Hallo mama's,
Ik heb 13 maanden lang borstvoeding gegeven. Nu ben ik weer bevallen en geef ik borstvoeding(via fles). Ik kolf eigenlijk fulltime, mijn zoontje is 1 maand oud en is eigenlijk net een beetje begonnen met het aanhappen van de borst.
Toen ik mijn dochtertje borstvoeding gaf, kolfde ik maar 1 of 2 keer per dag, vaak voor het slapen gaan. Maar ik kreeg een paar keer verstopte melkkanalen. Eerst de ene borst en daarna het andere, omdat ik toen nog niet veel kolfde merkt ik niet veel van mijn melkproductie aangezien mijn dochtertje toen altijd aan de borst zat.
Ik heb nu 2 keer de lactatiekundige ingeschakeld en net zoals bij mijn dochter gaf ze de tip om mijn borst te weken in heet water en daarna te kolven/aanleggen. Maar ik merkte dus nadat ik geen pijn meer had dat de melkproductie ook omlaag is gegaan van de ene borst die verstopt zat! Herkent iemand dit? En ik weet dat ik misschieh met powerkolven de productie omhoog kan halen maar hebben jullie tips? Het lijkf alsof die melkkanalen zijn afgestorven. Hoe vaak/ hoe lang moet ik powerkolven? Andere tips zijn heel erg welkom!