12 Reacties

4 jaar geleden

Weet je zeker dat de speen verstopt zit? Wij hebben ook wel eens dat er niks uit de fles komt, maar dan zit de dop te strak vast gedraaid.

4 jaar geleden

Ook als ik de dop losser draai dan komt er niets behalve dat de voeding tussen de dop gaat lekken. Na een aantal keer omspoelen en aan de speen trekken doet die het meestal weer maar het is erg vervelend.

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook maat p. Nooit problemen mee gehad. Misschien terugbrengen naar de winkel/nieuwe kopen en ligt het aan de speen.

4 jaar geleden

Je zou kunnen proberen om het poeder op te lossen in iets warmer water en dan weer terug te koelen. Dan lost het poeder beter op

4 jaar geleden

Wij gebruiken deze speen ook sinds enkele dagen maar heb hier geen last van. Maar wat al eerder is gezegd, ik heb wel eerder eens niet zo goed opgelost melkpoeder gehad door misschien te koud water. En wat ook hielp was ieder schepje apart op laten lossen in het water, dus niet gelijk 3 scheppen tegelijk op laten lossen.

4 jaar geleden

Wij hebben ook altijd ruzie met Dr. Brown flessen. Als er niets uit komt dan draaien we de fles idd wat losser maar dan gaat ie weer lekken dus dat is ook niet wat..

4 jaar geleden

Wij hebben advies van de kinderverpleegkundige in het ziekenhuis gekregen om de baby op de zij te voeden ( bijvoorbeeld op een kussen op je schoot) wanneer ze te snel drinkt. Zo kun je hem ook makkelijker kantelen zodat de voeding uit de speen gaat. Wanneer er dan geen voeding in zit nemen ze automatisch een pauze zei ze . Zo leert ze rustiger drinken. Dit heeft ons erg geholpen. Wij hebben vanaf het begin de nmr 1 speen met de dr Brown fles gebruikt. Toen ze rustiger dronk zijn er langszaan overgegaan op voeden in de ‘normale’ positie

4 jaar geleden

Hopelijk heeft iemand een “oplossing”! Herken het probleem namelijk. Moet tijdens een voeding de fles meerdere malen controleren of die nog loopt. Om zeker te zijn dat er voeding uitkomt. En inderdaad, te los dan loopt het erlangs.

4 jaar geleden

Bij mij was (waarschijnlijk) het probleem dat het ventiel te heet is gesteriliseerd en daardoor nét niet meer goed zat. Hierdoor kwam er inderdaad niets uit en als ik de speen losser deed dan was het lekken geblazen. Ook doe ik nu eerst wat koud water erin, dan gekookt water, de voeding er doorheen zwenken en dan het ventiel erin en dichtdraaien.

4 jaar geleden

Ik had dit gister toevallig ook. Ik geef altijd de vitamine d en k via de speen van de fles (scheelt gerommel met een lepeltje).Ze bleef maar zuigen en de olie bleef er in.. ik snapte er al niets van. Ik ben dus niet de enige blijkt maar weer!

4 jaar geleden

Even doorprikken met saté prikker als je merkt dat hij verstopt zit

4 jaar geleden

Wij hebben net alle spenen die we hebben geprobeerd icm normale kunstvoeding dat probleem gehad. En ook met speen 2 icm johannesbroodpitmeel door de voeding. Ik werd er helemaal gek van! Om de minuut zat ie weer dicht! Ik begreep niet dat andere mensen dit niet hadden. Ik heb het geprobeerd met warm water, koud water, heet water, schudden, een mixer gebruiken, van alles! Maar het probleem bleef. Dus ik herken het zeker! Je bent niet de enige! Nu gebruiken we Nutrilon Omneo (vanwege darmkrampjes) en gebeurt het niet meer.