5 Reacties

4 maanden geleden

Hoi hoi..bij ons gaat het nu ook al ongeveer 2 weken erg goed. Wat ik blijf doen is steeds om het kwartier zeggen je hebt geen luier aan wat moet je doen als je moet plassen? Naar de wc zegt ze nu steeds. Steeds herhalen herhalen herhalen. Soms zag ik dat ze haar hand daar deed en vroeg moet je plassen ja zei ze dan, telkens zei ik dan weer dam moet je dat gewoon zeggen. Nu sinds aantal dagen geeft ze aan wanneer ze naar de wc moet. Dus het komt wel goed, vergt gewoon wat geduld haha. Succes!

4 maanden geleden

Heel herkenbaar je verhaal! Nu inderdaad dat handje zichtbaar daar beneden en zo nu en dan komt er ineens ik moet plassen. En soms wordt ze volgens mijn gek van mijn, met moet je naar de wc haha. Geduld, maar goed doel haha

4 maanden geleden

Maar voor jullie ook succes! Al goed op weg ook!!

4 maanden geleden

Ik denk dat ze er dan gewoon nog niet aan toe is, dat is zo verschillend per kindje鈥n ik zou het dan gewoon nog even laten en over een tijdje opnieuw proberen. Mijn dochtertje was binnen 1 dag zindelijk, als in, ze had alleen de eerste dag drie ongelukjes en de tweede dag had ze het door en voelde ze het op tijd aankomen. Ze was toen 2 jaar en 4 maanden. Ze heeft in totaal in die 3 maanden na de eerste dag drie ongelukjes gehad. Ik heb vooraf enorm gelet op de signalen die ze gaf; ze wilde haar luier steeds vaker uit en deed deze dan ook zelf uit, ze vond poep in haar luier heel vervelend en wilde ook niet meer zitten/zo snel mogelijk verschoond worden als ze gepoept had, ze vond onderbroekjes interessant en wilde deze steeds aan en uit doen en ze ging sowieso al altijd met mij mee naar de wc als ik moest. Ik heb haar voorbereid met boekjes lezen en toen we begonnen heb ik een plekje voor haar gecreeerd in de badkamer; klein wctje (wat op die van mij lijkt, inclusief knop om door te spoelen), een krukje ernaast met een paar boekjes specifiek over plassen/poepen, een eigen wc rol en een mandje met onderbroekjes die ze zelf had uitgezocht. Ik heb geen beloningssysteem gehanteerd want ik heb liever dat ze de motivatie krijgt uit het zelf onder de knie krijgen van deze vaardigheid dan een externe stimulus zoals cadeautjes. En zo is het ook gegaan, ze is nog steeds erg trots als ze een plas of poep heeft gedaan op het potje en ik ben dan ook nog altijd even enthousiast als ze dit mij laat zien uiteraard 馃槍 Maar ieder kindje zal weer ergens anders goed op reageren, ik zou het niet forceren en als ze er nog niet klaar voor is is dat ook ok!

4 maanden geleden

Wij hebben de zindelijkheidsbox gebruikt, top! Vanaf dag 3 zindelijk, heus nog wel af en toen een ongelukje en poepen duurde een paar weken. Maar kan het echt aanraden!