48 Reacties

4 jaar geleden

Volgens mijn moet je bed zelfs 80 zijn of verschilt dat per kraamzorg? Mijne is nu 58 en ook ik kom met moeite in en uit bed maar ik moet hem echt alsnog hoger gaan maken. Ik zet er gewoon een krukje naast uiteindelijk want vind wel dat die mensen ook normaal hun werk moeten kunnen doen.

4 jaar geleden

Bel ze even. Er is echt veel te bespreken, ik krijg een keizersnede en ze gaf zelf aan dat dat helemaal niet handig is met zo een hoog bed, dus lekker niet doen. Het bed moet hoog voor de controles en het verschonen. Ik laat mijn man helpen met verschonen en de controles is dus alleen waarom hij hoog moet staan.

4 jaar geleden

Wel doen! Dit gaat om haar arbeidsomstandigheden en is dus heel belangrijk voor haar rug. Ik ben zelf ook heel klein en heb een krukje naast het bed staan, gaat prima.

4 jaar geleden

Ik had hetzelfde probleem en ben 1.60. Heb uiteindelijk blokjes van 15 cm eronder laten maken ipv 27 cm bierkrat en nu komt het bed net aan de 68 cm. Het moet maar genoeg zijn en anders doen ze een aantal dingen maar niet heb ik bedacht zoals bed verschonen.

4 jaar geleden

Hoi! Hier hetzelfde probleem. 😅 Ook ik kan nu al amper in en uit bed komen. Lees even mee 😊

4 jaar geleden

Ik zou het wel doen! Wij hebben het ook gedaan ondanks dat ik zelf wat moeilijk in en uit bed kan komen. Ik heb een krukje naast m’n bed gezet. Het gaat voor de kraamzorg om hun rug en als iedereen maar zegt dat ze het niet doen, wordt het werk veel te zwaar.

4 jaar geleden

Qua hoogte is 80 cm meest ideaal qua arbeidsomstandigheden voor hen, maar ik heb begrepen dan 70-75 cm vaak ook al voldoende is.

4 jaar geleden

Reactie op Mamaxtwee

Volgens mijn moet je bed zelfs 80 zijn of verschilt dat per kraamzorg? Mijn ...
Ja er werd bij ons 70cm gezegd. Ik snap dat ze hun werk normaal moeten kunnen doen. maar ik ga geen gebruik maken van een trapje. Ga wat gevaarlijk doen met een pasgeboren baby nee dankje

4 jaar geleden

Reactie op Bieb87

Bel ze even. Er is echt veel te bespreken, ik krijg een keizersnede en ze g ...
Ja heb zo gesprek met ze. dus ben benieuwd war ze gaan zeggen

4 jaar geleden

Moet idd 80cm hoog zijn. Ik heb de bedverhogers gehuurd en ze staan nu in mijn slaapkamer, maar ik laat de kraamzorg ze er wel zelf onderzetten als ik weer thuis ben uit het ziekenhuis, hopen dat ze zeggen nee hoeft niet joh je bed is al hoog! Mijn zwangere lichaam kan echt niet nóg moeilijker uit bed komen nu 😂

4 jaar geleden

Wij zetten ze er pas onder als we thuis komen uit het ziekenhuis.. krukje erbij. Ideaal is anders, maar ach!

4 jaar geleden

Wij hebben een extra matras klaar staan, als het nodig is kunnen we die er eventueel op leggen.

4 jaar geleden

Bij mij kan het niet, omdat ik lades onder het bed heb en dan mijn hele bed in zou storten. Ik laat het verschonen door mijn vriend doen en mocht het nodig zijn (is namelijk ook afhankelijk van de lengte van de kraamverzorgende zelf) kruip ik voor de controles op de eetkamertafel.....

4 jaar geleden

Bij mij past er niks onder mijn bed , heeft ze zelf gecheckt.Hun hebben opgeschreven dat partner of mijn moeder het bed verschoont. Gewoon aangeven dat ze het weten. Bed is 69 cm maar moet 80 cm zijn.

4 jaar geleden

Ik hoefde het niet hoger te zetten . En mijn bed is lager dan die van jouw

4 jaar geleden

Het is voor de kraamzorg belangrijk dat ze goed kunnen werken. Het zou vervelend zijn als de kraamzorg rug problemen krijgt door een laag bed. Ik heb er een krukje bij gezet

4 jaar geleden

Ik ben zelf 1,56 en heb het bed met kratten verhoogd. Naast mijn kant staat een krukje, dat gaat prima. Krukje is groot en stabiel, dat was wel mijn voorwaarde. De Kraamzorg moet ook ergonomisch kunnen werken en constant met een gebogen rug draagt daar niet aan bij. Voor die korte periode vind ik het gewoon van belang, wij krijgen van het een dienst en het minst wat we kunnen doen is zorgen dat het werk op deze manier wat draagbaarder wordt voor hen.

4 jaar geleden

Reactie op irisv99

Moet idd 80cm hoog zijn. Ik heb de bedverhogers gehuurd en ze staan nu in m ...
Je laat de kraamzorg ze eronder zetten?😅

4 jaar geleden

Reactie op Happy-baby

Je laat de kraamzorg ze eronder zetten?😅
Ja samen met mijn moeder die ook een aantal dagen blijft logeren na de bevalling. Ik heb geen partner dus ik zou niet weten hoe ik dat nu zelf zou moeten doen! En daar is kraamzorg ook voor, hulp bij huishoudelijke klusjes :)

4 jaar geleden

Ik zag er eerst ook tegenop om ze eronder te zetten.. nu ze er onder staan vind ik het eigenlijk wel fijn, want ik kom met een stuk minder pijn uit bed