8 Reacties

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Zoontje bijna 23 maanden en sinds drie weken is het gaande. In het begin zaten we er ook bij tot hij in slaap viel, maar nu gaan we wel weg met de deur op een kiertje. We blijven even via de babyfoon praten en stellen hem gerust. De tijd dat hij in slaap valt wordt langzamerhand steeds sneller. Als hij snachts wakker wordt proberen we hetzelfde te doen, echter ligt hij dan wel uiteindelijk bij ons in bed.

één jaar geleden

Dit van de week precies hetzelfde. Heeft 2 nachten naast mij geslapen ( doen we normaal echt nooit maar anders was het alleen maar huilen ) na 2 dagen de nachten wel goed. Overdag nog wel aanhankelijker dan normaal. Zal wel een fase zijn ook

één jaar geleden

@thereal hier precies alles hetzelfde hoe jij dit beschreven hebt! Onze dochter word 2 februari 2 en moeten wij ook in bed nemen ivm hysterisch krijsen in bed,niet meer willen slapen in eigen bed..wat ze gerust 1 uur of langer kan volhouden Ook dit alles 1 week aan de gang! Wij weten en begrijpen niet waar dit vandaan komt.. Heb gegoogld en gelezen over: nachtangst,verlatingsangst, dat ze overprikkeld kunnen zijn door de dag verwerking.. Hoor graag advies/ tips..

één jaar geleden

Hier was het ook en ik dacht ook aan een sprong ofslaapregressie oid. Tot ik vrijdag z’n haar helemaal aan elkaar geplakt zat. Bleek z’n trommelvlies geknapt en kwam er vocht uit z’n oor. Heeft die arme schat al die tijd oorpijn gehad… 😔

één jaar geleden

Hier begon dit exact zo tijdens de 18 maanden slaapregressie en sindsdien (is nu bijna 22 maanden) valt ze op mij in slaap, daarna leg ik haar in haar bedje en blijf ik nog 5 a 10 minuten naast haar bedje liggen (scheelt dat haar ledikantje nog bij ons op de kamer staat) en als ze echt diep slaapt sneak ik weg. Meeste nachten slaapt ze dan gewoon door maar er zijn ook zeker nachten dat ze wel wakker wordt (soms meerdere keren) en dan ga ik gelijk weer naar haar toe, laat haar weten dat ik er ben, leg haar weer neer in haar bedje en ga er weer naast liggen. Ze slaapt altijd verder dan. Ene keer duurt het langer dan de andere keer maar alleen als ze echt ziek is dan wil ze dat ik haar er uit haal. Mijn aanwezigheid/nabijheid direct naast haar bedje is genoeg voor haar om verder te gaan slapen. Ik ben ook meer dan bereid om die nabijheid en veiligheid te geven, slapen voor kleintjes is nog zoiets ‘groots’ en eigenlijk onveiligs om alleen te doen 🙏🏼

één jaar geleden

Hier hebben wij dit probleem sinds afgelopen mei. Onze zoon heeft een halfjaar bij ons in bed geslapen. Inmiddels ben ik 33 weken zwanger en het gaat echt niet meer(want ja hij ligt tegen me aan geplakt). Wij hebben deze week de overstap van ledikant naar een peuterbed gemaakt en sinds we dat hebben gedaan wordt het probleem steeds minder. Ik zit snachts nog wel regelmatig aan zijn bedje om te troosten maar hij slaapt wel weer in z'n eigen bed wat hij voorheen echt niet wilde

één jaar geleden

Het lijkt wel alsof je ons verhaal verteld🙃wij maken dit dus ook mee, sinds slaapregressie 18 maanden wil ze s avonds niet vroeg slapen als ze middagdutje heeft gedaan en nu is erbij gekomen dat ze dus s nachts wakker wordt en keihard gaat huilen/schreeuwen. Als we haar bij ons in bed nemen gaat ze echt heeeel lang niet slapen! 1x keer is het wel geluktt maar bij tweede keer hebben we haar uiteindelijk weer terug in haar bedje gedaan want ze was helemaal moe. Maar dit willen we niet al te vaak doen omdat we ook een baby in de kamer hebben en die willen we ook niet wakker hebben midden in de nacht🤕 Nu gilt ze ook als we haar in bed doen in de avond😔 ik word er erg nerveus van altijd omdat ik bang ben dat dit nog heeeeel lang door zal gaan. Dit allemaal hoort volgens mij bij slaapregressie 2 jaar... Ik weet ook echt niet hoe we moeten reageren. We checken altijd alles, volle luier? Honger? Pijn? Koud of te warm? Normaal blijven we bij haar een tijdje maar laatst hebben we haar gewoon laten schreeuwen want we waren allebei heeeeel erg moe geworden van alles. Uiteindelijk sliep ze gewoon :( ik vind dit zooo zielig...

één jaar geleden

Hier ook! Dikke ellende. Gillen, krijsen, ben er best moe van. Gister sliep ze ineens per ongeluk een nachtje door 🤣🫣🤷‍♀️. Om vervolgens haar middag dut over te slaan en ze savonds pas 21:30 sliep. Totaal overprikkeld en heel erg moe.