dat snap ik! Duurt dan ook heel lang! Hier is het vergrote nier pas na de geboorte ontdekt, omdat mijn zoontje toen nierbekkenontsteking had. Hij is inmiddels 19 maanden en 2x nierbekkenontsteking gehad (dit komt vooral door de reflux). Wij hebben nu elke 4 maanden echo en als hij een nierbekkenontsteking heeft gehad weer uitgebreidere onderzoeken (al hopen we dat dit niet te vaak nodig is).

3 jaar geleden

Reactie op lou1234

Hoi, Hier een zoontje met een vergrote nier en reflux van urine naar de nie ...
Misschien toch zelf naar het ziekenhuis bellen wanneer je de oproep kunt verwachten? Weet je al wel wat ze dan qua onderzoeken gaan doen?

3 jaar geleden

Reactie op lou1234

Misschien toch zelf naar het ziekenhuis bellen wanneer je de oproep kunt ve ...
Hoi hoi Sorry voor me late reactie. Ze zouden bij t onderzoek een soort van Carter plaatsen, zodat ze beter beeld kunnen krijgen of de urine goed loopt.

3 jaar geleden

Reactie op saadje37

Hoi hoi Sorry voor me late reactie. Ze zouden bij t onderzoek een soort v ...
Die heeft m’n zoontje ook gehad. Wij hebben toen ons zoontje de fles gegeven tijdens het plaatsen van de katheter. Dat hielp goed om hem af te leiden. Bij ons heeft toen degene die het onderzoek deed wel meteen gezegd dat hij inderdaad reflux van urine heeft, maar ligt er denk aan wie je hebt of ze dit meteen doen of dat je moet wachten op de afspraak bij de kinderarts.

3 jaar geleden

Reactie op saadje37

Is er nooit aan geopereerd? Of alleen antibiotica?
Nee, ze heeft nooit een operatie gehad tot nu toe. Wel haar hele 1e levensjaar preventief antibiotica gehad. De verwijding is ietsje afgenomen afgelopen jaar en maar 2 keer een urineweginfectie. We hopen dat ze er overheen groeit. Dat gebeurt bij veel kinderen met deze afwijking. 🙏

3 jaar geleden

Reactie op Everdine

Nee, ze heeft nooit een operatie gehad tot nu toe. Wel haar hele 1e levensj ...
Super bedankt voor je reactie. Aah kleine prinses ze doet t goed dus! Gelukkig!

3 jaar geleden

Reactie op lou1234

Die heeft m’n zoontje ook gehad. Wij hebben toen ons zoontje de fles gegeve ...
Hoi Loui. Nog even een vraagje. Kreeg je zoontje antibiotica voor het onderzoek? Dus 2uur van te voren toe dienen wanneer de onderzoek plaats vond. Alvast bedankt

3 jaar geleden

Reactie op saadje37

Hoi Loui. Nog even een vraagje. Kreeg je zoontje antibiotica voor het onder ...
Ons zoontje kreeg een antibiotica kuur van 3 dagen voorafgaand aan het onderzoek.

3 jaar geleden

Reactie op lou1234

Ons zoontje kreeg een antibiotica kuur van 3 dagen voorafgaand aan het onde ...
Oké wat vreemd. Tegen mij hebben ze niks over antibiotica verteld. Me zoontje is nu 6 maanden. Bij t onderzoek is die 7 dan. Ligt t aan de leeftijd ? Dank voor je reactie

3 jaar geleden

Reactie op saadje37

Oké wat vreemd. Tegen mij hebben ze niks over antibiotica verteld. Me zoont ...
Dat durf ik niet te zeggen. Misschien even mailen met deze vraag? Ons zoontje had wel de maand voor hij dit onderzoek kreeg nierbekkenontsteking gehad en 2 weken in het ziekenhuis gelegen dus misschien speelde dat ook mee. Ons zoontje was denk ik 3 of 4 maanden zoiets toen hij het onderzoek kreeg.

3 jaar geleden

Als ze een kathetertje plaatsen om vervolgens contrastvloeistof in de blaas te brengen, kan het lichaam dat opmerken als niet lichaamseigen stof en kan het een infectiereactie geven. Om dat te voorkomen geven ze kortdurend antibiotica. Dat was bij de onderzoeken bij mijn dochtertje het geval.

3 jaar geleden

Reactie op saadje37

Oké wat vreemd. Tegen mij hebben ze niks over antibiotica verteld. Me zoont ...
Krijgt je zoontje al preventief antibiotica?

3 jaar geleden

Ja hier ons zoontje zijn rechter nier is 3 keer zo groot als de linkse. We hebben regelmatig echo en afspraak kinderarts nu wegblijven tot hij een jaar is. Verder super vrolijke gezonde baby

3 jaar geleden

Reactie op Dfl

Ja hier ons zoontje zijn rechter nier is 3 keer zo groot als de linkse. We ...
Hey Hey. Dank voor je reactie. Is je zoontje er nooit aan geopereerd? En hoeveel mm is z’n niertje vergroot?

3 jaar geleden

Reactie op lou1234

Dat durf ik niet te zeggen. Misschien even mailen met deze vraag? Ons zoon ...
Aah wat vervelend. Dank voor je reactie. Gelukkig dat t goed met hem gaat !