8 Reacties
4 jaar geleden
Hoi! Leuk, ik volleybal en beach ook :-) dit is mijn tweede zwangerschap.
Wat beachen lastig maakt is dat je toch sneller op de grond ligt en duikt dan je door hebt. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik gestopt bij een week of 13. Ik had totaal geen conditie meer en ik had ook last van bloedingen na het beachen.
Voldoende reden voor mij om met deze tweede zwangerschap te stoppen met beachen zodra ik wist dat ik zwanger was.
Je baarmoeder komt nu volgens mij ook al boven je schaambeen.
Bij zaal volleybal kan je echt beter opletten dat je niet duikt. Maar ja, het gaat nu nog om beachen.
Je kunt ook je verloskundige even bellen om advies!
4 jaar geleden
Nog een dingetje waarom ik twijfel zou hebben in jouw geval: met drie jaar volleybal ervaring ben je nog niet zo geroutineerd als iemand die het al van jongs af aan doet. De kans is daarmee groter dat je verkeerd terecht komt of onvoldoende controle hebt over wat je doet of over de bal. Dat brengt meer risico met zich mee.
Ik zou het al met al dus ontraden.
4 jaar geleden
Afspraken maken met je teamgenoten 😉 ze zullen met jou zeker rekening houden.
Ik doe enkel nog de trainingen mee, competitie spelen doe ik dit jaar niet meer aan mee. Maar alles op het gemakje hé. Aanvallen doe ik nu bv vanaf 'de drie-meter lijn', zonder te springen en dit lukt goed! Ipv te duiken, goed kijken waar ze willen spelen en hup gebruik die diepe squat maar.
Als het nog kriebelt om te spelen en je voelt je goed, why not! Uw lichaam zal aangeven wanneer het genoeg is.
Véél plezier nog! 😊