11 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb ook intolerantie voor zuivelproducten helaas. Probeer toch af en toe om de dag of om de 2 dagen toch melk te drinken of yoghurt te eten. Vandaag heb ik het besproken met mijn verloskundige en ga ik beginnen met de multi vitaminen. Voor eventuele tips ik hoor het ook graag

5 jaar geleden

Ja, ik heb continue buikpijn van mijn darmen.. ik heb pds, de ene keer reageer ik bijv op gluten en over 3 weken op lactose. Eerste weken obstipatie nu helemaal andersom, was bij de vorige ook😅

5 jaar geleden

Reactie op GoncaAkinOzdes

Ik heb ook intolerantie voor zuivelproducten helaas. Probeer toch af en toe ...
Volgens mijn mijn diëtist hoefde ik geen lactose/zuivel producten te nemen mits ik wel iedere dat iets neem waarbij de vitamines zijn toegevoegd, zoals soja yoghurt met extra B12 ect.

5 jaar geleden

Reactie op anmp

Ja, ik heb continue buikpijn van mijn darmen.. ik heb pds, de ene keer reag ...
Ahh balen! Ik heb het "geluk" dat ik weet wat (meestal) de triggers zijn.....

5 jaar geleden

Is amandelmelk ook goed? En neem jij ook multi vitaminen in? Ook ik heb de advies gekregen om een diëtiste vragen over hoe ik het kan aanpakken. Ik zal je tips meenemen dankjewel🙏🏼

5 jaar geleden

Reactie op GoncaAkinOzdes

Is amandelmelk ook goed? En neem jij ook multi vitaminen in? Ook ik heb de ...
Volgens mij wel als er maar vitamine B12, vitamine D en calcium is toegevoegd

5 jaar geleden

Oke! Ik zal er naar kijken. Dankjewell

5 jaar geleden

Ik kan ook absoluut niet tegen melkproducten. Gebruik wel vervangers (vegan producten) en in de meeste vervangers zit ook calcium toegevoegd. Dat was wel heel belangrijk zei m’n vk. Ik ben altijd al extreem voorzichtig dat ik geen melk binnen krijg vanwege de reactie maar nu helemaal. De vk adviseerde ook de allergie tabletjes die de allergoloog had voorgeschreven om deze niet in te nemen maar een lichtere versie van de drogist.

5 jaar geleden

Reactie op AK989

Ik kan ook absoluut niet tegen melkproducten. Gebruik wel vervangers (vegan ...
Lactose tabletten gebruik ik ook, op advies van de diëtist de variant van de Kruidvat. Wellicht een tip?

5 jaar geleden

Ik heb pds en intoleranties voor lactose en polyolen, met name de laatste is vaak een uitdaging omdat het in veel fruit en groenten zit. Nu weet ik er prima omheen te eten en had ik nergens last meer van. Tot ik zwanger werd hahaha, sterker nog terugkijkend was het een van de eerste tekenen voor mij. Mijn darmen zijn volledig van slag. Ik eet bijna dagelijks een beetje yoghurt (dat kan ik met lactose intolerantie wel verdragen door het zurige in tegenstelling tot melk) en daar voeg ik fruit en beetje lijnzaad aan toe. Ik gebruik al jaren lijnzaad op deze manier en dat helpt mij enorm. Ps: ik mag geen appel maar had enorme trek in appelsap, uiteindelijk heb ik gewoon 1 glaasje gedronken. Heerlijk! En daarna ook geen trek meer in gehad. Eventuele krampen erna neem ik dan beetje voorlief..