5 Reacties

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Zo'n leuke fase he.. Hier gaat het soms zelfs in de nacht door als meneer niet meer wil slapen😂 Ik heb een aantal dingen die (soms) bij onze knul helpen alleen ik weet niet of dat helpt. Tijdens het koken laat ik hem op ons zelfgemaakte trapje staan als hij zo aan het hangen is. Ik geef hem dan allerlei groenten die hij dan zelf moet snijden met een bot mes. Dit vindt hij leuk, omdat hij normaal geen mes krijgt. Dus bijzonder.. Als dit niet werkt, zet ik buiten de zand/watertafel op en mag hij in de tuin spelen. Ook stuur ik wel eens mijn man de hort op, dan mag hij een stukje fietsen op zijn loopfiets. Hier wordt hij lekker moe van en dat helpt ontzettend tegen mopperen en dwars doen. Heb je niemand in de buurt die hem actief kan vermaken? Dan zou ik serieus op zoek gaan naar een actoeve activiteit die hij zelf zou kunnen uitvoeren, bijvoorbeeld een klimrek oid? Hier gaat onze zoon ook extremer gedrag vertonen als hij trek heeft. Ik geef hem daarom altijd (ja loedermoeder) een soepstengel, halve rijstwafel, stuk Komkommer oid wanneer hij gaat lopen etteren (mag ik dat zo zeggen?) Dat meppen op z'n eten herken ik zo 😑 dat is een fase en als je dat negeert maar bijvoorbeeld wel een tijdje aanstuurt op eten op tafel/bordje leggen zonder geïrriteerd te worden, gaat hij dat uiteindelijk doen. Onze zoon is halverwege dat proces.. zodra wij ook maar enigzins reageren dan beland alles platgewalsd op de grond 🙈 Sinds kort staat onze knul ook op tafels en kasten, top 👌 ik heb ooit ergens gelezen dat 1x waarschuwen voldoende is en daar houd ik mij graag aan. Hij weet ondertussen dat het niet mag en onveilig is.. ik haal hem er dan vanaf en zet hem elders neer. En vaak is het gewoon een strijd en dan denk ik "choose your battles" en dan draai ik mij om en ga ik hard zingen ofzo.. dat leidt hem dan weer af van zijn driftbui 🤪 Gaat hij bij jullie al als een zoutzak in je armen hangen of op straat liggen brullen als je hem begrensd? Het is zo'n leuke fase 😂🤪

één jaar geleden

Ik herken het niet. Maar wij hebben hier zo ie zo een duidelijke regel. Niet spelen of klooien of express op de grond gooien van je eten. Zit hij te klooien pakken we het af en krijgt hij van ons zijn lepels aangeboden. Dat wil hij niet dus tot nu toe doet hij dat niet meer. Voor het eten gooien op de grond hebben we nu een extra bakje voor hem op tafel. Dit is het 'wil ik niet' niet bakje. Is ook altijd hetzelfde bakje van dezelfde kleur. Alles wat hij niet hoeft of niet wil gaat daarin. Maar weg is pech aan dat bakje mag hij niet zitten. Sinds we dat op tafel hebben gooit hij niets meer op de grond. Misschien is dat voor jullie een optie?

één jaar geleden

Reactie op Miloutje

Ik herken het niet. Maar wij hebben hier zo ie zo een duidelijke regel. Nie ...
Ik ga het weg is pech bakje ook introduceren aan tafel! Denk je dat dat ook werkt met gewoon kruimels etc? Ik krijg van mijn zoon de kleinste kruimels in mijn hand gedrukt en ik MOET het aannemen. (Hij kan onze prullenbak niet zelf bedienen) zou ook fijn zijn als je dat in het bakje kan laten doen. En heeft hij dan op de opvang ook zo'n bakje? Ben benieuwd of dat werkt, maar klinkt voor nu als een goed idee!

één jaar geleden

Reactie op Ajuparaplu

Ik ga het weg is pech bakje ook introduceren aan tafel! Denk je dat dat o ...
Ja nou eigenlijk staat dat bakje na het eten op het aanrecht en zijn leertoren staat daarbij als hij echt iets heeft wat hij niet wil dan zeg ik gooi maar in je bakje en gaat hij het inderdaad in dat bakje weggooien. Hij kan hier ook niet bij de prullenbak omdat die in een afgesloten kastje zit. Dus hier doet hij dat wel. Eerder ging ik dan met hem naar het bakje en gooide hij het erin. De opvang zou ik niet weten. Daar gaat hij (nog) niet heen.

één jaar geleden

Reactie op Miloutje

Ik herken het niet. Maar wij hebben hier zo ie zo een duidelijke regel. Nie ...
Oh wij hebben ook zoiets! Het nee-danku kommetje 😂.. Staat op tafel en alles wat hij niet wilt doet hij automatisch in het kommetje. 't is een slagveld als we dit niet zetten 🙈