11 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben zo een voetenzak van maxi cosi voor de maxi cosi, en ben er heel blij mee! Het leek krap met de baby erin maar past perfect en heerlijk warm. En inderdaad geen gedoe met jasje aan/uit enzo. Kruikje erin om voor te verwarmen en daarna kruikje eruit en dochter erin en ze ligt er keurig warm bij! Wat mij betreft een aanrader!
4 jaar geleden
Zolang de riem er via van die speciale gaatjes doorheen gaat en niet overheen hoeft dan is een dergelijke trappelzak juist veiliger dan in een dik winterpak.
Zo'n dik winterpak zorgt al snel voor een dikke 2/3 cm speling op de riem. (Ook al zit hij nog zo strak) En bij een botsing krijg je dat je kindje dus alsnog los komt van de stoel en daarna pas tegen de riem aan klapt wat in theorie natuurlijk veel meer letsel geeft dan als ze direct worden tegen gehouden.
Vandaar ook altijd dat gemier en gemopper op winterpakjes/jassen/dikke kleding en baby's in auto's. Je kan beter van die speciaal ervoor gemaakte trappelzakken hebben. En sommigen zijn universeel te gebruiken :)
Geen idee of die van jou dat is, Google het merk zou ik zeggen. Maar als de riem er dus doorheen kan gok ik van wel :)
4 jaar geleden
Reactie op Wen87
Wij hebben zo een voetenzak van maxi cosi voor de maxi cosi, en ben er heel ...
Wij hebben een autostoel van Cybex en er is een kussentje om in te leggen totdat het babytje 60cm is. Heeft jullie maxi cosi ook zoiets? Want met dat kussentje past onze voetenzak precies echt niet..
4 jaar geleden
Reactie op Wen87
Ja er zit bij die van ons ook een kussentje in voor baby’s. Leek ook echt h ...

Ik zit nog even te zoeken... Eerst de voetenzak en dan de newborn insert (kussentjes) of andersom?
4 jaar geleden
Je moet de verkleiner in de voetenzak doen! Dus de verkleiner eruit halen, voetenzak helemaal openritsen en dan de voetenzak vastmaken door de riempjes door de speciale gaten te halen. Daarna de verkleiner er weer op de juiste manier in stoppen. Zo zit de voetenzak ook nergens dubbel onder je kindje. Je kindje maak je vast in de maxicosi en daarna rits je de voetenzak dicht. Zo zitten de gordeltjes/riempjes ook goed genoeg langs je kindje!
4 jaar geleden
Reactie op Sara B
Dit vraag ik me ook af!
Ik heb even gegoogled en daar staat in een ander topic dat je de insert in de voetenzak doet.
4 jaar geleden
Reactie op Janine kamp
Ik heb even gegoogled en daar staat in een ander topic dat je de insert in ...
Ik heb dat nu gedaan. Maar onze voetenzak van maxi Cosi, heeft een capuchon, die je als je de insert in de voetenzak doet, dus niet meer kunt gebruiken. Nu zullen we toch met mutsjes werken. Maar vond het wel een beetje apart.